Domov Elektromobilita TEST Nová Corsa rozhodne nie je chudobnejším príbuzným Peugeotu 208

TEST Nová Corsa rozhodne nie je chudobnejším príbuzným Peugeotu 208

Corsa

Opel Corsa nie je iba derivátom svojich francúzskych súrodencov. Využíva síce rovnakú techniku, no dokázala si zachovať vlastnú tvár a dizajn, ktorý mieri na trochu inú cieľovú skupinu, než aktuálne európske Auto roka.

Keď v roku 2017 koncern PSA kúpil Opel, mnohí sa pýtali na čo vlastne bude silným francúzskym značkám Peugeot a Citroën. Opel bol totiž od začiatku tohto storočia až do momentu prebrania prakticky neustále v pomerne veľkej strate, zapríčinenej hlavne vysokými výrobnými nákladmi. A modely ako Corsa a Astra sú navyše priamymi konkurentmi francúzskych bestsellerov.

O Nemcoch a Francúzoch

Francúzi si vyhrnuli rukávy, z portfólia značky odstránili imidžové, ale stratové modely Karl, Adam a Cascada. Pri ďalších modeloch „vyhodili“ z ponuky výkonné, avšak z hľadiska emisií problematické motory. A tým to neskončilo – príliš optimisticky do budúcnosti nemôže hľadieť ani populárna Zafira a niektoré verzie Insignie.

Corsa

Stále tu však zostávajú silné modely, ku ktorým patrí napríklad Astra a čiastočne aj Corsa, tu však bude mať koncern PSA rozhodne väčší záujem na tom, aby sa predávali hlavne ich francúzski rivali Peugeot 308 a 208. Astra bola ešte pred pár rokmi na Starom kontinente jedným z najväčších európskych bestsellerov, v roku 2016 sa dokonca stala európskym aj slovenským Autom roka. No vtedy ešte patril Opel pod koncern GM. Predaje Astry však v Európe už dlhší čas klesajú a zrejme sa to v budúcnosti nezmení. Nová Corsa taktiež nebude mať ľahký život popri Peugeote 208, ktorý sa aktuálne stal európskym Autom roku.

Neznamená to však, že Ople sú v koncerne PSA na odpis. Pozícia tejto značky by sa čiastočne dala porovnať s pozíciou Škody v koncerne VW. Opel je stále silný na niektorých trhoch, najmä v nemecky hovoriacich krajinách, ale napríklad aj v Holandsku a stále bude dostatok zákazníkov, ktorí mu dajú prednosť aj z dizajnových dôvodov a kvôli vernosti značke. A že rozhodne nepôjde o autá „druhej kategórie“ dokazuje aj testovaná Corsa.

Ideálna kombinácia

My sme vyskúšali variant, ktorý aktuálne v pomerne cena/hodnota považujeme za najpraktickejšiu voľbu.  Konkrétne je to trojvalec s objemom 1,2 litra, výkonom 74 kW, čo je sto koní, doplnený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.  Motor s objemom 1,2 litra je k dispozícii v troch výkonových variantoch.

Corsa
Pod kapotou sme mali stokoňový benzínový trojvalec s objemom 1,2-litra.

V základe je bez turba, ponúka len 75 koní a je spojený s päťstupňovým manuálom.  Rozumná voľba je to skutočne len vtedy, ak potrebujete čo najlacnejšie auto, pretože ho môžete mať už za uvádzaciu cenu tesne pod 10-tisícovou hranicou. Ak by ste v ňom chceli aspoň manuálnu klimatizáciu, čo je tisícka navyše, už sa rozhodne oplatí ísť aspoň do výbavy Edition. Najvýkonnejšia verzia 1,2-ky ponúka až 130 koní, tá je však dostupná až od druhej najvyššej výbavy, navyše len s automatom, takže si na ňu musíte pripraviť minimálne 17 590 eur.  V ponuke zostal aj 1,5-litrový diesel s výkonom102 koní. Ten začína na cene 14 190 eur.

A aby sme nezabudli na zásadnú inováciu – nová Corsa prichádza aj ako elektromobil  s dojazdom až 330 km. Tá má 50 kWh batériou a štartuje na cene 28 490 eur.

A keď sme už pri cenách, pozrime sa pre zaujímavosť na porovnanie s najväčším konkurentom, ktorým je už spomínané európske Auto roku 2020, Peugeot 208. Ten s rovnakým motorom a prevodovkou začína na cene presne o tisícku vyššej, no aj so silnejšou výbavou, v ktorej už je aj manuálna klimatizácia a tempomat. Elektrický Peugeot 208 je oproti Oplu drahší o 500 eur.

Bez výstredností

Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, nový Peugeot 208 je nápadnejší, Corsa pôsobí decentnejšie a konzervatívnejšie, no celkovo je vydarená a patrí k tým mestským autám, ktoré sa ani pri relatívne kompaktných rozmeroch nesnažia pôsobiť „žensky“. Vyhovovať bude rovnako ženám ako mužom, to je veľkým plusovým bodom, navyše ide o dizajn, ktorý sa rozhodne rýchlo neopozerá a nebude rýchlo starnúť.

Corsa
Interiér je jednoduchý, avšak elegantný – tu vidno veľký rozdiel oproti Peugeotu 208.

Vpredu je dostatok miesta, nastupovanie dozadu je o niečo komplikovanejšie. Všimnite si, o koľko sú zadné dvere kratšie oproti predným. Keď sa však už do vnútra priemerne vysoký človek s trochou akrobacie vtesná, s miestnom v oblasti kolien a ani hlavy to nie je až tak zlé. Teda, skôr v oblasti kolien.

Poviete si, že v malom aute bude zákonite malý kufor, ten však v skutočnosti má 309 litrov, čo je veľmi slušná hodnota. Môžete ho ešte zväčšiť sklopením zadných sedadiel. Potom však zostane tak obrovský schod, že by sa naozaj pre lepšiu využiteľnosť hodila aspoň podlaha, nastaviteľná v dvoch výškach. A keď sme už pri odkladacích priestoroch, tak neobvykle veľká je aj skrinka pred spolujazdcom. S trochou preháňania možno povedať, že je to takmer jaskyňa, ruku do nej vsuniete skoro po lakeť.

Analóg a digitál

Keď si sadnete dopredu, miesta je dosť. V riešení interiéru je vidno opäť veľký rozdiel – tam, kde sa Peugeot 208 snaží byť moderný až extravagantný, Corsa pôsobí podstatne konzervatívnejšie. Rozhodne nie však nudne, skôr prehľadne, minimalisticky a elegantne.

Na materiáloch sa síce šetrilo, no na prvý pohľad to vôbec nie je vidno (a ani pri jazde počuť). Máte pred sebou klasický a naozaj prehľadný analógový kokpit (na výber je aj digitálny, ale ten analógový je podľa nás lepší, krajší a prehľadnejší), multifunkčný volant v štandardnej veľkosti a bez zalomení a v stredovej konzole rozumne navrhnutú kombináciu dotykového ovládania s hardvérovými tlačidlami. Tie zostali vyhradené aj pre klimatizáciu, čo je naozaj fajn. Grafika infotainmentu je rovnaká ako v Peugeotoch alebo Citroënoch. Je prehľadná, no mohla však byť o niečo rýchlejšia. Táto výhrada platí prirodzene aj pre ďalšie modely z koncernu PSA, ktoré tento infotaiment využívajú.

Dobrý motor

Spomínali sme, že testovaný stokoňový turbomotor považujeme za optimálny pre toto auto. Dôvodov je niekoľko. Má už celkom slušnú dynamiku, na stovku zrýchli dokonca pod desať sekúnd. 75-koňovému trojvalcu to trvá vyše 13 sekúnd, to je už naozaj výrazný rozdiel.  Hladký a slabší motor by mal byť o niečo úspornejší, no s autom sa už aj viac narobí, náš stokoňový mal priemernú spotrebu v meste niečo nad 6 litrov, čo je výborné. „Naša“ Corsa mala navyše šesťstupňový veľmi dobre sprevodovaný manuál (slabšia verzia má 5-stupňovú prevodovku).

Corsa
Zadné dvere sú o dosť kratšie a otvárajú sa v menšom uhle, nastupovanie je pre vyššie postavy trochu problematické.

Rozdiel v spotrebe oproti slabšiemu motoru nie je takmer žiadny. Nielen podľa našich skúseností, ale aj podľa merania na základe WLTP. Dlhodobo sa s týmto autom dá v pohode jazdiť so spotrebou pod šiestimi litrami. Aj na diaľnici pri rýchlostiach mierne nad povoleným limitom sa stále držíte s otáčkami pod trojtisícovou hranicou. V kabíne je pritom veľmi dobrý akustický komfort – to je ďalšou silnou stránkou testovaného auta.

A Corsa je nielen tichá, ale pri dynamickej jazde aj mimoriadne stabilná. Má aj typické neduhy trojvalcov – trochu nižšiu kultúru chodu a vibrácie, prenášajúce sa do kabíny. To však budete cítiť len do momentu, kým sa motor zahreje na prevádzkovú teplotu, výnimočne pri státí na križovatke.

Podčiarknuté a zrátané – nová Corsa si zachovala vlastnú tvár, nie je iba derivátom svojich francúzskych súrodencov. Je dizajnovo iná, ladená skôr konzervatívno-elegantne. Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni, na materiáloch sa trochu šetrilo, vidieť to však príliš nie je. S testovaným motorom je to univerzálne auto za rozumnú cenu. Navyše má, aspoň na trojvalce s turbom, veľmi dobrú spotrebu. A to nielen v meste, ale aj mimo neho. Tá navyše tak extrémne „neskáče“ v závislosti od jazdného štýlu, ako pri niektorých iných downsizingových motoroch.

Technické údaje
Opel Corsa 1,2 SS
Usporiadanie a počet valcov radový 3-valec
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 74 kW/100 k pri 5 500 ot.
Max. krútiaci moment 205 Nm pri 1750 ot.
Palivo Benzín
Pohon 2WD
Prevodovka MT6
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 060 mm
Šírka 1 765 mm bez zrkadiel
Výška 1 433 mm
Rázvor náprav 2 538 mm
Prevádzková hmotnosť 1 165 kg
Objem batožinového priestoru 309 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,9 s
Max. rýchlosť 194 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 5,4 – 5,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 9 990 eur
Základná cena testovanej verzie 12 390 eur

TEST Opel Astra 1,4 Turbo CVT – fakt celkom slušné auto


Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW M135i, z predchodcom nemá nič spoločné…
Nasledujúci článokAko sa vylepšujú policajné štatistiky, dopravná nehoda ako škodová udalosť
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.