V športovej divízii Daimleru AMG sa toho deje skutočne veľa. Tento týždeň zložili závoj z plug-in hybridnej platformy P3, ktorá bola navrhnutá na prácu s 2,0-litrovým štvorvalcom AMG a 4-litrovým AMG V8. A AMG potvrdilo, že pracuje na vlastnom deriváte pripravovaného plne elektrického EQS.

Mercedes AMG GT

Ale je toho viac. Generálny riaditeľ divízie Philipp Schiemer sa rozhodol vyhradiť si čas, aby hovoril o stratégii značky. Bolo zrejmé, že športová divízia bude aj naďalej ponúkať širokú škálu vozidiel a pohonných jednotiek.

Project One obohatil značku

Keď už hovoríme o supervozidle Project One, inšpirovaným Formulou 1, ktoré inicioval jeho predchodca Tobias Moers. Schiemer hovorí o obrovskom pozitívnom vplyve, ktoré má auto na značku. Podčiarkol priamy prenos technológií medzi AMG a Formulou 1: vysokovýkonná batéria pochádza z F1, teraz sa používa v projekte Project One a bude sa využívať aj na hybridný pohon P3.

Schiemer však tiež uznal výzvy pri uvedení Project One na cesty; zhoršovali ich čoraz agresívnejšie predpisy, ktoré sa v priebehu projektu výrazne zmenili. „Je nesmierne ťažké splniť regulačné požiadavky a chceme vyrábať autá, ktoré sú všade legálne pre bežnú premávku,“ uviedol. Na záver uviedol: „Je veľmi pravdepodobné, že už nikdy nebude taký extrémny projekt ako Project One.“

AMG Project One

Schiemer ocenil hybridné pohonné ústrojenstvo P3 a zdôraznil, že „batéria nikdy nestráca energiu a je možné ju dlhšie namáhať.“ Jemnou narážkou na Teslu dodáva: „Je nemysliteľné, aby po niekoľkých zrýchleniach výkon klesol.“ Sľubuje tiež lepšiu ekonomiku – v rozmedzí 10 až 20-percentného zlepšenia“.
Bude teda každý model odteraz obsahovať plug-in hybrid, alebo plne elektrický pohon, ako sa už inde uvádza? Schiemer túto mylnú predstavu poupravil. „Každý model AMG bude mať určitú formu hybridizácie, ale stále bude obsahovať 48-voltové batérie bez možnosti napájania.“

Nová platofrma iba s motormi AMG

Platforma P3 nebude použitá na 3,0-litrový motor s priamym šesťvalcom. Scheimer vysvetľuje: „Tieto motory nie sú čistými motormi našej divízie a náš pohon P3 je špeciálne navrhnutý pre naše motory,“ hovorí Schiemer. CLA a GLA 45 sa nestanú ani plug-in hybridmi a dokonca ani pripravovaná SL bude ponúkať 48-voltovú aj plug-in verziu: „Na tomto automobile ponúkneme rôzne pohonné jednotky,“ hovorí.

Mercedes AMG GT Black Series

Nasledujúci model SL, ktorý je úplne projektom športovej divízie, ako napríklad model GT, je navrhnutý tak, aby bol vyváženejším autom ako GT a mal široké spektrum charakteristík. Schiemer naznačuje, že SL by bolo auto perfektne vhodné na bežné vozenie, ale dodáva rýchlo: „Nezabudnite, že korene SL sú v pretekoch.“

Schiemer potvrdzuje, že roadster AMG GT bude pri uvedení SL na trh vyradený, avšak kupé GT bude pokračovať, rovnako ako štvordverové GT, ktoré dostane facelift a hybridný pohon P3 v kombinácii s osemvalcom.

Zhrnuté a podčiarknuté, generálny riaditeľ, ktorý značku prevzal minulé leto, vyzdvihol svoju úlohu preniesť značku do elektrickej éry a chce osloviť aj celkom nové publikum pre nové modely. Na záver však dodal, že AMG sa nebojí byť “politicky nekorektné”.

Mercedes AMG GT

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár