Domov News 5G opäť na scéne. Aj vďaka prepojeniu sa výtlkov na cestách už...

5G opäť na scéne. Aj vďaka prepojeniu sa výtlkov na cestách už báť nemusíte!

Určite mnohí z vás sa každodenne stretávate s rôznymi výtlkmi a “krátermi” na cestách. V každom prípade to nie je príjemné pokiaľ taký výtlk trafíte a odnesie si to pneumatika, disk alebo aj náprava. Mercedes však priniesol riešenie!

Je síce jasné, že cesty nikdy nebudú v dokonalom stave bez výtlkov. Nová technológia od Mercedesu naznačuje, že vodičov budú nerovnosti na cestách onedlho aspoň menej trápiť. Na to aby sa Mercedesy dokázali navzájom upozorňovať pred problémami na daných miestach, musia ich v prvom rade pozbierať. Aktuálne dokážu výtlky, hrbole a aj retardéry či spomaľovače rozpoznať najnovšie generácie trieda S, C a EQS.

Ako to funguje?!

Keďže sú vozidlá neustále pripojené k internetu, tým pádom vedia technologicky najpokročilejšie Mercedesy komunikovať medzi sebou a rovnako aj so smart domácnosťami. Rozpoznávanie výtlkov či nerovností na vozovke bude prebiehať monitorovaním náhlych nárazov prednej a zadnej nápravy. Pokiaľ bude náraz kolies smerom k dorazom dostatočne silný a intenzívny, systém ho vyhodnotí ako prejazd cez výtlk. Presnú polohu výtlku tak nahrá do cloudového úložiska Mercedes-Benz. Následne upozorní ďalších vodičov pri danej polohe, ktorí majú zaregistrovanú službu Car-to-X Communication, na nebezpečné miesta.

Automobilka Mercedes sa zmienila, že všetky modely vyrobené po roku 2016 majú schopnosť dané dáta prijímať. Podľa Mercedesu je to v číslach približne 3 miliónov vozidiel po svete. Samozrejme v prípade aktivovanej služby Car-to-X Communication. Staršie modely značky upozornia vodiča hláškou Traffic event ahead, čo znamená Pred vami je dopravná udalosť. Kým nové triedy C, S a EQS oznámia vodičovi buď pozor výmoľ alebo pozor spomaľovací retardér. Podľa informácií budú tieto upozornenia k dispozícii v 36 jazykoch.

Takmer rovnakým spôsobom sa zaznamenávajú aj situácie s aktiváciou stabilizácie vozidla pri intenzívnom bočnom vetre. Ak teda elektronický asistent zasiahne do riadenia alebo brzdového systému, následne sa to opäť zaznamená do cloudu prostredníctvom Car-to-X a vodiči idúci pri danej lokalite môžu byť informovaný na rizikové situácie. Technológia bude využitá aj na iné informácie ako napríklad o práce na ceste, dopravných nehodách, námraze, poruchách, či na zníženú viditeľnosť za dažďa alebo sneženia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Nissan Z 400 koní a manuál v základe. Má to však jeden háčik
Nasledujúci článokLuxus v divočine na palube robustného offroadu