Domov News BMW i4 oficiálne – nový iDrive 8 a maximálny dojazd 590 kilometrov!

BMW i4 oficiálne – nový iDrive 8 a maximálny dojazd 590 kilometrov!

Premiéra nového elektrického vozidla v podaní bavorskej automobilky BMW je za rohom. Ako bude vyzerať z vonku už vieme, no interiér si vieme pozrieť až teraz.

Za posledné roky si nás automobilky vyhýčkali tým, že postupne nám svoje vozidlo v jednotlivých únikoch fotografií predstavujú a pri galavečeri sa dočkáme sumáru a doplnenia informácií o danej novinke. BMW i4 tomu nebolo výnimkou. Bavori svoju ponuku vozidiel obohacujú o štvordverové coupé. Model i4 nadväzuje na svojho spaľovacieho nástupcu s obrovskými ľadvinkami, no v tomto prípade je predná maska zväčša zaslepená.

Pred pár dňami sa na instagramovom profile wilcoblok objavili snímky pripravovaného BMW i4 v produkčnej fáze. Na prvý pohľad Vám interiér rozhodne pripomína BMW radu 3 a 4, no pokiaľ sa zapozeráte viac, určite natrafíte na isté odlišnosti.

Stačí sa pozorne zamerať na prístrojový panel a infotainment iDrive. Pôvodná dvojica dvoch rozdelených obrazoviek je aktuálne spojená do jedného celku. BMW tak zrejme ide po vzore Mercedesu a zákazníkom prinesie jednu veľkú obrazovku. Okrem nového hardwaru však bude použitý aj nový software iDrive 8. Tu pôjde o novú grafiku infotainmentu a takisto aj palubného počítača.

Samostatný kokpit poukazuje na svojich bratov BMW rady 3 a 4. Ako koncepciou, tak aj ovládaním. Vlastnosti nového BMW iDrive 8 už poznáme, no za pozornosť skôr stojí pár modrých doplnkov poukazujúcich na elektrický pohon novinky. Podobnosť so staršími súrodencami zrejme i4 nebudeme ani zazlievať. Bavori sa tak snažia o prehovorenie svojich zákazníkov na elektrický pohon, teda lepšie povedané, aby zvážili aj tento pohon. Osobne si myslíme, že po ergonomickej stránke BMW nie je čo vyčítať, nakoľko sa tento kokpit radí k jedným z najprepracovanejších, aj keď možno vyzerá staro a neobnovene, všetko má svoje miesto.

Na výber bude z dvoch motorizácií. Základom bude i4 eDrive40, ktorý bude poháňať jeden elektromotor s výkonom 250 kW. Vrcholom bude i4 M50. Ten bude disponovať dvoma elektromotormi na oboch nápravách a bude mať pohon všetkých štyroch kolies. Tieto elektromotory budú mať kombinovaný výkon 400 kW. i4 M50 bude prvým elektrickým vozidlom od BMW s pohonom všetkých štyroch kolies a takisto vôbec prvým vozidlom v spolupráci s divíziou M.

Obe vozidlá budú mať kapacitu batérie 80,7 kWh, čo v prípade modelu eDrive40 bude stačiť na dojazd 590 kilometrov. U športovejšej verzie M50 batéria vydrží 510 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon narástol na 200 kW. Novinka bude takisto disponovať rôznymi zvukovými prejavmi od svetoznámeho skladateľa Hansa Zimmera.

Podvozok bol špeciálne vyvinutý pre štandardné, respektíve typické vlastnosti BMW. Karoséria je odľahčená a má zvýšenú tuhosť vďaka kombinácii lisovanej ocele, hliníkových zliatin a odolných nosných konštrukcií. BMW i4 aj vďaka použitiu ľahkých zliatin váži ľahko cez dve tony.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!