Domov Lifestyle Bugatti Bolide bude novým okruhovým špeciálom. Vznikne iba pár kusov

Bugatti Bolide bude novým okruhovým špeciálom. Vznikne iba pár kusov

Pôvodne išlo o špeciál, ktorý mal byť vyhotovený iba jeden jediný raz. Dopyt však bol vysoký a Bugatti Bolide mieri do sériovej výroby.

Bugatti Bolide vznikol ako projekt inšpirovaný minulosťou. Ide o sympatizovanie s automobilovými závodmi, ku ktorým má automobilka veľmi blízko. Doba sa však zmenilo odvtedy, čo sa prešlo pod koncern Volkswagen. Bolide samotný však bol navrhnutý na zdolávanie tých najzákernejších okruhov v čo najlepšom čase. Automobilka pevne verí, že sériová výroba bude mať čo najbližšie k prototypu. Ako po technologickej stránke, tak po vizuálnej. Bola by naozaj škoda, keby sa to zmenilo.

Ešte si počkáme

Vývoj vozidla však ešte potrvá hodnú chvíľu. Prví zákazníci sa modelu Bolide dočkajú až v roku 2024. Ide pochopiteľne aj o naplnenie výrobných kapacít v Molsheime. Pôvodne francúzska automobilka Bugatti sa od nepamäti zameriava na tie najtajnejšie sny svojich zákazníkov. Preto sa rozhodli Bolide postaviť na cesty. Stephan Winkelmann oznámil, že na produkčnom modely Bolide sa svedomito pracuje a vznikne iba 40 kusov tohto vozidla.

„Bolide po svojom predstavení zanechal túžbu a nadšenie. Zberatelia spolu s nadšencami automobilov požiadali o produkciu tohto vozidla. Boli sme naozaj prekvapení, aký záujem Bolide medzi zákazníkmi z celého sveta zanechal,“ dodal Stephan Winkelmann, prezident Bugatti a šéf Lamborghini.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod tisícku nejdeme

Štúdia, respektíve minuloročný projekt mal pod kapotou W16 so štyrmi turbodúchadlami a s maximálnym výkonom 1.361 kW / 1850 koní. Sériový kus však bude mať o 250 koní menej, čiže 1.176 kW / 1.600 koní. „Sériovka“ taktiež nebude využívať 110 oktánový benzín, ale dostupnejší, 98 oktánový. Severnú slučku „Zeleného pekla“ Bugatti avizovalo, že Bolide zvládne za 5 minút a 31 sekúnd s tým, že akcelerácia z pokoja na hodnotu 100 km/h je v priebehu 2,17 sekundy. Musíme si teda ešte počkať na realitu.

Aj tento „oklieštený“ výkon však bude potrebovať extra dávku bezpečnosti. O všetko sa stará systém HANS s automatickým hasiacim prístrojom, či sedadlami so šesťbodovými pásmi. „Bezpečnosť zákazníkov je pre nás prioritou a preto sme sa rozhodli toto vozidlo prispôsobiť náročným okruhovým podmienkam. Ide nám o zaistenie pohodlia pre zákazníkov a tiež im ukázať výkon tohto stroja v plnom nasadení,“ dodáva Winkelmann. Cena? Tá je stanovená na 4 milióny eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!