Chorvátsky elektrický superšport Rimac Nevera iba jeden mesiac držal svetový rekord v disciplíne šprintu z 0 na 400 km/h a späť do zastavenia. O vyše sekundu rýchlejšie sa to vďaka jednej veci podarilo benzínovému superšportu zo Švédska.
Áut, ktoré by sa mohli zúčastniť tohto súboja, skutočne nie je veľa. Na dosiahnutie rýchlosti 400 km/h potrebujete okrem dostatočného výkonu aj poriadne prepracovanú aerodynamiku a prítlak, keďže v týchto rýchlostiach už bežné dopravné lietadlá letia vo vzduchu. Koenigsegg Regera je superšportové kupé, ktoré uzrelo svetlo sveta ešte v roku 2014. Túto disciplínu absolvovalo ešte v roku 2019 s časom 31,49 sekundy, čo bolo takmer o 2 sekundy rýchlejšie ako Agera RS v roku 2017.
0 – 400 – 0 km/h za 28,81 sekundy
V tomto roku prišiel Rimac Nevera a s časom 29,94 sekundy zlomil 30-sekundovú hranicu. Lenže Christian von Koenigsegg opäť dokázal, že je geniálnym konštruktérom. Za posledné 4 roky sa totiž vývoj v oblasti pneumatík posunul radikálne vpred. Švédi si toho sú dobre vedomí a na auto, ktoré bolo vyvíjané v podstate pred 10 rokmi a dnes sa už nevyrába, obuli najnovšie pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Výsledok? Čas 28,81 sekundy a keď si pozorne pozriete video, nadobudnete pocit, že ešte o niekoľko desatín sekundy by to mohlo ísť aj rýchlejšie.
Koenigsegg tiež pripomína, že okrem nových pneumatík zohrala dôležitú úlohu aj iná vec – letisko v Örebro, kde sa pokus o prekonanie svetového rekordu uskutočnil, má hladšiu plochu. Pokiaľ ide o pneumatiky, Michelin Pilot Sport Cup 2 R sú športové semisliky určené pre vysokovýkonné vozidlá. Na kilometer jazdy na okruhu dokáže ušetriť až pol sekundy, čo je porovnateľné s výkonom cca 150 koní. Jeden kus tejto gumy stojí okolo 500 eur.
Model Koenigsegg Regera bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2015. Limitovaný počet 80 kusov sa veľmi rýchlo rozpredal. Prvé autá boli dodané v roku 2018 a výroba sa skončila minulý rok.
„Skutočnosť, že Regera dokáže aj po takom čase stále prekvapiť a udivovať automobilový svet, svedčí nielen o jej nadčasovom dizajne, ale aj o konštrukcii a technológiách, ktoré boli ďaleko nadčasové. Je to niečo, na čo som nesmierne hrdý,“ hovorí Christian von Koenigsegg, zakladateľ a generálny riaditeľ Koenigsegg. Uvidíme, čo nám ešte ukáže model Jesko, až príde jeho čas.