Napriek tomu, že na aktuálnom trhu sú ponúkané SUV vozidlá viacerých populárnych značiek – Audi Q3, X560, XC 90 a Q7, švédske Volvo je príjemným osviežením na scéne.

Zmýšľanie dizajnérov bolo duchom prítomné a správne, čo znamená napríklad oveľa aktívnejšiu bezpečnosť pre takéto malé vozidlo, svetlomety v tvare Thorovho kladiva a takisto sa mu dostalo pozornosti na rozmernom vertikálnom displeji  vo vnútri.  Práve tam sa môže Volvo pochváliť “radikálne novým prístupom k skladovaniu vecí”, čo znamená napríklad zabudované nabíjanie a odnímateľný odpadkový kôš v stredovej konzole.

XC40 je prvým z mnohých. Prvým preto, pretože je to prvé Volvo, ktoré je založené na modulovej platforme EV-ready, ktorú vyvinuli inžinieri spoločne aj s majiteľom Geelym.  Nazývať sa bude CMA, a samozrejme, budú ju obsahovať aj ostatné vozidlá série 40 – hovorí sa o názve V40, a svojimi vlastnosťami chce konkurovať  VW Golfu.

Pokiaľ ide o priestor pod kapotou, zo začiatku bude XC40 dostupná  ako naftový dvojliter  D4 AWD motorom s výkonom 140 kw (190 koní). Druhou možnosťou je benzínový agregát s rovnakým objemom, ale už výkonom 187 kW (254 koní), čo už by mohlo byť uspokojivé aj pri svižnejšej jazde. Neskôr sa uvedie do sériovej výroby aj automobil na čistú elektrickú energiu, Volvo uviedlo že do roku 2019 by mali mať všetky modely určitú verziu e-motora.

XC40 je zároveň prvým vozidlom, ktoré ponúka službu “Care by Volvo”, ktorá poskytuje neustále akéhosi “strážcu”, cez ktorého dokážete využiť ďalšie služby ako je prenajatie iného vozidla Volvo až na 14 dní v roku, keď jednoducho potrebujete o dve miesta navyše pre rodinu alebo budete chcieť naložiť do kufra viacej batožiny, ako poskytuje XC40. Poistenie, daň a údržba sú zahrnuté v cene, mesačný poplatok, o ktorom sa hovorí, že bude rovnaký pre každého v každom kúte sveta,  a rozdiely nenastanú ani ak pôjde o mladších či starších vodičov. Túto službu však dostane iba pár modelov, a potencionálny kupec si za ňu priplatí približne 530 EUR každý mesiac po dobu dvoch rokov.