Americká SSC uzavrela cestu v Nevade a vytvorila tam nový rýchlostný rekord automobilu. So superautomobilom Tuatara jazdili v oboch smeroch tohto úseku priemernou rýchlosťou viac ako 530 kilometrov za hodinu.

Shelby SuperCars (SCC) drží nový rýchlostný rekord pre „sériové“ a cestné legálne vozidlá vďaka modelu Tuatara. V americkej Nevade bol uzavretý úsek dlhej rovnej cesty, kde rekord vytvoril v roku 2017 predchádzajúci majiteľ – švédsky Koenigsegg s vozidlom Agera RS (priemerná rýchlosť 447 kilometrov za hodinu, maximálna rýchlosť 457 kilometrov za hodinu).

Viac ako 500 km/hod? Tuatara je nové najrýchlejšie auto na svete

Pri tejto rýchlosti by už osobné lietadlo bolo vo vzduchu

Za volantom Tuatara sedel britský pretekár Oliver Webb. V jednom smere dosiahol rýchlosť 484,53 kilometra za hodinu a po návrate neskutočných 532 kilometrov za hodinu. Priemerná rekordná jazda v oboch smeroch, čo je zároveň aj podmienkou rekordu, bola 508 kilometrov za hodinu. Webb uviedol, že Tuataru ešte nepoháňal na extrémnu kapacitu a v ďalšom zrýchľovaní mu bránil silný bočný vietor.

Viac ako 500 km/hod? Tuatara je nové najrýchlejšie auto na svete

Len pre porovnanie – obrovské osobné lietadlo ako Boeing 747 štartuje rýchlosťou okolo 290 kilometrov za hodinu a nadzvuková stíhačka rýchlosťou 360 kilometrov za hodinu.

SSC Tuatara hits SOME SPEED

Proces tohto auta sa začal tým, že si Shelby najal bývalého stylistu Pininfariny, Jasona Castriotu. Podľa Shelbyho sa obaja usilovali o vytvorenie „esteticky príjemného vozidla“. Patrí sem povrch z uhlíkových vlákien pre letecký priemysel, ktorý zrazil pohotovostnú hmotnosť Tuatary na úctyhodných 2750 libier. To je 1247 kilogramov.

Viac ako 500 km/hod? Tuatara je nové najrýchlejšie auto na svete

Návrh bol potom odovzdaný tímu talianskej aerodynamickej firmy Podium Engineering , ktorá pravidelne pracuje s posádkami F1. Ich cieľom je dosiahnuť minimálny koeficient odporu a podľa Shelbyho „vyvážený prítlak zo 150 míľ za hodinu“ (240 km/hod).

Po takmer troch rokoch úpravy dizajnu, vrátane pridania aktívneho zadného aerokrídla, uspel tím Podium v ​​obidvoch cieľoch, keď zaznamenal koeficient odporu 0,279 (takmer identický s Polestar 2) a dosiahol 37 percent vpredu – 63 percent zadné aero vyváženie pri rýchlostiach viac ako 150 mph/ 240 km/hod.

Viac ako 500 km/hod? Tuatara je nové najrýchlejšie auto na svete

„Sme nesmierne hrdí na dizajn, ktorý sme nakoniec dosiahli,“ uviedla spoločnosť SSC. „Cítime, že ide o nadčasový dizajn, ktorý bude aj po 10 rokoch stále špičkový a zároveň veľmi bezpečný a stabilný pre vysokorýchlostné jazdy.“ sobotňajší pokus trvalo pripraviť 10 mesiacov. Posádka sa musela koordinovať s miestnymi a štátnymi orgánmi, aby na víkend bezpečne odstavila dĺžku diaľnice 160, potom opakovane jazdila sedem míľ dlhú cestu, pričom si všímala polohy asfaltových nerovností a ďalšie riziká, ktoré by mohli odhodiť vozidlo idúce takmer päťnásobkom rýchlostného limitu a potom vodiča nezmyselnou rýchlosťou odhodiť z cesty.

TEST Hyundai i30 N-Line Kombi, vytúžená verzia Slovákov?!

Zdroj: SSC

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVW Taos je ďalším koncernovým SUV. Nepripomína Vám niečo?
Nasledujúci článokPoznáme ceny nového Hyundai Tucson. Sú prekvapivé