To, čoho sme sa všetci báli nakoniec prišlo. A nevyhla sa tomu ani Amerika so svojou koncepciou stavania vozidiel. Koniec tak prichádza aj do segmentu muscle cars.

Paradoxom je to, že americké vozidlá sa aktuálne našli druhý dych pre vysoko objemové vozidlá. Je to prevažne zásluha automobilky Dodge so svojim 6,2-litrovým HEMI V8 motorom s dodatkom Hellcat. Málokto spoza veľkej mláky posiela do obehu toľko vozidiel, čo práve Dodge a to aj s kompresorom preplňovaným osemvalcom s výkonom cez 700 koní. Lenže, aj tieto časy sú čoskoro u konca.

CEO automobilky Dodge, Tim Kuniskis v rozhovore pre CNBC uviedol: „Dni osemvalcovej prepĺňanej „šesťdvojky“ sú u konca.“ Dôvodom je rast cien, ku ktorým sa viaže pochopiteľne aj spotreba, emisie a ďalšie.. O svojich zákazníkov sa však americká automobilka nebojí.

Za posledných päť rokov sa predalo vyše 50.000 kusov verzie Hellcat. Dodge takisto priznáva, že toto nečakal. Cena áut za 700 koní nebola až taká prestrelená, ako si mnohí mysleli. No nebolo to však ani lacné. Automobilka dokonca dokázala predať aj okompresorované SUV Durango, kde sa začínalo na cifre cca 68.000 €.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aká je však budúcnosť modelov s „pekelnou mačkou“? Z trhu určite nezmiznú. Nevyhnú sa však modernému trendu elektrifikácie, ktorá by mala muscle cars zachrániť.

Kuniskis elektrifikáciu vozidiel označuje pojmom Performance 2.0 a predpokladá, že elektrifikácia Hellcatov bude skôr, ako mnohí očakávajú a elektro, prípadne plug-in vozidlá sa stanú viac populárnejšími.

CEO sa takisto vyjadril: „Vieme, že elektrifikácia nás dobehne. Príde to. Celý svet smeruje týmto prúdom a až sa to stane, ceny týchto technológii začnú klesať. Potom príde banda technologicky vyspelých ľudí a vyvinú auto zamerané na výkon namiesto ekonomickosti.“

Elektrifikácia takýchto vozidiel môže byť primárnou možnosťou ako zabrániť úplnému úpadku muscle cars. Zrejme nikto z nás nechce, aby sa zopakovali 60-te a 70-te roky. „Rok 1972 bol začiatkom rozpadu zlatého veku pre muscle cars,“ hovorí Kuniskis. „Všetko sa to ukončilo vďaka ropnej kríze, kvôli bezpečnosti, ktorú nespĺňali a aj vďaka množstvu emisných noriem,“ dodal Kuniskis.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!