Domov SPRÁVY News Rekord 0-400-0 km/h opäť pokorený. Rimac porazila 8-ročná “jazdenka”

Rekord 0-400-0 km/h opäť pokorený. Rimac porazila 8-ročná “jazdenka”

Chorvátsky elektrický superšport Rimac Nevera iba jeden mesiac držal svetový rekord v disciplíne šprintu z 0 na 400 km/h a späť do zastavenia. O vyše sekundu rýchlejšie sa to vďaka jednej veci podarilo benzínovému superšportu zo Švédska. 

Áut, ktoré by sa mohli zúčastniť tohto súboja, skutočne nie je veľa. Na dosiahnutie rýchlosti 400 km/h potrebujete okrem dostatočného výkonu aj poriadne prepracovanú aerodynamiku a prítlak, keďže v týchto rýchlostiach už bežné dopravné lietadlá letia vo vzduchu. Koenigsegg Regera je superšportové kupé, ktoré uzrelo svetlo sveta ešte v roku 2014. Túto disciplínu absolvovalo ešte v roku 2019 s časom 31,49 sekundy, čo bolo takmer o 2 sekundy rýchlejšie ako Agera RS v roku 2017.

0 – 400 – 0 km/h za 28,81 sekundy

V tomto roku prišiel Rimac Nevera a s časom 29,94 sekundy zlomil 30-sekundovú hranicu. Lenže Christian von Koenigsegg opäť dokázal, že je geniálnym konštruktérom. Za posledné 4 roky sa totiž vývoj v oblasti pneumatík posunul radikálne vpred. Švédi si toho sú dobre vedomí a na auto, ktoré bolo vyvíjané v podstate pred 10 rokmi a dnes sa už nevyrába, obuli najnovšie pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Výsledok? Čas 28,81 sekundy a keď si pozorne pozriete video, nadobudnete pocit, že ešte o niekoľko desatín sekundy by to mohlo ísť aj rýchlejšie.

KOENIGSEGG Regera | 0-400-0 km/h - NEW WORLD RECORD

Koenigsegg tiež pripomína, že okrem nových pneumatík zohrala dôležitú úlohu aj iná vec – letisko v Örebro, kde sa pokus o prekonanie svetového rekordu uskutočnil, má hladšiu plochu. Pokiaľ ide o pneumatiky, Michelin Pilot Sport Cup 2 R sú športové semisliky určené pre vysokovýkonné vozidlá. Na kilometer jazdy na okruhu dokáže ušetriť až pol sekundy, čo je porovnateľné s výkonom cca 150 koní. Jeden kus tejto gumy stojí okolo 500 eur.

ssangyong-torres-evx

Model Koenigsegg Regera bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2015. Limitovaný počet 80 kusov sa veľmi rýchlo rozpredal. Prvé autá boli dodané v roku 2018 a výroba sa skončila minulý rok.

Skutočnosť, že Regera dokáže aj po takom čase stále prekvapiť a udivovať automobilový svet, svedčí nielen o jej nadčasovom dizajne, ale aj o konštrukcii a technológiách, ktoré boli ďaleko nadčasové. Je to niečo, na čo som nesmierne hrdý,“ hovorí Christian von Koenigsegg, zakladateľ a generálny riaditeľ Koenigsegg. Uvidíme, čo nám ešte ukáže model Jesko, až príde jeho čas.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDokáže MG4 prekonať Volkswagen ID.3? Cena sa zasadne zmenila
Nasledujúci článokKlimatizácia – ako ju správne používať počas letných horúčav?