Domov News BMW radu 4 Gran Coupé – trojdverovému extrovertovi pribudli ďalšie dvere

BMW radu 4 Gran Coupé – trojdverovému extrovertovi pribudli ďalšie dvere

Verzia Gran Coupé v podaní BMW a jej novej rady 4 bolo zrejme jedno z najočakávanejších lákadiel. Máme sa na čo tešiť a „kupéčku“ pribudnú dvere navyše.

BMW začiatkom mesiaca svetu predstavilo svoj nový elektromobil i4. Ako bolo ukázané, plne elektrické štvorkové BMW disponuje štvoricou dverí. Bolo tak iba otázkou času, kedy na trh príde rada 4 so spaľovacími motormi. Pre automobilku je rada 4 v karosárskom prevedení Gran Coupé kľúčovým modelom. Práve táto karosárska verzia je jedným z troch modelov, ktoré dopĺňajú imidž automobilky.

V interiéri na človeka čaká 10,25“ displej. Nebude tomu ako v iDrive 8, že všetko budete musieť ovládať cez dotykovú obrazovku. BMW radu 4 Gran Coupé si stále nechalo ovládanie klimatizácie pomocou tlačidiel na rozdiel od elektrickej i4. Novinka však bude disponovať aktualizovaným softwarom a novou generáciou navigačného systému.

Celkový dizajn nadväzuje na spomínanú elektrickú i4, no najväčším rozdielom je práve predná maska. Tá si logicky necháva koncepciu vertikálne orientovaných ľadviniek, no nie sú zaslepené ako je tomu u elektrickej verzie. Svetlá sú pochopiteľne s full-LED technológiou a chýbať nebudú bezrámové dvere. Pri novinke sa myslelo na aerodynamiku a takisto systém vzduchových klapiek. Tie sú rozdelené do dvoch častí, do hornej a spodnej polovice. Odpor vzduchu je na hodnote 0,26. Ten sa dosiahol aj vďaka spomínaným klapkám, no takisto aj vďaka kolesám, zakrytej podlahe a vzduchovej clony.

Rozšírenie karosérie má za následok aj rozchod prednej a zadnej nápravy a má mať pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Vďaka dlhšej karosérii sa zväčšil kufor na 470 litrov. Nová generácia BMW radu 4 Gran Coupé má dĺžku 4.783 mm, šírku 1.852 mm a výšku 1.442 mm. Rázvor kolies sa oproti minulej generácií natiahol o 46 mm, na 2.856 mm.

Cieľom novej generácie je doniesť efektnejšie a agilnejšie vozidlo. K týmto vlastnostiam má dopomôcť dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Podvozok má adaptívne tlmiče, ktoré sa v závislosti od zdvihu vozidla prispôsobia. Priplatiť si budete môcť aj za M-kový podvozok, brzdy, či diferenciál so športovým charakterom.

Pod kapotou sa môžeme tešiť zatiaľ na tri benzínové motorizácie. Základom bude štvorvalec 420i s výkonom 135 kW, nasleduje 430i o výkone 180 kW. Vrcholom bude šesťvalec M440i xDrive s výkonom 275 kW. Táto motorizácia však bude mild-hybridom s 8 kW elektromotorom. Nezabudlo sa ani na dieselový agregát 420d s výkonom 140 kW. Všetky motorizácie budú disponovať pohonom všetkých štyroch kolies a motory budú spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmw.com
Predchádzajúci článokRenault prichádza s elektromobilom MéganE. Platformu zdiela s Nissan Aryia
Nasledujúci článokOpel predstavil nový Grandland X. Prichádza nie len s odvážnym dizajnom!