Domov Elektromobilita Zabudnite na SUV, na rad prichádzajú miniautá !

Zabudnite na SUV, na rad prichádzajú miniautá !

Malé autá

Ľudia v poslednej dobe milujú veľké SUV, ktoré odvezú viac ľudí a vecí, ako je obvykle treba. Teraz však na trhu svieti niekoľko začínajúcich spoločností, ktoré chcú presvedčiť, že môžu predávať presný opak automobilov SUV a uspieť.

Tieto spoločnosti vyrábajú malé elektrické automobily, ktoré odvezú iba jedného alebo dvoch ľudí a v mnohých prípadoch prejdú na jedno nabitie relatívne krátke vzdialenosti.
Ide o myšlienku vzbudzujúcu trend, ktorá bola už predtým vyskúšaná, no zlyhala. Ale lepšia technológia, ktorá umožňuje dojazd viac ako 150 kilometrov s malými batériami, to umožňuje.
Jednou z prekážok však môže byť cena. Tieto automobilky žiadajú spotrebiteľov, aby ich malé rozmery a roztomilý dizajn považovali za výhody. Stojí za to zaplatiť takmer rovnako ako za väčšie SUV ? Niekedy to fungovalo, rovnako ako pri Mini, ale ako to je dnes ?
Tu je len niekoľko malých elektromobilov, ktoré tieto start-upy ponúkajú.

Nobe GT100

Spoločnosť Nobe bola založená v Estónsku v roku 2017.
„Je to malá a tvrdá krajina,“ uviedol zakladateľ Roman Muljar.
No Muljar chcel nájsť ešte tvrdší trh, aby mohol začať predávať svoje malé trojkolesové auto GT100. Takže plánuje zahájiť výrobu s zatiaľ neohláseným partnerom v Spojených štátoch, na jednom z najkonkurencieschopnejších trhov s vozidlami na svete. Dúfa, že výrobu spustia čo najskôr.

Očarujúci “retro” model GT100 vyzerá ako kríženec medzi športovým talianskym sedanom po druhej svetovej vojne a naparovacou žehličkou. V trojdielnej maske chladiča je náznak Alfa Romeo a okolo zadných svetiel trochu Black & Decker Classic. Malé biele plášte ako z polovice 20. storočia. Interiér je vybavený volantom s tenkými okrajmi a tlačidlom chrómového klaksónu.

Model GT100 má podľa spoločnosti kapacitu pre dve osoby a má priestor na batožinu. Očakáva sa, že bude mať dojazd 290 kilometrov a maximálnau rýchlosť okolo 130 kilometrov za hodinu. Muljar sa chváli, že s jednoduchým a ľahkým autom sa jazdí zábavne. Podľa tvrdenia zakladateľa sa tieto autá budú predávať zhruba za 24 000 dolárov a za plánovaný kabriolet zaplatíte 29 000 dolárov.

Nobe GT100

Spoločnosť Nobe“ už plánuje aj svoj ďalší produkt, malý štvorkolesový pickup. Tento nákladný automobil, ktorý vyzerá ako miniatúrny americký pickup z 50. rokov, zatiaľ nemá meno.

Microlino

Microlino je najjasnejšie inšpirované klasickým BMW Isetta a podobnými „bublinkovými autami“, ktoré sa v Európe vyrábali po druhej svetovej vojne. Tieto malé automobily s pohonom na plyn boli navrhnuté pre krajiny so zničenou ekonomikou a horším prístupom k benzínu.

Rovnako ako klasická Isetta, aj Microlino má vstup spredu. Celá tvár vozidla sú jeho dvere. Microlino, ktorý má len dve miesta, je dostatočne malý na to, aby zaparkoval od krajnice k paralelnému parkovaciemu miestu. S hmotnosťou iba 513 kilogramov váži Mircolino menej ako len batérie modelu Tesla Model S.
V súčasnosti sú plány na predaj modelu Mircolino menej odvážne, keďže existujú problémy, kam zaradiť takýto typ vozidla.

V päťdesiatych rokoch minulého storočia vyrobilo BMW trojkolesovú Isettu, aby tento problém obišlo. Mircolino namiesto toho zvažuje nízkorýchlostnú verziu, ktorá by obišla aj prísnejšie predpisy.
V Európe sa tento malý automobil bude zatiaľ ponúkať iba za približne 10 000 EUR, uvidíme ako sa mu bude dariť.

Microlino
ElectraMeccanica Solo

Názov ElectraMeccanica Solo pochádza z jednoduchého faktu, že v ňom budete sami. Je to jednosedadlové auto určené na minimalistickú prepravu. Vhodné je pre každodennú jazdu na železničnú stanicu alebo do supermarketu.

Spoločnosť má však väčšie plány ako len predaj jednotlivcom so záujmom o jazdu s minimálnym dopadom.Budúce verzie modelu Solo s nákladným priestorom vzadu môžu byť podľa zakladateľa značky ideálnymi mini-nákladnými vozidlami pre mestské dodávky. Spoločnosť ElectraMeccanica už vytvára oddelenie predaja vozového parku.
Keď premýšľate o obchodoch s potravinami, donáške čerstvej pizze, franšíze rýchleho občerstvenia a podobných, takéto riešenie môže byť to ideálne. To je plán, ktorý považuje výrobca za úspešný, pretože podniky zaplatia presne za vozidlo špeciálne prispôsobené ich potrebám.

Spoločnosť však zatiaľ začína v malom. Svoje autá bude predávať iba na západnom pobreží USA , až potom ich ponúkne v iných častiach USA a ďalších krajinách. Spoločnosť ElectraMeccannica začala nedávno vyrábať automobily v Číne, ktoré začínajú na cene 18 500 dolárov. Spoločnosť otvára tento rok továreň v Arizone v USA.

ElectraMeccanica Solo

Tak či onak, trh s automobilmi je zahltený modelmi rôznych značiek SUV. Tieto odvážne projekty však ukazujú, že malým autám ešte úplne neodzvonilo a snáď si nájdu svoju fanúšikovskú základňu. O úspechu či neúspechu sa však rozhodne dozvieme až neskôr.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCNN
Predchádzajúci článokSvitá na lepšie časy v doprave? Aké zmeny čakajú Bratislavu?
Nasledujúci článokŠkoda Enyaq Sportline iV – čierne doplnky a agresívny vzhľad