Domov News Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit

Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit

Baojun RC-5: Čínsky konkurent Octavie je obrovský predajný hit
Baojun RC-5W

O lacnom konkurentovi legendy slovenského a českého trhu, modeli Baojun RC-5, nepočujeme prvýkrát. S cenovkou (v prepočte) pod 8-tisíc eur je v domácej krajine obrovským predajným hitom.

Čína je známa svojou láskou k sedanom a SUV. Dôkazom je aj automobilka z Mníchova, ktorá pre niektoré krajiny ázijského regiónu vyvíja špeciálne predĺžené verzie sedanov strednej a vyššej strednej triedy, ktoré inak v Európe neuvidíme. Na vlne vysokých predajov SUV sa vezie aj koncern VW, ktorý rovnako ponúka v Číne modely, aké na starom kontinente na cestách nestretneme. No ako je to s liftbackmi a kombíkmi? Opoveďou je lacný Baojun RC-5.

O značke Baojun u nás nepočujeme a zrejme v najbližšej dobe ani počuť nebudeme (ak vôbec niekedy). Ide o jednu zo značiek koncernu SAIC-GM-Wuling, ktorý je (ako napovedá aj samotný názov) spoločným podnikom Číňanov a Američanov. Ich najnovším predajným hitom na domácom čínskom trhu je model RC-5, ktorý je ponúkaný v dvoch karosárskych verziách: liftback a kombi. Znie to povedome?

Presne tak, ide o čínsku odpoveď na Škodu Octavia, ktorá sa s určitými dizajnérskymi a technickými zmenami predáva práve aj v Číne. Čím je teda Baojun RC-5 výnimočný? Odpoveď je rovnaká, ako v prípade väčšiny čínskych výrobkov: bezkonkurenčná cena. Poďme sa najprv pozrieť, čo RC-5 ponúka.

 

Baojun RC-5 patrí do rodiny nižšej strednej triedy a jeho najväčšou výsadou je vnútorný priestor podporený pomerne veľkým rázvorom kolies na úrovni 2,7 metra. Auto má celkovú dĺžku 4,69 metra, šírku 1,81 metra a výšku 1,49 metra. Pre porovnanie, aktuálna štvrtá generácia Octavie Combi je dlhá identických 4,69 metra, široká takmer rovné 2 metre a vysoká 1,47 metra. V prípade rázvoru na čínskeho konkurenta dokonca stráca 1 centimeter.

Ponuka motorizácií

Pod kapotou sa v základe nachádza 1,5-litrový atmosféricky benzínový štvorvalec s výkonom 73 kW (99 koní) a za príplatok bude turbomotor s rovnakým objemom s výkonom 108 kW (147 koní). Motory môžu byť spojené buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT. V prvkoch výbavy nechýbajú položky, ako napríklad elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťou, kamerové či radarové asistenčné systémy alebo bezdrôtové nabíjanie telefónu.

Čínska automobilka si za základnú verziu liftbacku pýta 59.800 yuanov, čo je v prepočte asi 7.700 eur, za kombi verziu označenú RC-5W 72.800 yuanov (cca 9.400 eur). Vrcholná verzia potom začína cenovkou 109.800 yuanov, teda asi 14-tisíc eur. Cenová politika automobilky sa prejavila aj v predajoch. Kým v tejto kategórií áut bola doteraz jednoznačným bestsellerom Octavia s mesačnými predajmi na úrovni 12- až 16-tisíc kusov, v decembri uplynulého roka si ju kúpilo už len niečo vyše 2.000 záujemcov. Na druhej strane, Baojun v rovnakom mesiaci predal vyše 7.000 kusov modelu RC-5. Celkovo od uvedenia na trhu v auguste 2020 bolo predaných takmer 27-tisíc kusov. A to už sú pomerne slušné čísla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: SAIC-GM-Wuling / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!