Domov News Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit

Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit

Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit
Baojun RC-5W

O lacnom konkurentovi legendy slovenského a českého trhu, modeli Baojun RC-5, nepočujeme prvýkrát. S cenovkou (v prepočte) pod 8-tisíc eur je v domácej krajine obrovským predajným hitom.

Čína je známa svojou láskou k sedanom a SUV. Dôkazom je aj automobilka z Mníchova, ktorá pre niektoré krajiny ázijského regiónu vyvíja špeciálne predĺžené verzie sedanov strednej a vyššej strednej triedy, ktoré inak v Európe neuvidíme. Na vlne vysokých predajov SUV sa vezie aj koncern VW, ktorý rovnako ponúka v Číne modely, aké na starom kontinente na cestách nestretneme. No ako je to s liftbackmi a kombíkmi? Opoveďou je lacný Baojun RC-5.

O značke Baojun u nás nepočujeme a zrejme v najbližšej dobe ani počuť nebudeme (ak vôbec niekedy). Ide o jednu zo značiek koncernu SAIC-GM-Wuling, ktorý je (ako napovedá aj samotný názov) spoločným podnikom Číňanov a Američanov. Ich najnovším predajným hitom na domácom čínskom trhu je model RC-5, ktorý je ponúkaný v dvoch karosárskych verziách: liftback a kombi. Znie to povedome?

Presne tak, ide o čínsku odpoveď na Škodu Octavia, ktorá sa s určitými dizajnérskymi a technickými zmenami predáva práve aj v Číne. Čím je teda Baojun RC-5 výnimočný? Odpoveď je rovnaká, ako v prípade väčšiny čínskych výrobkov: bezkonkurenčná cena. Poďme sa najprv pozrieť, čo RC-5 ponúka.

 

Baojun RC-5 patrí do rodiny nižšej strednej triedy a jeho najväčšou výsadou je vnútorný priestor podporený pomerne veľkým rázvorom kolies na úrovni 2,7 metra. Auto má celkovú dĺžku 4,69 metra, šírku 1,81 metra a výšku 1,49 metra. Pre porovnanie, aktuálna štvrtá generácia Octavie Combi je dlhá identických 4,69 metra, široká takmer rovné 2 metre a vysoká 1,47 metra. V prípade rázvoru na čínskeho konkurenta dokonca stráca 1 centimeter.

Ponuka motorizácií

Pod kapotou sa v základe nachádza 1,5-litrový atmosféricky benzínový štvorvalec s výkonom 73 kW (99 koní) a za príplatok bude turbomotor s rovnakým objemom s výkonom 108 kW (147 koní). Motory môžu byť spojené buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT. V prvkoch výbavy nechýbajú položky, ako napríklad elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťou, kamerové či radarové asistenčné systémy alebo bezdrôtové nabíjanie telefónu.

Čínska automobilka si za základnú verziu liftbacku pýta 59.800 yuanov, čo je v prepočte asi 7.700 eur, za kombi verziu označenú RC-5W 72.800 yuanov (cca 9.400 eur). Vrcholná verzia potom začína cenovkou 109.800 yuanov, teda asi 14-tisíc eur. Cenová politika automobilky sa prejavila aj v predajoch. Kým v tejto kategórií áut bola doteraz jednoznačným bestsellerom Octavia s mesačnými predajmi na úrovni 12- až 16-tisíc kusov, v decembri uplynulého roka si ju kúpilo už len niečo vyše 2.000 záujemcov. Na druhej strane, Baojun v rovnakom mesiaci predal vyše 7.000 kusov modelu RC-5. Celkovo od uvedenia na trhu v auguste 2020 bolo predaných takmer 27-tisíc kusov. A to už sú pomerne slušné čísla.

Zdroj: SAIC-GM-Wuling / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoforum
Predchádzajúci článokKončí zlatá éra Muscle cars?
Nasledujúci článokPlug-in hybridné a elektrické autá: kde a ako ich nabíjať?