Štyri roky trvalo Lexusu, aby upravili svoju vlajkovú loď LS. Japonská limuzína svoje korene zapustila naozaj hlboko a pri novinke sa rieši naozaj všetko.

Lexus LS je vlajkovou loďou japonskej automobilky a posúva hranice dizajnu, technológií, no nezabúda na estetiku a umenie. Pre modelový rok 2021 bude charakteristické farebné zladenie strieborno-šedo-čiernych prvkov ako navonok tak aj vnútri.

Vývojári nového Lexusu LS vychádzajú z motívu „Time in Design“, ktorí si zvolili. Ide o prepojenie tradičného japonského poňatia krásy, ktorý sa mení každý okamžikom pri zmene prostredia a času.

Lexus sa už od roku 2003 sústredí na nové odtiene exteriéru a využitie pokrokovej technológie lakovania. Ide o dosiahnutia čo najžiarivejšieho vzhľadu. Nový Lexus LS prezentuje všetky doterajšie výsledky najnovšieho vývoja vďaka striebornému odtieňu Lunar. Ten premieňa krivky vozidla a uhly karosérie v reliéfe plných kontrastných odleskov a hlbokých tieňov.

Povrch strieborného lakovania Lunarmení svoj vzhľad od uhla dopadajúceho svetla aj počas dňa. Auto tým pádom počas dňa pôsobí diametrálne odlišne, než navečer. LS-ko tak pripomína meniace sa zrkadlo, ktoré kopíruje krajinu.

Základným prvkom, vďaka ktorému sa podarilo dosiahnuť tohto efektu je technológia lakovania Sonic. Štandardná vrstva laku má hrúbku 13 až 14 mikrometrov, no pre odtieň za pomoci technológie Sonic stačí iba 4 mikrometry. Táto najmodernejšia vrstva samozrejme nefunguje iba tak sama od seba. Potrebujete absolútnu presnosť pri nanášaní a takisto závisí aj od kvality základného laku vozidla. Lexus tak musel zdokonaliť aj prvotnú farbu. Bolo potrebné zapojiť tím špecialistov, pokiaľ sa nedosiahol požadovaný výsledok zrkadla.

Japonská kultúra je základom

Vyššie spomenutý dizajnový motív „Time in Design“ zahŕňa kombináciu ozdobného obloženia, ktorá je k dispozícií spoločne so strieborným lakovaním Lunar. Výplne Nišidžin a Haku nadväzujú na brúsené sklo Kiriko a ručne poskladané výplne, ktoré si dobre pamätáme z predchádzajúcich modelov LS.

Tkanina dôkladne ladí s panelom Haku, ktorý obopína kľuky dverí. Samotný Haku vznikol pred 400 rokmi. Ide o remeselne náročný proces, kde sa z kovu vyrýva fólia o hrúbke iba desaťtisícinu milimetra.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJlexus.eu
Predchádzajúci článokFord S-Max prichádza. Nastáva koniec dieslu pre MPV?
Nasledujúci článokOtvorili doposiaľ najdlhší úsek obchvatu Bratislavy D4, spája Vrakuňu s Ivankou