Bezpečnosť je prioritou japonských automobiliek, Honda však zašla ešte ďalej a všetky bezpečnostné prvky ponúka v základe. Súčasťou základnej výbavy je aj inovatívny centrálny airbag, nová Honda Jazz tak predstavuje technologický prielom.

Honda hneď v úvode tohto roka prináša na slovenský trh tri dôležité novinky. Plne elektrický model Honda e, ktorý vám už tento týždeň predstavíme vo videorecenzii a obľúbený viacúčelový model Jazz. Honda Jazz uzrela svetlo sveta po prvýkrát v roku 2001, okamžite zožala úspech a stala sa vo svojom segmente pojmom. Je to MPV, kompakt, hatchback alebo mikrovan?

Vo svojej štvrtej generácii prináša nielen množstvo inovácií, ale aj jedinečnú karosársku verziu navyše: Jazz Crosstar. Ide o účelovejšiu verziu Hondy Jazz, pribudlo oplastovanie, väčšie rozmery a SUV vzhľad. Celkovo pôsobí nová Honda Jazz Crosstar proti bežnému Jazzu výrazne mohutnejšie.

Verný svojej koncepcii

Na prvých jazdách sme preverili konvenčnú verziu modelu Jazz. Po dizajnérskej stránke si Jazz zachoval jedinečnosť a tvary typické pre všetky predchádzajúce generácie, po novom však pôsobí uhladenejšie a milšie.

Zásadnou konštrukčnou zmenou je práve riešenie A stĺpika. Ten je, rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie zdvojený, avšak nosnú funkciu neplní predný, ako v prípade predchodcu, ale zadný, čo umožnilo zredukovať jeho hrúbku a zlepšiť tak výhľad z vozidla.

2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar

Interiér prináša revolúciu v podobe moderných technológií, jednoduchého dizajnu a overenej ergonómie. Nový dvojramenný volant pôsobí futuristicky, dostanete ho vo všetkých verziách. Musím uznať, že Jazz ako jedno z mála moderných áut prináša nový, funkčný interiér, ale zároveň zachováva konvenčné otočné ovládače pre klimatizáciu a rádio. Tak to má byť!

Pred vami sa nachádza digitálny prístrojový štít s jednoduchou grafikou. Palubná doska sa nesie v horizontálnych líniách, displej infotainmentu ponúka nové rozhranie inšpirované smartfónom. Je veľmi prehľadný a ľahko ovládateľný, grafika je priemerná. Nechýba ani bezdrôtová podpora Apple CarPlay a Android Auto.

Úplnou novinkou je hlasový asistent Honda v podobe aplikácie My Honda+. Hlasový asistent funguje príznačne, bohužiaľ zatiaľ nie je k dispozícii v slovenčine. Aplikáciu sme nemali možnosť preveriť, bližšie sa na celý systém pozrieme v plnohodnotnom teste.

Komfort a priestor

Najväčšou raritou v prípade Jazzu sú zadné výklopné sedadlá. Vďaka tomuto jednoduchému ale praktickému riešeniu si Jazz získal množstvo fanúšikov. Po ich vyklopení vznikne priestor, kam môžete umiestniť vysoké predmety bez nutnosti ich naklánať alebo umiestniť naležato. Nový Jazz túto vlastnosť sedadiel zachováva a pridáva možnosť sklopiť sedadlo spolujazdca, čím  vznikne priestor dlhší ako 2200 milimetrov, čo je naozaj dosť aj na prepravu skutočne dlhých predmetov.

Batožinový priestor má objem 304 litrov, pričom ho viete rozšíriť až na 1 205 litrov. Zmenou prešli aj predné sedadlá, ktoré dostali novú koncepciu kostry a výplne, vďaka čomu sú tuhšie a na dlhších cestách komfortnejšie.

Bezpečnosť bez kompromisov

K pocitu bezpečia vám v novom Jazze napomáha hneď niekoľko asistenčných systémov, ako napríklad sledovanie mŕtveho uhla, systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, detekcia protiidúcich vozidiel či pokročilý adaptívny tempomat. V základe však máte až desať airbagov. To je skutočná rarita obzvlášť v danom segmente. O vašu bezpečnosť sa mimo šiestich štandardných stará aj kolenný airbag vodiča, dvojica zadných bočných a úplnou novinkou je centrálny airbag.

2020 Honda Jazz

Jedná sa airbag, ktorý sa nafúkne z vodičovho sedadla do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom, pričom má zabrániť stretu hláv oboch pasažierov pri náraze.

Honda Jazz
Elektromobil na benzín

Aj tak by sme mohli označiť nový systém pohonu e:HEV. Ten kombinuje spaľovací benzínový štvorvalec 1,5 i-VTEC s výkonom 72 kW a 131 Nm s generátorom a elektromotorom. Generátor disponuje výkonom 70 kW a elektromotor 80 kW a krútiacim momentom až 253 Nm. Celá sústava je doplnená o akumulátor s kapacitou 0,7 kWh.

Prepracovaný hybridný systém ponúka tri režimy jazdy, elektrickú, hybridnú a spaľovaciu. Na čistú elektrinu vie Honda Jazz jazdiť výlučne pri nízkych rýchlostiach a len obmedzenú dobu, respektíve vzdialenosť. Prevažne sa jedná o manévre na parkovisku, rozjazdy a dojazdy v obciach a mestskej premávke.

Hybridný režim je realizovaný prostredníctvom generátora, ktorý vyrobenú energiu spaľovacieho motora distribuuje ďalej do batérií alebo priamo k elektromotoru, ktorý roztáča kolesá. Tento režim využijete hlavne na okresných cestách, pri vyššej diaľničnej rýchlosti sa dostáva k slovu spaľovací režim.

Aj napriek absencií prevodovky je spaľovací agregát schopný poháňať vozidlo aj sám a to prostredníctvom jednoduchého ozubeného mechanizmu (spojky), ktorá zodpovedá zaradenému šiestemu rýchlostnému stupňu.

2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV
Zaujímavá voľba

Efektivitu a reálnu spotrebu si preveríme až počas plnohodnotného testu, do tej doby môžeme na základe dojmov z prvých jázd prehlásiť, že nová Honda Jazz si obhájila nástup nových technológií a ostala verná svojej všestrannosti. Počas prvej jazdy sa nám podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 6,2 litra na sto kilometrov, čo vôbec nie je zlý údaj. Kvalita vyhotovenia interiéru milo prekvapila, rovnako aj jazdný komfort a tuhosť karosérie. Mierne náklony však v zákrutách ucítite, vyššia stavba sa pod ne podpísala.

Nová Honda Jazz na Slovensku štartuje s cenou 19 590 eur, za ktorú dostanete základnú verziu Comfort s novým hybridným pohonom e:HEV a automatickou prevodovkou eCVT, desať airbagov, Full LED osvetlenie, digitálny prístrojový štít, dvojramenný volant, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, vyhrievanie predných sedadiel, automatickú klimatizáciu a mnoho ďalších prvkov bohatej výbavy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár