Domov News 308 GTI nebude. Peugeot tak oficiálne končí s hothatchmi

308 GTI nebude. Peugeot tak oficiálne končí s hothatchmi

Peugeot 308

Peugeot oznámil, že s hothatchmi končí. Nová generácia 308 GTI svetlo sveta neuzrie, najvýkonnejší variant bude civilný plug-in hybrid.

Časy malých mrštných Peugeotov s prívlastkom GTI sú nenávratne preč. Takýchto správ je v posledných mesiacoch/rokoch tak veľa, že nás to už ani nemôže prekvapovať. No Peugeot navyše dodáva, že okrem 308 GTI nebude k dispozícii ani žiaden iný výkonný variant: na vrchole ponuky bude, v zmysle trendov dnešnej doby, plug-in hybridná verzia.

Ani GTI, ani PSE

Prečo je táto informácia dôležitá? Pretože o tom, že 308 GTI Peugeot neplánuje, sa vedelo už dávno. No šepkalo sa, že namiesto neho by mohla prísť výkonná verzia so skratkou PSE, teda Peugeot Sport Engineered. Tá mala mať podľa informácií približne 300 koní a pohon všetkých kolies, podobne, ako Peugeot 508 PSE.

No tieto informácie najnovšie dementoval produktový riaditeľ Peugeotu, Jerom Micheron, ktorý pre Top Gear povedal, že žiadna ostrá verzia novej 308 nebude. Dôvodom sú, ako inak, emisné normy. Tie podľa Micherona totálne zničili trh hothatchov a takéto auto nedáva z ekonomického hľadiska žiadny zmysel. „Pre auto tohto typu zatiaľ nevidíme trh. Okrem toho, hybridná technika pridáva na hmotnosti,“ vysvetlil Micheron rozhodnutie automobilky.

508 PSE ako kľúčový model

Jeho slová potvrdzujú aj predajné čísla väčšieho 508 PSE. Automobilka navyše pri uvádzaní modelu na trh zdôraznila, že predajný úspech tohto modelu bude rozhodujúcim faktorom ďalších strategických rozhodnutí.

Pritom ide papierovo o veľmi zaujímavú alternatívu strednej triedy: 1,6-litrový štvorvalec v spojení s dvojicou elektromotorov (jeden vpredu, druhý vzadu) a 8-stupňovou automatickou prevodovkou produkuje systémový výkon na úrovni 265 kW (360 koní) a krútiaci moment 520 Nm. Na stovku zrýchli za 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Navyše, v čisto elektrickom režime vie prejsť 42 km a ponúka sa v oboch karosárskych verziách. D“vodom predajného neúspechu ale s najväčšou pravdepodobnosťou bude cenovka: tá v Nemecku začína približne na sume 65-tisíc eur…

Najvýkonnejšia verzia 308 GTI bude síce plug-in hybridná, no ponúkne systémový výkon 165 kW (225 koní). To rozhodne nie je málo, no okrem spomínaného nárastu hmotnosti komponentov hybridnej sústavy treba brať do úvahy aj fakt, že pôjde o sériový Peugeot 308. Žiadne dodatočné úpravy na podvozku či riadení. Vyzerá to teda tak, že skončilo nielen legendárne označenie GTI, ale celkovo aj výkonné hothatche s levom na kapote.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: auto.cz / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!