Najlacnejšie elektromobily v Európe? Aj takto pompézne by sme mohli označiť dva nové elektrifikované koncepty od spoločností Renault a Dacia, ktoré chcú začať brázdiť vozovky budúci rok.

S konceptom Megane eVision ohlasuje Renault nový produkčný elektromobil z novej platformy CFM-EV, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektrické vozidlá. Koncept sa dočká sériovej verzie budúci rok a kapacita batérie v tomto 4,2 metra dlhom automobile je 60 kilowatthodín. To sľubuje skutočný dojazd od 300 do 400 kilometrov.

Elektricky a lacno, toto je naša budúcnosť! Renault a Dacia idú do elektriny

Koncept v spoločnosti Renault je označovaný ako limuzína budúcnosti. Podstatou konceptu je nová a vyhradená platforma CMF-EV pre elektromobily, na ktorej budú v budúcnosti postavené všetky nové elektromobily Renault. Platforma lepšie využíva výhody týchto vozidiel, ktoré napríklad zohľadňujú oveľa menší priestor pre motor. Vďaka dlhšiemu rázvoru a krátkym previsom sa tak zväčšuje priestor pre cestujúcich.

V princípe však pôjde o elektrický hatchback, ktorý bude slúžiť ako základ sériového EV, ktorý príde na trh uvedený v budúcom roku. Koncept Megane eVision predpovedá sériové auto. Síce bude kratší, ale vo vnútri priestrannejší ako Megane. Zatiaľ nie je jasné, či pôjde iba o príplatkový automobil Renault, alebo by mohol časom nahradiť tradičné modely Megane a Scenic.

Koncept, ktorý sa v Renaulte predstaví v sériovej verzii budúci rok, je 4,2 metra dlhý a 1,8 metra široký. Rázvor náprav je 2,7 metra. Automobil je obutý do 20-palcových kolies a váži 1 650 kilogramov. Výkon motora je 160 kilowattov a prenáša sa na predný pár kolies. Batéria má kapacitu 60 kilowatthodín. Nabíjací výkon cez AC AC bude až 22 kilowattov a jednosmerný prúd až 125 kilowattov.

Elektricky a lacno, toto je naša budúcnosť! Renault a Dacia idú do elektriny

Dacia nezaostáva – predstavila aj model Dacia Spring Electric

Elektricky a lacno, toto je naša budúcnosť! Renault a Dacia idú do elektriny

Spring je malý mestský crossover, ktorý sa dostane na cesty v jeseni 2021 a potom sa stane zároveň najlacnejším elektromobilom v Európe. Môže sa pochváliť dojazdom 225 kilometrov, batériou s kapacitou 26,8 kilowatthodín a dĺžkou 3,7 metra.

Už pri predstavení konceptu bolo zrejmé, že Dacia si za základ zobrala z modelu Renault K-ZE, ktorý sa predáva v Číne. Pretože to proste funguje. Vizuálne upravený model meria 3,7 metra na dĺžku, je 1,7 metra široký a 1,5 metra vysoký. S rázvorom 2 423 milimetrov je rozmerovo umiestnený pozdĺž okraja Twinga.

Kľúčovým údajom je kapacita batérie, ktorá má 26,8 kilowatthodín, a elektromotor s 33 kilowattmi a krútiacim momentom 125 newtonmetrov. Podľa meracieho cyklu WLTP má dojazd 225 kilometrov alebo v prípade jazdy v meste 295 kilometrov. Po zapnutí ekologického programu sa dojazd predĺži o desať percent, ale výkon motora sa zníži na 23 kilowattov.

Väčšina zákazníkov si samozrejme prvú elektrickú Daciu nabije doma, kde sa batéria nabije za 14 hodín. Na domácej vyhradenej nabíjacej stanici alebo verejnej nabíjacej stanici sa nabije za menej ako päť hodín a pri nabití s výkonom 30 kilowattov sa batéria nabije na 80 percent za menej ako hodinu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz GLE 350 de, takto by mal vyzerať plug-in hybrid!
Nasledujúci článokTEST Hyundai i30 N-Line Kombi, vytúžená verzia Slovákov?!