Firma Prodrive, ktorá sa zaoberá závodnými úpravami, oznámila, že závodný špeciál Prodrive Hunter chce dostať aj do premávky.

Prodrive je známe meno vo svete motoršportu, predovšetkým kvôli spolupráci so Subaru v šampionáte WRC. Po odchode Japoncov zo sveta rallye nadviazali spoluprácu s britským Mini a naposledy sa dostali na titulky motoristických magazínov v súvislosti s Rallye Dakar, kde po prvýkrát nasadili svoj špeciál Prodrive Hunter. A podľa najnovších vyjadrení vedenia spoločnosti sa chystajú spraviť aj auto do bežnej premávky. Máme sa teda na čo tešiť.

 

Prodrive Hunter preukázal svoje kvality na najťažšej rallye sveta, kde zvládal zdolávať piesočné duny rýchlosťami 100 kilometrov za hodinu a na jedno natankovanie prejsť takmer 500 kilometrov, tvrdí generálny riaditeľ firmy David Richards. Okrem slov hovorí aj výsledok: piate miesto vo svojej kategórií (pod vedením španielskeho jazdca Nani Roma) aj napriek tomu, že Sebastian Loeb bol nútený zo závodov odstúpiť.

“Hlavný prvok dizajnu auta fungoval, hoci je tu množstvo úprav, ktoré podstúpime na základe skúseností z tohto roku,” tvrdí Richards. Na základoch závodného špeciálu, ktorého karosériu navrhoval legenrádny Ian Callum (šéfdizajnér Jaguaru), má vzniknúť aj automobil určený do bežnej premávky.

Čo od neho čakať?

“Ferrari púšte”, ako auto nazývajú v Prodrive, sa má do premávky dostať bez výraznejších zmien. Samozrejme, úpravy sa budú týkať predovšetkým veľkosti kolies a interiér pravdepodobne nebude sparťanský, ako v prípade závodného špeciálu. Naopak, očakáva sa luxusnejšie prevedenie s prémiovými materiálmi.

Automobil má celkovú dĺžku 4,5 metra, šírku rovné 2 metre a výšku 1,8 metra. V cestnej verzii má byť zachovaný aj motor, ktorý pôvodne dodáva Ford: ide o dvojicou turbodúchadiel prepĺňaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra.

Samozrejme, rozsiahle úpravy z dakarského špeciálu v cestnej verzii nečakajme, avšak hovorí sa o naladení na výkon až 368 kW (500 koní), čo je dokonca o 100 koní viac. Iné má byť aj naladenie sekvenčnej prevodovky a podvozka, no trojica diferenciálov a pohon všetkých kolies by mali byť zachované.

Za stavbou cestnej verzie podľa dostupných informácií stojí investor z Bahrajnu, hoci o tom Prodrive na verejnosti nerozpráva. Ten istý investor finančne podporil aj stavbu dakarského špeciálu. Asi preto nebude tajomstvom, že Prodrive Hunter bude určený predovšetkým na trhy Blízkeho východu, kde po autách takého typu jednoducho je vysoký dopyt. Okrem toho sa ale má ponúkať aj na trhoch v Rusku, Číne alebo USA. Cenovka zatiaľ nebola stanovená.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: auto.cz / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár