Domov News Audi A6 e-tron Concept ukazuje, ako bude vyzerať vyššia stredná trieda

Audi A6 e-tron Concept ukazuje, ako bude vyzerať vyššia stredná trieda

Audi A6 E-tron Concept ukazuje, ako bude vyzerať vyššia stredna trieda

Len niekoľko dní pred oficiálnou premiérou unikli na internet fotografie Audi A6 e-tron Conceptu, ktorý predznamenáva budúcnosť vyššej strednej triedy.

Ako súčasť autosalónu v Šanghaji, ktorý otvorí svoje brány už budúci týždeň, mal stánku so štyrmi kruhmi okrem oficiálne predstavených elektrických SUV dvojičiek Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback dominovať aj koncept A6 E-Tron. Ešte pred odhalením v pondelok však viaceré medzinárodné motoristické weby zverejnili prvé rendery konceptu s nízkym rozlíšením.

Úplne nová elektrická platforma

Oficiálne detaily konceptu A6 e-tron zatiaľ nie sú známe, zdá sa však pravdepodobné, že produkčná verzia bude postavená na novej elektrickej platforme, nazývanej PPE (Premium Platform Electric), ktorá bude tvoriť základ celého radu elektrických modelov od Audi a Porsche.

Nedávno predstavené modely Q4 e-tron využívajú mainstreamovejšiu platformu MEB , zatiaľ čo e-tron GT zdieľa platformu J1 s Porsche Taycan. Prvý elektromobil Audi, SUV e-tron, využíva upravenú platformu MLB Evo, ktorá bola pôvodne navrhnutá pre spaľovacie motory.

Hlavnou výhodou platformy PPE je jej väčšia modularita v porovnaní s J1, čo dáva dizajnérom väčšiu slobodu pri konfigurácii rozmerov vozidla, ako je rázvor či výška tak, aby vyhovovali širšej škále modelov. Menšie vozidlá všetkých značiek koncernu Volkswagen sa zatiaľ budú držať platforiem MEB, zatiaľ čo J1 si bude v rámci koncernu držať športovejšiu pozíciu. PPE potom bude pravdepodobne vyhradená pre prémiové stredne veľké a veľké sedany a SUV.

Dynamickejší dizajn

S konceptom A6 e-tron spojilo Audi tradičnejšie proporcie súčasnej generácie sedanu A6 s dlhšou, nižšou a športovejšou líniou strechy, čím sa zaraďuje bližšie k modelu A7. Prednej časti dominuje modernizovaná maska single frame, ktorá v prípade elektromobilov nepotrebuje otvory na chladenie, čím sa zvyšuje celková aerodynamika modelu. Dynamické zameranie konceptu podčiarkujú úzke až agresívne vyzerajúce svetlomety.

 

Najviac zmien sa však odohráva vzadu. Na prvý pohľad upútajú zadné svetlá, ktoré sa tiahnu po celej šírke konceptu.  Zvláštne je najmä ich zakončenie, ktoré veľmi nápadne pripomína dizajn súčasnej Kie Stinger.

Viac sa dozvieme už čoskoro

Podrobnosti o interiéri, pohonnej jednotke a platforme zatiaľ nie sú známe. Všetky detaily automobilka oficiálne odhalí na autosalóne v Šanghaji v pondelok 19. apríla. Rovnako nie je známy ani začiatok produkcie konceptu, no vzhľadom na to, že súčasná A6 sa do predaja dostala až v roku 2018 a očakávame tradičný 7-ročný cyklus životnosti modelu, môžeme predpokladať rok 2025. Ibaže by sa Audi rozhodlo skrátiť život súčasnej generácii a urýchliť tak príchod elektromobilov vo vyššej strednej triede: z viacerých zdrojov sú totiž známe informácie, že Audi plánuje urýchliť svoje elektrifikačné plány.

Zdroj: caradvice / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajpredávenjší pickup v Európe rozširuje svoje rady. Pozor, ide o limitku !
Nasledujúci článokNissan GT-R NISMO, ako doplnok k jedlu v McDonalds