Domov News Volvo zvoláva 750-tisíc nových áut, majú problém s brzdovým asistentom

Volvo zvoláva 750-tisíc nových áut, majú problém s brzdovým asistentom

volvo
Zdroj: Volvo Cars

Zvolávacia akcia sa týka celkovo až siedmych modelov z portfólia švédskej automobilky Volvo, ktoré boli vyrobené medzi rokmi 2018 až 2020.

Aj keď Volvo patrí k najbezpečnejším a najspoľahlivejším automobilkám, tak v uplynulom roku riešilo 11 zvolávačiek. Hneď prvá tohtoročná však patrí k vôbec najrozsiahlejším v poslednom období. Týka sa takmer 750-tisíc vozidiel, vyrobených od roku 2018 až do súčasnosti. Aj keď sa týka brzdového asistenta, netreba sa báť. Volvá aj naďalej brzdia výborne, nedá sa však úplne spoľahnúť na automatiku.

Už koncom minulého roku na to prišli pri testovaní asistenčných systémov na XC60 Dáni.  Testovacie auto nebrzdilo pred simuláciou zadnej časti auta pred sebou. A nestalo sa tak raz, ale opakovane. Ukázalo sa, že problém nebol v konkrétnom aute, ale týkal sa celej série, vyrobenej v poslednom období. A nejde len o XC60, ale rovnaký problém majú aj S60, V60, S90, V90, XC40, XC60 a aj XC90, vyrobené v rokoch 2018 až 2020. Zvolávacia akcia pred pár dňami začala, celkovo sa týka 736 430 vozidiel.

Čítajte viac:

Volvo modernizuje S90 a V90 – vsadilo na efektívne vylepšenia

V skutočnosti ide o softvérový problém, ktorý spôsobí to, že ak sa vpredu objaví vozidlo, Volvo svojho majiteľa vystríha vizuálne aj akusticky, no nezačne samo brzdiť.  Brzdy ako také sú však v poriadku, ak vodič zošliapne brzdový pedál, auto na to s primeranou intenzitou zareaguje až po úplné zastavenie. V súvislosti s týmto problémom doteraz švédska automobilka neeviduje žiadnu nehodu.

Volvo a Uber predstavili seriovú podobu autonómneho auta

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mini Clubman S elegantný, no drahý športovec
Nasledujúci článokTEST DS 7 Crossback, luxusné francúzske SUV dorazilo na Slovensko
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.