Domov News Pozrite sa, ako to vyzerá s rozostavanými diaľnicami na konci roku 2019

Pozrite sa, ako to vyzerá s rozostavanými diaľnicami na konci roku 2019

dialnica d1 kosice budimir
Viac diaľnic, než v tomto roku, sa stavalo len v roku 2017. Zdroj: Facebook Foto Košice

V práve končiacom roku  bolo rozostavaných vyše 150 km diaľnic a rýchlostných ciest

K 484 kilometrov diaľnic a 282 kilometrov rýchlostných ciest, ktoré sme na Slovensku začiatkom roku mali, pribudlo, respektíve v najbližšom roku pribudne pomerne veľa nových úsekov. V roku 2019 bolo totiž na Slovensku rozostavaných viac ako 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Zatiaľ sa iba v roku 2017 stavalo viac kilometrov naraz. Najnovšie bol v decembri 2019 otvorený vyše 14-kilometrový úsek diaľnice D1 Budimír – Bidovce.

Súčasne sa uskutočňovalo verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebných prác na štyroch nových úsekoch s predpokladaným začiatkom v prvých mesiacoch roka 2020.V priebehu tohto roku sa začalo s výstavbou na kritických úsekoch D3 a D1, začalo sa tiež s výstavbou prvej etapy severného obchvatu na R4 a podľa harmonogramu pokračujú práce aj na R2 medzi Mýtnou a Tomášovcami a k najambicióznejším projektom patrí tzv. „nultý“ obchvat Bratislavy, resp. projekt, označovaný skratkou D4/R7:

Predstavenie projektu obchvat Bratislavy D4/R7

Už roku 2016 začala  výstavby úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. v súčasnosti výstavba tohto úseku pokračuje podľa harmonogramu. Motoristom by mal začať slúžiť takmer presne o rok.

Dva úseky na D3 boli odovzdané do užívania v rokoch 2016 až 2017. Ide o úseky D3 Svrčinovec – Skalité a D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Ďalšie úseky D3 sú v prípravnej fáze. Konkrétne ide o úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov. Pre urýchlenie výstavby bola od úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto oddelená výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto. Verejné obstarávanie na výber zhotoviteľov stavieb všetkých týchto úsekov predpokladá ministerstvo dopravy počas rokov 2020 až 2022.

Čítajte viac: Otvorili nový úsek diaľnice D1 pri Košiciach, je však úplne zbytočný…?

Dva úseky rýchlostnej cesty R7 budú odovzdané vodičom do užívania začiatkom budúceho roka. V tom istom čase by mal byť odovzdaný aj úsek D4 medzi Ketelcom a Rovinkou spolu so súvisiacim úsekom R7. Na úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v súčasnosti vykonávajú dokončovacie práce. Sú to súčasti projektu verejno-súkromného partnerstva, ktorý zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami.

Plány sú to pomerne ambiciózne a s ohľadom na to, že výstavba diaľnice D1, ktorá má spojiť Bratislavu s Košicami začala už v roku 1972 a v podstate sa stavia už 50 rokov, sme zvedaví, čo z nich sa podarí uskutočniť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Kia eNiro: Keď sa z elektromobilu stane plnohodnotné auto
Nasledujúci článokNissan chystá ofenzívu nových modelov. Nový Qashqai, X-Trail, či koncept Ariya
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.