Prvý panoramatický airbag pre strešné okno je pripravený na montáž!

Dokonca aj v dobe, kedy automobilové spoločnosti inovujú hlavne v oblasti bezpečnosti,  súvisiace aj s technológiou self-driving, je očividne stále priestor pre nové protiopatrenia pasívnej ochrany. Posledný z prvých? Panoramatický airbag v strede vozidla Hyundai Mobis, o ktorom dodávateľ tvrdí, že je to jeho svetová premiéra. Správne, automobily doteraz nedisponujú špičkovým airbagom zhora.

Bezpečnostné zariadenie je navrhnuté tak, aby obmedzovalo zranenia tým, že v prípade nehody a pri prevrátení znemožňuje preletenie osôb cez strešné okno vozidla. Kórejský najväčší dodávateľ automobilového priemyslu – divízia častí a služieb spoločnosti Hyundai, Kia a Genesis – hovorí, že zariadenie je nainštalované do samotného panoramatického hardvérového strešného okna. Schopný reagovať behom 0,08 sekundy, airbag sa odklopí zo zadnej časti vozidla dopredu. O spustení rozhoduje snímač vychýlenia rovnováhy vozidla, nafúknuté zariadenie vyzerá trochu ako vzduchový matracový bazénový plavák, pokrývajúci takmer celý strop kabíny.

Aký veľký problém predstavuje prelet cez  strešné okno? Podľa údajov Národnej správy o bezpečnosti cestnej premávky bolo v rokoch 2000 až 2015 vymrštených až 260 cestujúcich strešným oknom vozidla, ktoré sa počas týchto 15-stich rokov vyskytli. To sa môže zdať ako malé celkové množstvo za takú dobu, ale panoramatické strechy sa stávajú čoraz obľúbenejšími možnosťami, najmä na SUV a v luxusných autách. Navyše, nový airbag v Hyundai Mobis môže tiež zmierniť zranenia medzi cestujúcimi, ktorí by inak zostali vo vozidle pri nehode, čím by sa obmedzilo riziko otrasov a zlomených kostí.

Hyundai Mobis poukazuje na to, že takéto vybavenie bolo náročnejšie na rozvoj než iné airbagy, čiastočne preto, že spôsob, akým sa zariadenie aktivuje, musí zodpovedať tomu, či je strešné okno otvorené alebo zatvorené.

Dodávateľ uvádza, že panoramatický airbag strešného okna práve dokončil overovanie cesty a spoľahlivosti – vrátane testovania odolnosti voči vibráciám a teplu. Hyundai Mobis ďalej tvrdí, že má „zabezpečenú technológiu masovej výroby“, čo naznačuje, že čoskoro môžeme vidieť airbag v novom vozidle. V skutočnosti spoločnosť v tlačovej správe konkrétne poukazuje na to, že má 11 patentov na podporu svojho prechodu na luxusný trh s SUV, čo naznačuje, že prvá aplikácia technológie by mohla byť v novom SUV Genesis, vozidle, ktoré doteraz bolo len naznačené v koncepčnej podobe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVeľká cena USA
Nasledujúci článokKde je hranica predného náhonu, otestovali sme Peugeot 3008