Domov News Alarmujúce čísla: Medzi rokmi 2010 až 2018 na cestách EÚ zomrelo vyše...

Alarmujúce čísla: Medzi rokmi 2010 až 2018 na cestách EÚ zomrelo vyše 70-tisíc chodcov a cyklistov

Nepríjemná štatistika, publikovaná Európskou radou pre bezpečnosť dopravy okrem iného hovorí aj to, že v Európskej únii klesá počet usmrtených cyklistov osemkrát pomalšie, než počet usmrtených pasažierov áut

Viac než 70 000 cyklistov a chodcov zomrelo v rokoch 2010 až 2018 na cestách Európskej únie. Podľa štúdie, ktorú vo štvrtok zverejnila Európska rada pre bezpečnosť dopravy (ETSC), sa bezpečnosť cyklistov zlepšuje oveľa pomalším tempom než bezpečnosť motoristov a chodcov.

nehoda
Počet usmrtených cyklistov na európskych cestách klesá len veľmi pomaly. Foto: Pixabay

V reči presných čísiel to značí, že chodcov zomrelo vyše 51-tisíc a k tomu takmer 20-tisíc cyklistov. A to nie je všetko. Zatiaľčo v uvedenom časovom období klesal počet mŕtvych v autách priemerným tempom 3,1 percenta ročne, pri cyklistoch to bolo len 0,4 percenta. Alebo inak – pri približne každej tretej tragickej dopravnej nehode v EÚ v roku 2018 zomrel práve cyklista alebo chodec.

Až 99 percent tragických úmrtí chodcov a 83 percent cyklistov bolo spôsobených kolíziou s autom. Takmer pri každej druhej tragickej nehode chodca alebo cyklistu bol vek usmrteného nad 65 rokov, u ktorých je ich šanca zotaviť sa z vážnych zranení nižšia.

V súvislosti s týmito alarmujúci číslami a postupným zvyšovaním priemerného veku obyvateľov Európskej Únie  ETSC odporúča, aby mestá pri plánovaní ďalšieho rozvoja svojej infraštruktúry  uprednostňovali chodcov, cyklistiku a verejnú dopravu pred využívaním súkromných automobilov. Zároveň odporúča aj zavedenie plošných rýchlostných limitov v obytných zónach na úrovni  30 km/h a aby v rámci budovania infraštruktúry boli, najmä v lokalitách s predpokladaným vyšším pohybom chodcov a cyklistov, využívané opatrenia prirodzeným spôsobom spomaľujúce premávku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZákladný princíp toho, ako funguje diferenciál v autách
Nasledujúci článokTEST Ford Transit si môžete vyskladať podobne ako Lego
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.