Spoločnosti Indian Oil Corporation a Phinergy v snahe prijať nové energetické alternatívy spojili svoje sily, aby vyrobili Al-Air batérie bez nutnosti nabíjania. 

Elektromobily sú vraj naša budúcnosť, prečo sa ale na ich nabíjanie stále používa „nečistá energia“? Druhá vec je, že hľadanie najbližšej nabíjačky a malý dojazd sú otravné faktory, na základe ktorých si ľudia kúpia radšej hybrid alebo spaľovák. Ak by ale odpadla nutnosť nabíjania, rozhodli by ste sa pre Al-Air?

Al-Air batéria

Izraelská spoločnosť Phinergy sa špecializuje na výrobu hliníkovo-vzduchových a zinkovo-vzduchových batérií, takže v oblasti elektromobility má táto firma skutočný potenciál. Hliník je v Indii v podstate bežná ťažná surovina, ktorú zasa ťaží a recykluje spoločnosť IndianOil.

Na úvod prevzala IndianOil menšinový podiel v spoločnosti Phinery. V súčasnosti vytvárajú spoločný podnik na výrobu batériových systémov Al-Air – vrátane výskumu, vývoja, prispôsobovania, montáže, predaja aj servisu. Ich plánom je otvoriť výrobný závod v Indii, ktorí by uľahčil rozvoj ekosystému technológie.

Al-Air batéria

Žiadne nabíjacie stanice

Ak ste čakali skrytý háčik, zrejme ste ho práve našli. Technológia batérií od Phinergy vyžaduje zavedenie inej infraštruktúry pre elektromobily, keďže tieto batérie sa nedajú nabíjať. Namiesto nabíjacích staníc tak indická vláda vybuduje sieť staníc, kde sa budú batérie vymieňať.

Po vybití zostáva zvyšok batérie, vrátane vzduchovej katódy, neporušený a nie je potrebné v rámci zvyšku batérie nič meniť, a to počas 8 rokov. Potom môže byť vzduchová katóda kompletne recyklovaná, uviedol šéf výskumu a vývoja spoločnosti Indian Oil, Ramakumar.

Al-Air batéria
Zdroj: IndianOil

Aká bude výdrž?

Súčasne dostupné elektromobily majú maximálny dojazd medzi 300-500 kilometrov. Batéria od Al-Air zatiaľ žiadne presné špecifikácie nemá, ale v kuloaároch sa povráva, že by mohla vydržať niekoľko mesiacov, resp. zopár tisíc kilometrov, kým nedegraduje hliníková anóda.

Oproti klasickým batériám, o ktorých nikto nevie, čo s nimi bude, keď nastane ich čas, sa pri Al-Air o našu matičku Zem báť netreba. „Vypálená“ hliníková anóda sa dá jednoducho zrecyklovať a potom z nej dokážu vyrobiť novú anódu. Je toto budúcnosť elektromobility?

TEST Mercedes-Benz EQC 400, prvý elektromobil bez kompromisov?

Zdroj: Teslamagazin

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTam kde Mercedes končí, Peugeot začína. Privítajte nový Landtrek
Nasledujúci článokVolkswagen predstavil Caddy 5. generácie. Nezostal kameň na kameni…