BMW predstavilo “long” verziu radu 3 s názvom 3 Gran Limousine. Na európskych cestách ju však neuvidíme. 

Automobilky tradične predstavujú rôzne modely na rôzne svetové trhy. Najlepším príkladom sú ázijské krajiny ako Čína či India, kde okrem BMW predstavuje exkluzívne modely aj koncern VW. Najnovším prírastkom do portfólia mníchovskej automobilky s vrtuľou v znaku je o 110 milimetrov predĺžený model 3 Gran Limousine postavený na základoch radu 3 aktuálnej generácie  G20.

V Európe a USA v posledných rokoch prudko klesá dopyt po autách s tradičnou trojpriestorovou karosériu typu sedan. Naopak, začínajú sa množiť modely rôzne skrížených hybridných typov karosérií, ako napríklad kupé/SUV. V najhoršom prípade dostanú názov klasickej legendy (Eclipse, Mach,…) z minulého tisícročia a skutočný petrolhead má hlavu v smútku. Hoci rastúcemu trendu popularity SUV a crossoverov sa už jednoducho nevyhneme a najjednoduchšie je ho proste prijať, ešte stále existujú krajiny, kde si tento kedysi veľmi populárny segment vážia. A to až do takej miery, že tamojším zákazníkom automobilky vychádzajú v ústrety a vyvíjajú špeciálne verzie kompaktných vozidiel s dlhým rázvorom. Nuž, je to kríženec iný…

Iný trh, iné požiadavky

Je to práve automobilka BMW, ktorá v Indii a Číne už dlhé roky ponúka predĺžené verzie radu 3 a radu 5. Pritom na starom kontinente a vlastne aj všade inde je long verzia vyhradená výsostne pre najluxusnejší rad 7. Jedným z prvých novodobých modelov tejto kategórie bolo BMW radu 5 generácie F10, ktorá v predĺženej verzii dostala kódové označenie F18. Aktuálne BMW predstavilo exkluzívnu verziu predĺženej trojky aktuálnej generácie pre indický trh. Oproti štandardnému radu 3 má naviac 110 mm medzi kolesami, čím sa zaraďuje medzi klasický rad 3 a rad 5, ktorý je o ďalších približne 10 cm dlhší.

Pre indický trh je exkluzívny iba názov: rovnaké auto sa bude predávať aj v Číne s tradičnejším prívlastkom “Li”. Je zvláštne, že sa automobilka rozhodla pre pomerne výrazne odlišné názvy, no Gran Limousine znie každopádne o niečo vznešenejšie. Obe verzie sa budú vyrábať lokálne v závode BMW v meste Chennai, kde sa okrem iného vyrába celý rad modelov značkých určených výhradne pre tento región.

Nie sú to len centimetre navyše

Okrem dodatočného miesta na nohy pre zadných pasažierov prináša novinka aj ďalšie exkluzivity, ako napríklad inak riešené panoramatické strešné okno, koža „Vernasca“, náladové osvetlenie a či tajomne znejúci prvok výbavy „luxusné zadné sedadlo“, ktoré BMW bližšie nešpecifikovalo.

Pri uvedení na trh budú k dispozícii tri deriváty, všetky poháňané radovými štvorvalcami. K dispozícii je jeden naftový motor a dva benzínové motory. Motorizácie sú totožné s tými “našimi”. Len pre pripomenutie, verzia 320Ld Luxury Line je poháňaná naftovým štvorvalcom s objemom 2,0 litra, výkonom 140 kW (190 koní) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý zrýchli na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Benzínové verzie poháňa rovnaká motorizácia s označením 30i s objemom 2,0 litra, výkonom 190 kW (258 koní) a rovnakým krútiacim momentom 400 Nm, čo sa pretransformuje do zrýchlenia na 100 km/h za 6,2 sekundy. Rozdiel v prípade benzínových motorizácií tkvie vo verziách: k dispozícii bude Luxury Line a M Sport ‘First Edition’. Všetky verzie sú štandardne spojené s 8-stupňovým automatom Steptronic.

Ceny sa pohybujú v prepočte približne od 58.500 €, resp. 61.200 €.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!