Dieselové motory a motory s vysokým objemom ešte nie sú úplne pochované. Dieselová „jednapäťka“ pod kapotou trojcípej hviezdy takisto neznie moc lákavo a prestížne, po novom sa na miesto tohto motora vráti trojliter.

EÚ v posledných desiatich rokoch v snahe splniť záväzky plynúce z Parížskej klimatickej dohody navyšovala tlak na výrobcov vozidiel, kvôli čomu bolo potrebné zosekať ponuku jednotlivých motorov. Ako tomu býva zvykom, každá minca má dve strany. Prišli prísnejšie limity spotreby emisií CO2, ale takisto aj nová metodika merania, ktorá mala za následok čistenie ponúkaného motorového portfólia. Čo sa dalo takisto aj predpokladať, automobilky postupne začínajú od downsizingu ustupovať.

Je to samozrejme aj pochopiteľné. Malý motor, agresívne dopĺňaný turbom síce dokáže ukrojiť menej z Vašej peňaženky a produkuje menej emisií, no vo väčších autách to nie je až tak dobré. Pokiaľ všetko fungovalo tak, ako bolo na papieri, realitou sa nikto (češť výnimkám ako sú zákazníci a média) nezaoberal. Keď teda začali byť laboratórne výpočty nízko objemovým motorom naklonené, ich atraktívnosť pre automobilky nabrala úplne iných rozmerov.

Kvôli minimalizácií objemu motorov začali na povrch vychádzať problémy s emisiami NOx, ktoré dokážu zablokovať homologizáciu pre nie jeden typ motora. Keď zoberiete do úvahy vyššie spomenuté dva faktory a pridáte k ním fakt, že o tieto autá moc zákazníkov neprejavuje záujem a radšej idú do vozidiel s vyšším objemom, prípadne vyšším počtom valcov aj za cenu rastu papierových emisií CO2.

Pred istým časom veľký koniec downsizingu ohlásila Stuttgartská automobilka Porsche, o konci malých motorov a príchode šesť a osemvalcov takisto hovoria Bavori z BMW. Iné automobilky si však takto ďaleko zájsť nemôžu dovoliť, no nemecké prémiovky sa toho určite neboja. BMW už pred istým časom svoj 1,5 litrový trojvalec v rade 3 nahradilo dvojlitrovým štvorvalcom a podobný krok aktuálne hodlá podniknúť priamy konkurent Mercedes-Benz.

Odkiaľ to vieme? Informuje o tom francúzsky denník L’Argus, ktorý sa dostal k plánom nemeckého Mercedesu. Dôjsť k tomuto kroku má už v aktuálnom mesiaci December a to v modeloch A 180d, B 180d, ktoré majú aktuálne pod kapotou 1,5 litrový štvorvalec od Renaultu. Nové motory budú mať objem dvoch litrov s rovnakým výkonom 85 kW / 115 koní, no vyšším krútiacim momentom. Z pôvodných 260 Nm narastie na 280 Nm. Motory takisto dostanú osemstupňový automat namiesto sedemstupňového. Stále omielaná spotreba vzrastie, takisto aj emisie CO2 sa posunú zo 129 na 147 g/km. Risk je zisk a myslíme si, že Mercedesu to za tento risk stojí, inak by sa do tohto nepustil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!