Domov Elektromobilita Francúzi opäť udávajú tredy. Majú externú baterku pre elektromobily

Francúzi opäť udávajú tredy. Majú externú baterku pre elektromobily

EP Tender
Zdroj: EP Tender

Zdá sa, že nová doba si praje nové riešenia. V čase, keď sa automobilky snažia navyšovať dojazd elektromobilov alebo skracovať ich dobu nabíjania, Francúzi prichádzajú s originálnym riešením. Za auto si jednoducho pripevníte externú baterku na vozíčku a môžete uháňať za lepšou budúcnosťou, a to ešte ani nie je 1. apríl.

Pár týždňov pred dňom žartov sa na internete objavili informácie o francúzskom startupe, ktorý sa zameral na najslabšiu stránku elektromobility. Dojazd elektrických miláčikov sa snaží navýšiť veľmi originálnym riešením. Za elektromobil si jednoducho zapriahnete vozíček s baterkou, a takto sa môžete dostať až dvakrát ďalej. EP Tender, ako sa firma nazýva, prišla s elektrickým vozíčkom Battery Tender, ktorý má kapacitu batérie 36,5 respektíve až 60 kWh. Mnohým z Vás tieto hodnoty neprezradia veľa, a preto si to porovnáme napríklad s elektrickou Škodou CITIGOe iV. Jej kapacita akumulátorov je na úrovni 36,8 kWh, čo by malo predstavovať 252 kilometrov dojazdu. Vozíček by teda mohol mať dostatočnú dávku energie na slušný dojazd.

EP tender
Zdroj: EP Tender

EP Tenter okrem toho sľubuje kompatibilitu s aplikáciu pre smartfóny, kde môžete v reálnom čase sledovať tok energie a úroveň nabitia batérií. Vozíček podľa Francúzov bude možné zapriahnuť za rôzne druhy elektrických áut, avšak tu nastáva jeden problém. Drvivá väčšina elektromobilov neposkytuje možnosť pripojenia prívesu, a teda má absenciu klasickej “gule”. Revoluční Francúzi však mysleli aj na to. Batéria sa k vozidlu bude pripájať špeciálnym mechanizmom.

Revolúcia pokračuje

Aby toho nebolo málo, rovnaká firma má vo svojom portfóliu ďalšiu špecialitu, pri ktorej dostávajú meme obrázky nový rozmer. Ich vynálezom je taktiež vozíček, označovaný ako ICE Tender, ukrývajúci vo svojich útrobách spaľovací motor s výkonom 22 kW, s 35 litrovou nádržou a s celkovou hmotnosťou 265 kilogramov. Takýto príves však nie je na úrovni prototypu, ale vo francúzsku reálne funguje. Využíva sa ako pomocná ruka pre elektromobily, ktorým došla šťava. Ktovie, možno v budúcnosti bude podobný vynález poskytovať aj Tesla za svoj Cybertruck alebo nový Roadster. Predsa len športové auto s prívesom nemá každý.

Zdroj: EP Tender

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBude sa mimoriadne ziskový Superb vyrábať v Bratislave?
Nasledujúci článokNissanu utiekol manažér, teraz od neho chcú 83 miliónov eur
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.