Domov News Facelift modelu SEAT Ateca prináša viac než len kozmetické zmeny

Facelift modelu SEAT Ateca prináša viac než len kozmetické zmeny

ateca facelift

Po štyroch rokoch na trhu prichádza facelift obľúbeného modelu Ateca. Okrem nových asistentov prinesie aj smart aplikáciu či nový stupeň výbavy Xperience.

O obľúbenosti SEAT-u Ateca dnes už snáď nik nepochybuje. Odkedy tento model prišiel na trh v roku 2016, predalo sa ho vyše 300 000 kusov. Keďže sa jedná o kľúčové vozidlo značky, Španieli si na jeho facelifte dali naozaj záležať. Na rozdiel od väčšiny faceliftov, ktoré prinesú nové svetlomety či prednú masku, Ateca prichádza s upraveným interiérom aj exteriérom, novými motormi, novým stupňom výbavy a v nesposlednom rade aj asistenčnými systémami.

Po exteriérovej stránke prešli azda najzásadnejšou smenou predné LED svetlomety, ktorých dizajn je inšpirovaný menším modelom Leon. Podobne sú na tom aj tie zadné, ktoré sú už podľa koncernovej tradície dynamické v športovej výbave FR a offroadovej verzii Xperience. Zmeny ďalej pokračujú upravenou prednou maskou a štýlovým nápisom Ateca, ktorý podľa mňa vkusne vyčnieva z nemeckého stereotypu hranatých nápisov. V ponuke bude až 13 štýlov diskov kolies rozmerovo od 17 do 19 palcov a 10 farebných prevedení karosérie vrátane novej farby Camouflage green.

Vylepšená bola aj konektivita. V tejto oblasti pribudla mobilná aplikácia SEAT Connect, cez ktorú môžete sledovať, či je auto zamknuté alebo aký má dojazd. Technológie Apple Car Play a Android Auto dopĺňajú štyri USB-C porty, ktorým asistuje bezdrôtová nabíjačka smartfónov. V interiéri ďalej pribudol nový, komfortnejší volant s funkciou vyhrievania a infotainment s 8 až 9 palcovým displejom. Klasické budíky nahradil 10.25 palcový SEAT Digital Cockpit podobne ako u nových modelov značky Volkswagen.

Nové technológie a motory

Technológie hrajú pri tomto konkrétnom facelifte hlavnú úlohu. Facelift Atecy príde na trh s adaptívnym tempomatom, asistentom predného nárazu, či dokonca asistentom čiastočne autonómnej jazdy Travel Assist. Zákazníkov rozhodne poteší aj asistent pre vyparkovanie Exit Assist či asistent pre zmeny jazdného pruhu.

Ateca sa dostane do showroomov so štyrmi benzínovými a dvomi naftovými motorizáciami. Základ prestavuje už zaužívaný agregát 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 koní), pohonom prednej nápravy a výhradne manuálnou prevodovkou. Pre tých z nás, ktorý majú značnú averziu voči trojvalcom bude v ponuke výkonnejší motor 1.5 TSI. Ten má výkon 110 kW (150 koní) a môžete ho dostať aj s automatickou prevodovkou DSG. Benzínový vrchol predstavuje motorizácia 2.0 TSI o výkone 140 kW (190 koní) dostupná len s automatickou prevodovkou a pohonom 4Drive.

Diesel ešte neumiera. Agregát 1.6 TDI bol nahradený väčším dvojlitrom, ktorý príde v dvoch výkonnostných verziách – 85 kW (115 koní) a 110 kW (150 koní). Kým slabší variant dostanete len s pohonom prednej nápravy a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšia verzia bude dostupná aj s automatom a pohonom 4Drive.

TEST SEAT Arona Black Edition – mestský crossover, ktorý láme predsudky

Zdroje: auto.cz / SEAT

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSubaru Impreza e-BOXER dostala slovenskú cenu
Nasledujúci článokTEST Honda Rebel CMX500, oldschoolová motorka s modernou technikou