Domov News Kia chystá ofenzívu EV. O aké modely pôjde ?

Kia chystá ofenzívu EV. O aké modely pôjde ?

Kia chce pokračovať v tvorbe a rozhodla sa nasledovať svoj prvý elektromobil, crossover EV6. Na trh príde s dvoma modelmi SUV s označením „EV“. Podľa šéfa európskeho produktu Sjoerda Knippinga bude druhým autom kórejskej značky „EVx“ veľké SUV zamerané na USA. Čo je však pre nás dôležitejšie, bude nasledovať model vyvinutý pre európsky trh.

Kia vlastní ochranné známky pre označenia modelov od EV1 do EV9. Veľké SUV by mohlo mať značku EV 7 alebo EV 8 a bude ponúkať sedemmiestne kapacity podobné schopnostiam SUV Hyundai Ioniq 7. To sa dostane na trh v roku 2024. Po ňom bude nasledovať crossover potenciálne označovaný ako EV4, ktorý bude pre spoločnosť Volvo predstavovať rivala jeho modelu C40 a taktiež rivala pre Mercedes EQA. Dizajnové prvky silne inšpirované modelom EV6 budú pravdepodobne zahŕňať svetlomety a zadnú svetelnú lištu LED v plnej šírke, ako aj svalnaté povrchy a nové logo Kia.

Skoro ako Sportage

EV4 bude vychádzať z platformy E-GMP skupiny Hyundai-Kia Group pre elektrické autá. Mierne zmenšený rázvor kolies v porovnaní s modelom EV6 (2 900 mm) znamená, že sa svojimi rozmermi bude približovať k novému európskemu modelu Kia Sportage piatej generácie. Šikovné balenie, ktoré umožňuje všestranná platforma. Toto riešenie tiež maximalizuje priestor v kabíne s menším počtom kompromisov ako v automobile so spaľovacím motorom. A dokonca aj s kratším rázvorom bude EV4 pravdepodobne využívať batériovú technológiu EV6.

To znamená, že 58 kWh a 77,4 kWh by mohlo byť ponúkaných pre maximálny dojazd niečo cez 480 km v stredne veľkom SUV EV4. Očakávajte aj dvojmotorové pohonné jednotky, ktoré poskytujú pohon všetkých štyroch kolies a potenciálne až 321 koní. Aj keď sa očakáva aj dostupnosť jednomotorovej verzie s výkonom 226 koní, čo zníži vstupnú cenu.

Nabíjanie rýchle ako blesk

Vďaka zostave E-GMP, ktorá ponúka 800-voltovú elektronickú architektúru a maximálnu rýchlosť 350 kW rýchleho nabíjania, by sa väčšia batéria mala nabiť z 10 na 80 percent za 18 minút alebo dojazd na 100 kilometrov iba za päť minút.

Aj keď platforma E-GMP bude tvoriť základ mnohých budúcich modelov Kia EV, Knipping tiež uviedol, že nebude slúžiť všetkým segmentom, najmä niektorým menším. Dodal: „Nie všetky autá potrebujú technológiu 800 V, mohli by sme teda miestnu technológiu 400 V použiť? Musíme zistiť, či segmenty trhu, ktoré obsluhujeme, môžu byť s odvodenými platformami [ako je súčasné e-Niro], alebo bude existovať nová platforma? “

Koľko ich vlastne bude ? 

Kia plánuje do roku 2025 mať rad 11 elektrických automobilov. Šesť samostatných elektromobilov s piatimi „odvodenými“ modelmi EV. Knipping hovorí: „Musíme zistiť, čo je prioritou. Sektory, kde je možné tlačiť na EV a kde sa môžete oprieť o platformy ICE.“

V rámci tohto honu za elektrifikáciou od spoločnosti Kia sa budúci rok pravdepodobne dočkáme veľkého SUV značky EV7 alebo EV8. Medzitým by EV4 mohol debutovať v roku 2022 alebo začiatkom nasledujúceho roka, pričom predaj sa začne neskôr v roku 2023.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokPozor, od zajtra platí 130km/h na Bratislavskom obchvate, neplatí to ale vždy
Nasledujúci článokFord Fiesta a veľa maskovania. Veľa kriku pre nič alebo aj nie?