Domov Elektromobilita Škoda chystá ešte ďalšie 3 elektromobily a odhaľuje stratégiu do 2030!

Škoda chystá ešte ďalšie 3 elektromobily a odhaľuje stratégiu do 2030!

Škoda predstavila svoju produktovú stratégiu na ďalšie desaťročie a potvrdila, že do roku 2030 uvedie na trh tri nové elektromobily.

Spoločnosť zverejnila vzácne podrobnosti o svojich nových elektromobiloch. Generálny riaditeľ spoločnosti Škoda Thomas Schäfer uviedol, že všetky tri vozidlá budú menšie a lacnejšie ako Enyaq a Enyaq GT. A čo viac, Škoda tiež dúfa, že do roku 2030 obsiahne 50 až 70 percent trhu zameraním na dostupné elektromobily.

Tri autá pod plachtou

Začiatkom tohto roka podala Škoda ochrannú známku na štítok „Elroq“, čo by mohlo poukazovať na malé elektrické SUV podobné veľkosti ako Karoq. Zvyšné dva názvy modelov by mali tiež začínať písmenom „E“, keďže Škoda definuje svoju konvenciu pomenovania pre svoje EV.

Všetky tri elektromobily by mali byť tiež založené na verzii platformy MEB koncernu Volkswagen.  Niektoré možno na platforme MEB Entry, ktorá je vyvinutá pre elektrické automobily malých veľkostí.

Enyaq GT

Jedna vec, ktorá je celkom istá, je, že Škoda nebude robiť kompromisy v oblasti kvality interiéru. Spoločnosť uviedla, že plánuje v strednodobom horizonte znížiť zložitosť svojej flotily o 40 percent, ale k tejto efektívnosti prispeje odstránením niektorých možností prispôsobenia.

Generálny riaditeľ má jasnú víziu

Schäfer k tomu uviedol: „Realita je taká, že za posledné desaťročie sme sa extrémne skomplikovali. Dovolili sme si luxus mať – myslím, že to bolo v Octavii asi 16 rôznych volantov. A naozaj musíte povedať prečo. Prečo je to nevyhnutné? Naši zákazníci si to nevážia. Je mýtus veriť, že to predá viac automobilov alebo urobí našich zákazníkov šťastnejšími – je to nezmysel.”

“Prešli sme si teda model po modeli a pozreli sme sa na možnosti. Zistili sme, že zákazníkovi dáme radšej trochu viac zhustením a vložením do balíkov. A Enyaq tak trochu vydláždil cestu, keď sme ju uvádzali na trh, keď sme mali náš výber dizajnu. Optimalizácia je náš každodenný chlieb. Pozeráme sa na to každý deň pozorne, ale so zameraním na to, aby to nebolo lacnejšie. So zameraním na zvyšovanie hodnoty pre zákazníka.“

ŠKODA ENYAQ iV 50
Všetko bude online a bez CO2

Škoda tiež zverejnila niekoľko ďalších podrobností o svojej širšej produktovej stratégii. Rovnako ako Volvo a Polestar aj Škoda plánuje v nasledujúcom desaťročí znížiť svoje emisie CO2. Spoločnosť sa zameriava na zníženie o 50 percent v rámci svojho vozového parku v porovnaní s rokom 2020. Aj keď sa spoločnosť zatiaľ nerozhodla o dátume, kedy prestane vyrábať automobily so spaľovacím motorom.

Aktualizujú sa aj výrobné postupy, aby sa znížili emisie CO2. České a indické závody spoločnosti Škoda sa budú od roku 2030 zameriavať na nulové čisté emisie uhlíka. Škoda tiež presunie svoj predajný systém online, odklon od tradičných predajcov k aplikácii pre smartfóny, v ktorej môžu kupujúci špecifikovať a objednávať svoje nové vozidlá. Systém už bol predstavený v Českej republike, Holandsku, Belgicku a Poľsku – a ukázal toľko prísľubov, že si Škoda stanovila cieľ predať do roku 2025 digitálne jeden z piatich nových automobilov.

ŠKODA ENYAQ Sportline iV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!