Názov automobilu má na predaj výrazný vplyv, takže niektoré mená pretrvávajú vo svete automobilov po celé desaťročia. Čo ak sa ale staré meno, ktoré niečo znamenalo už kedysi, priradí novému karosárskemu telu?

Niektoré slávne modely sa museli zo sveta automobilov vytratiť, buď kvôli nesprávnym rozhodnutiam manažmentu alebo jednoducho kvôli ich zlej reputácii. Na úkor slávneho predchodcu však mnoho výrobcov oživuje staré rozpoznateľné mená. Staré meno ale pri novom aute vo väčšine prípadov znamená, že nový automobil nemá s predchodcom okrem názvu takmer nič spoločné.

Medzi najslávnejšieho navrátilca tohto roka nepochybne patrí Ford Puma. Ford už túto „mačkovitú šelmu“ vo svojom modelovom rade mal, ale v rokoch 1997 až 2002 sa prezentovalo ako menšie športové trojdverové kupé. O 19 rokov neskôr vyrazil na cesty malý rovnomenný crossover. Jedná sa o praktické a užitočné rodinné SUV, ktoré urobí dojem hlavne na menšie rodiny a nie na nadšencov športovej jazdy. Ktoré ďalšie mená zažili comeback?

Dacia Duster

Rumunský výrobca Dacia je dnes synonymom úspechu. Pod vedením Renaultu sa „neznámy“ výrobca ukázal ako úspešný a objemovo ako mimoriadne výkonná značka. Ale moderný Duster nie je prvým SUV značky. V roku 1984 začali vyrábať hranaté terénne SUV s pohonom všetkých kolies s názvom Duster. Bol vybavený benzínovými a naftovými motormi značiek VW, Peugeot, Renault a Daewoo.

Staré meno, nové auto - ktorá verzia automobilky je lepšia?

Mitsubishi Eclipse

Eclipse je jedným z najslávnejších športových kupéčiek na svete, pretože ho v prvej časti série Fast and the Furious šoféroval dnes už zosnulý Paul Walker. Vozidlo milovalo veľa nadšencov rýchlej jazdy a svojim odvážnym dizajnom a líniami presvedčil aj mnohých petrolehadov. Pred tromi rokmi Mitsubishi oživilo toto staré meno, no z crossoveru sa stal rodinný kríženec s neobvyklým tvarom X.

Staré meno, nové auto - ktorá verzia automobilky je lepšia?

Eclipse Cross

Lancia Delta

Druhá generácia Delty ešte dnes visí na plagátoch v mnohých dielňach domácich mechanikov a nie je sa čomu diviť. Delta sa stala synonymom športových radovánok a poézie dizajnu so striktnými líniami. Tretia generácia zavrhla osvedčený recept o mnoho rokov neskôr a vzniklo jedno z najmenej atraktívnych vozidiel Lancie. To je dôkaz, že ani dobré meno vám v dnešnom svete nezaručí úspech.

Delta HF vyrazila brázdiť vozovky v roku 1983 a rýchlo si získala množstvo verných zákazníkov, pričom auto si medzitým získalo status jedného z najlepších závodných automobilov na svete. V roku 2006 sa Taliani pokúsili o znovuzrodenie hviezdy, ktorá mala byť po novom prestížna, spoľahlivá a vizuálne príťažlivá. Kto vie, kde sa medzi ideami a návrhmi inžinierov stala chyba, keď potom z továrne vyliezlo toto čudo. Napodiv ho vyrábali až do roku 2014.

Ford Galaxy

Ford je typickým príkladom výrobcov, ktorí sa radi obzerajú späť v čase a požičiavajú si meno od úspešného modelu. Ford Galaxie bol kedysi honosný veľký sedan, v ktorého ňufáku sa ukrýval rad výkonných osemvalcových a šesťvalcových agregátov. Patril k najpredávanejším automobilom 60. rokov. Američania si požičali toto staré meno a vycapili ho na nový rodinný minivan.

Staré meno, nové auto - ktorá verzia automobilky je lepšia?

Toyota Corolla

Corolla je už nejaký ten čas najpredávanejším autom na svete, nikdy sa jej však nepodarilo získať taký úspech u veteránov ako je VW Beetle, Ford Model T alebo Golf. Fenomén predajnosti sa na rôznych svetových trhoch predáva pod viacerými názvami, ale všade ide hlavne o praktické, efektívne, spoľahlivé a cenovo dostupné auto. Možno aj z tohto dôvodu sa Corolla stala viac pracovným autom ako vzácnym kúskom.

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJWheelage.org, consumerguide.com, siol.net
Predchádzajúci článokTEST Peugeot 3008 HYBRID4, 300 koní pre malé rodinné SUV je vážne dosť!
Nasledujúci článokS novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu