Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ak nepoznáte značku Genesis, vedzte, že ide o luxusnejšiu odnož vozidiel značky Hyundai, ktorá samostatne funguje od jesene roku 2015. Doposiaľ sa v jej portfóliu nachádzajú modely G80 a G90, no v najbližších mesiacoch sa k nim pridá nový model s označením G70.

Tento luxusno-športový sedan vychádza zo štúdie Genesis New York Concept, ktorý bol verejnosti prvýkrát predstavený minulý rok. Genesis G70 sa svojimi rozmermi 4685 mm na dĺžku, 1850 mm na šírku a 1400 mm na výšku radí do kategórie strednej triedy (B), a teda je jasné, že to vôbec nebude mať jednoduché, keďže jeho hlavní konkurenti budú napríklad BMW 3, Audi A4, Mercedes-Benz triedy C či talianska kráska, Alfa Romeo Giulia. Na jeho obranu však musíme spomenúť, že divízia Genesis sa môže pochváliť ľuďmi ako:

  • Manfred Fitzgerald (súčasný viceprezident značky), ktorý pôsobil ako dizajnový riaditeľ v Lamborghini,
  • Luc Donckerwolke (bývalý dizajnový riaditeľ v Bentley, Lamborghini a Audi, ktorý už viac ako rok vedie dizajnérsky tím v Genesis),
  • Peter Schreyer (šéfdizajnér pre Hyundai-Kia),
  • Albert Biermann (bývalý riaditeľ pre BMW M divíziu).

Sami uznajte, že s takými menami a skúsenosťami to ľudia v Genesis myslia naozaj vážne a snažili sa postaviť vozidlo, ktoré by konkurovalo hlavne nemeckým prémiovým automobilkám. Myslím si, že aj tento faktor sa podpísal nad finálnou podobou Genesis G70, ktorý na mňa pôsobí ako zlepenec viacerých automobiliek v jednom. Poďme sa naň pozrieť trochu detailnejšie.

Dizajn

Ako môžeme vidieť, dizajn masky chladiča náramne pripomína súčasný vzhľad modelov automobilky Audi. Osvedčený 6-uhoľníkový tvar sa, zdá sa, teší veľkej obľube, a preto sa nachádza aj na G70-ke. Vedľa masky sa nachádzajú predné svetlomety, ktoré mne osobne pripomínajú Hyundai i30, resp. Alfa Romeo Giulia. Pod nimi sa nachádzajú pravdepodobne svetlá do hmly a efektné výduchy vzduchu. Predná časť tak vyzerá dravo a športovo.

Z profilu si zase môžeme všimnúť podobnosť s BMW 3. Hlavne v prednej polovici vozidla vidíme prvky, na ktoré sme zvyknutí zo stajne BMW. Či už je to tvar prednej kapoty alebo výduchy na bočnej strane karosérie, tu sa jasne demonštruje 30-ročné pôsobenie Alberta Biermanna pre BMW. Druhá polovica opäť pripomína Alfa Romeo Giulia. Rázvorom náprav (2835 mm) prekonáva BMW 3, Audi A4 aj Alfa Romeo Giulia a iba o 5 mm zaostáva za Mercedes-Benz triedy C.

Dostávame sa k zadnej strane vozidla. Hlavnou dominantou sú zadné svetlomety, ktoré majú podobný tvar ako Mercedes-Benz triedy C. Výborný dojem umocňujú duálne koncovky výfukov a medzi nimi zadný difúzor.

Motorizácie

Genesis G70 sa zatiaľ bude montovať s dvomi benzínovými a jedným naftovým motorom:

  • (benzín) Lambda II 3.3 T-GDI – 272 kW (370 k) a 510 N.m.,
  • (benzín) Theta II 2.0 T-GDI – 185 kW (252 k) a 353 N.m.,
  • (benzín) Theta II 2.0 T-GDI so športovým paketom – 188 kW (255 k) a 353 N.m.,
  • (nafta) R-FR 2.2 VGT – 149 kW (202 k) a 441 N.m.

Pre všetky tri by mala byť dostupná 8-stupňová automatická prevodovka, známa z modelu G80, s možnosťou pohonu iba zadnej nápravy alebo všetkých štyroch kolies.

Len pre zaujímavosť, Genesis G70 v najvýkonnejšej verzii s obsahom 3,3 litra a v prevedení Sport by sa mal z 0 na 100 km/h rozbehnúť za 4,7 s a maximálna rýchlosť by mala dosiahnuť 270 km/h, čo je vynikajúca hodnota.

Technológie

Samozrejme, v dnešnej dobe nemôžu chýbať technologické vychytávky ako celý rad asistenčných systémov. K dispozícii bude asistent sledovania únavy, asistent ochrany pred čelnou zrážkou s integrovanou funkciou núdzového zastavenia a detekcie chodcov, inteligentný tempomat, systém udržania vozidla v jazdnom pruhu alebo aj asistent parkovania so sledovaním premávky za vozidlom.

Čo sa týka multimédií a komunikácie s vozidlom, Genesis G70 už v štandardnej výbave ponúka ako Appple CarPlay, tak aj Android Auto. Ovládanie multimediálneho systému je zabezpečené dotykovou obrazovkou v strede palubnej dosky.

Taktiež bude k dispozícii až 5 jazdných režimov, počas ktorých sa zmení riadenie, citlivosť plynového pedála ale aj charakteristika motora a prevodovky. Pre niektoré motorizácie (Lambda II, Theta II) budú k dispozícii aj adaptívne tlmiče. Genesis G70 ponúka tieto jazdné režimy:

  1. Smart
  2. Normal
  3. Custom
  4. Eco
  5. Sport

Ako vidíme na obrázku, k dispozícii budú aj brzdy značky Brembo a to určite stojí za zmienku. Myslíme si ale, že tie budú pripravené iba pre najvýkonnejšiu verziu Lambda II.

Podľa môjho názoru, Genesis G70 vyzerá veľmi dobre a sám som zvedavý, ako sa mu bude v silnej konkurencii dariť. Ak sa nad tým ale zamyslíme, dizajnéri a inžinieri dali do jedného vozidla to najlepšie z konkurenčných modelov a to by mohlo dosiahnuť úspech. Dôležitá bude ale aj cena, ktorá zatiaľ zverejnená nebola. Predaj sa začína na jar roku 2018 a my sa už nevieme dočkať, kedy sa dostane k nám do redakcie.