Domov News Cadillac CT4-V a CT5-V Blackwing: Silné motory, zadný náhon a manuál!

Cadillac CT4-V a CT5-V Blackwing: Silné motory, zadný náhon a manuál!

Cadillac CT4-V a CT5-V: Silné motory, zadný náhon a manuál!

Cadillac predstavil dva športovo orientované sedany: CT4-V a CT5-V Blackwing. Čo možno očakávať od dvojice, ktorá má veľký potenciál znepríjemniť život nemeckým stáliciam? 

Žijeme v dobe, kedy všetky automobilky (Cadillac nevynímajúc) produkujú autá, ktoré majú čím ďalej, tým bližšie k elektromobilite. Kým ešte pred pár rokmi boli podobné správy v podstate samozrejmosťou, dnes je predstavenie športovo orientovaných veľkoobjemových sedanov sviatkom v automobilovom svete. O najnovší sviatok sa postaral práve americký Cadillac v podobe ešte ostrejších sedanov CT4-V a CT5-V.

Oba modely sa pýšia s pre Cadillac typickým prívlastkom V, ktorý spravidla znamená radosť pod kapotou. Aby toho nebolo málo, automobilka pridala aj označenie „Blackwing“, ktorá má pôžitok z jazdy posunúť na vyšší level. O čom je teda reč?

CT4-V Blackwing

Menší z dvojice nesie označenie CT4 a je nástupcom obľúbeného modelu ATS, ktorý sa rovnako dočkal ostrejšej verzie. V prípade CT4-V Blackwing, ktorý je konkurentom pre nemecké trio BMW M3, Mercedes-Benz C63 AMG či Audi RS5, to znamená 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 351 kW (472 koní) a krútiacim momentom na úrovni 603 Nm.

Tieto údaje sedanu strednej triedy stačia na zrýchlenie z 0 na 100 km/H za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 305 km/h. Samozrejme, ani Cadillac sa nevyhol prepĺňaniu, preto je šesťvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel.

CT5-V Blackwing

Druhá predstavená novinka je nástupcom obľúbeného modelu CTS-V. Ten dokázal odbornú verejnosť presvedčiť o tom, že aj prevažne na luxus orientovaná americká automobilka dokáže postaviť konkurencieschopný športový sedan. Kým CT5-V mierne pošramotil reputáciu Cadillacu, Blackwing ju napráva vo všetkých smeroch. Navyše ide o najvýkonnejší Cadillac v celej histórii značky.

Konkurent pre nedávno predstavené BMW M5 CS poháňa plnotučný 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je navyše dopovaný 1,7-litrovým kompresorom. V8 má síce základ v staršom CTS-V, no prešla radikálnymi zmenami od nových remeníc až po hliníkové hlavy valcov či titánové sacie ventily. Výsledný výkon tak dosahuje hodnotu 498 kW (677 koní) a krútiaci moment neskutočných 893 Nm prenášaných výhradne na zadnú nápravu. A zrýchlenie? Z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 322 km/h.

Aby toho nebolo málo, na rozdiel od nemeckých konkurentov bude Cadillac oba modely štandardne vybavovať 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá disponuje okrem iného aj funkciou rev-matching. Na výber potom bude aj dnes už tradičný 10-stupňový automat.

A teraz cena. Cadillac si za menší model vypýta 60-tisíc dolárov (približne 50-tisíc eur) a za konkurenta M5 CS 85-tisíc dolárov (približne 70-tisíc eur). Prvé kusy opustia továreň už toto leto, no v Európe ich s najväčšou pravdepodobnosťou neuvidíme. Dali by ste si povedať namiesto nemeckého tria?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!