Pred pár týždňami automobilka Bugatti oslavovala vo veľkom zrýchlenie Chironu na 400 km/h a jeho následné zastavenie. Prvenstvo si však držali len krátko.

Frankfurt bol miestom zrodenia unikátu a jeho rekordu. Nový Chiron dokázal zrýchliť na 400 km/h a následne zastaviť v priebehu 42 sekúnd. Za volantom tohto automobilu sedel bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya.

Z tohto rekordu sa francúzska automobilka netešila dlho, nakoľko o pár týždňov neskôr bola prekonaná švédskym výrobcom superšportov Koenigsegg. Tí informovali o tom, že ich model Agera RS to zvládne určite rýchlejšie. Podarilo sa im to konkrétne za 36,44 sekúnd! Tento svetový rekord bol zaznamenaný v prvý októbrový deň. Pôvodne chceli testovať na nemeckom Pepenburgu, no nakoniec si zvolili inú destináciu. Jazda sa uskutočnila na opustenom letisku v Dánsku, konkrétne vo Vandel. A to len 12 hodín po opustení továrne!

Automobil s výkonom 1 360 koní a krútiacim momentom 1 371 N.m. šoféroval Niklas Lilja. Agera RS potrebovala na zrýchlenie na hranicu 400 km/h 26,88 sekúnd. Upravená Agera na to potrebovala len necelé dva kilometre. Z dych berúcej rýchlosti následne úplne zastavila v priebehu 9,56 sekúnd na 483 metroch.

Dá sa však polemizovať aj o tom, ako dlho tento svetový rekord vydrží, nakoľko Švédi počítali s tým, že v disciplíne 0-400-0 bude kraľovať Regera. Na druhú stranu je to úplne jedno, lebo titul by aj tak ostal v továrni Koenigsegg. „Vlastník modelu chcel poukázať na výkon modelu Agera RS v porovnaní s inými výrobcami. Táto jazda bola pre to skvelou príležitosťou.“ – takto znie oficiálne stanovisko automobilky.

Letisko na ktorom prebehol test bolo postavené počas druhej svetovej vojny a od roku 2003 je uzavreté výhradne pre vojenské účely. Len tak sa sem teda nedostanete. Asfalt sa každým rokom zhoršuje, takže šoférovanie tohto superšportu si vyžadovalo maximálnu koncentráciu a značné korekcie automobilu. Aj s takýmito prekážkami sa účastníci rekordu museli popasovať. „Model One:1 s Robertom Serwanskim pokoril rekord na hranici 0-300-0 s tým, že väčšinu času nemal ruky na volante. Podobné to bolo aj tentokrát,“ dodávajú tvorcovia nového svetového rekordu.