Domov News Tam kde Mercedes končí, Peugeot začína. Privítajte nový Landtrek

Tam kde Mercedes končí, Peugeot začína. Privítajte nový Landtrek

peugeot landtrek
Zdroj: Peugeot

Nie je to tak dávno, čo svet obleteli informácie o tom, že Mercedes už nebude ponúkať pickup triedy X. Dôvodom majú byť slabé predaje a nezáujem o vozidlá tohto typu na európskom trhu. Nič ale nebráni Peugeotu, aby sa o prerazenie pokúsil v krajinách, kde sú naopak autá podobného typu žiadané. Aj preto Francúzi predstavili novinku s názvom Landtrek.

Už ako samotný názov napovedá, pôjde o vozidlo, ktoré bude primárne určené na prácu a terén. Keďže sa Francúzom podarilo dostať z krízy, ktorá si pred časom vyžiadala rozsiahle škrty v portfóliu, nič im nebráni v tom aby sa dostali do segmentov, v ktorých pred tým neboli. Pickup Landtrek bude spadať do kategórie pick upov do 3,5 tony. S rozmermi takmer 5,33 metra na dĺžku v prípade “Double Cab” verzie, respektíve 5,39 metra v prípade “Single Cab” verzie potvrdzuje motto modelu “Live Bigger” Celková šírka je potom slušných 1,92 metra. Nakoľko sa nejedná o žiadneho mestského svalovca, ale o poctivého pracanta, na korbu budete môcť naložiť dve respektíve až 3 europalety v prípade “Single Cab” verzie. Dizajnovo novinka vychádza z modelu 2008, čo môžeme vidieť hlavne na prednom výraze. Vidíme tu už tradičné kly v spojení s masívnou maskou chladiča.

Poctivosť pracanta potvrdzuje aj hodnota nosnosti Landtreku. V závislosti na jednotlivých verziách sa môžeme dostať až k celkovej záťaži na úrovni 1,2 tony. Výhodou je aj celková šírka nakladacej plochy s hodnotou 1,22 metra. To znamená, že aj rozmernejší náklad bez problémov Landtek unesie. Na korbe sa taktiež nachádzajú rôzne užitočné veci ako indikácia záťaže pomocou LED diód či 12 voltová zásuvka. Okrem verzie s klasickou nákladnou časťou sa bude Landtrek predávať aj vo vyhotovení “Workhorse Single Cab”, kedy bude celá podvozková časť za kabínou odhalená. To umožní prispôsobiť si pickup individuálne podľa potreby.

peugeot landtrek
Zdroj: Peugeot
Pracant s dávkou technológií

Čo sa týka samotnej kabíny, inšpirácia modelom 508 je tu zrejmá. Hlavný rozdiel je v klasickom rozmere volantu s konvenčným umiestnením prístrojového štítu. Taktiež tu už nenájdeme možnosť digitálneho kokpitu, čo je pri vozidlách tejto triedy naozaj zbytočné. Naopak z limuzíny si pracant prevzal 10-placový displej infotainmentu, ktorý bude podporovať pripojenie pomocou Apple CarPlay či Android Auto. Jedinou jeho nevýhodou môže byť nižšie rozlíšenie, ktoré je v tomto prípade len HD. Okrem toho je k dispozícii aj úložisko s kapacitou 10GB, na ktoré sa dá nahrať rôzny multimediálny obsah. Zaujímavým prvkom inak pracovne ladeného interiéru je použitie dvojramenného volantu. Ten by sa skôr hodil na vozidlá iných tried, ale ktovie… Novinka taktiež dostala paletu rôznych asistentov. Nájdeme tu asistent zjazdu z kopca, ASR, varovanie pred opustením jazdného pruhu či kamerový systém pozostávajúci z jednej alebo štyroch kamier. V prípade vyššieho počtu kamier sa potom jedná o 360-stupňový Area View.

Landtrek bude dostupný s dvojicou motorov. V prípade dieselu bude k dispozícii 1,9-litrový agregát s výkonom 150 koní a 350 Nm. Ten bude k spriahnutý len so 6-stupňovým manuálom. Silnejší 2,4-litrový benzín s výkonom 210 koní a 320 Nm, bude možné kombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo s automatickou prevodovkou s rovnakým počtom prevodových stupňov. Samozrejmosť bude možnosť výberu pohonu medzi 4×2 alebo 4×4. Jedinou a hlavnou nevýhodou nového Landtreku je jeho dostupnosť. Podľa aktuálnych informácií ho Peugeot plánuje predávať len na trhoch Južnej Ameriky a sub-Saharskej Afriky. Landtek zatiaľ nie je pre Európu plánovaný.

Zdroj: Peugeot

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz V 300d, luxus, ktorý vás bude hýčkať
Nasledujúci článokElektromobil bez otravného nabíjania? Al-Air batéria to dokáže!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.