Domov News Škodovky bude môcť otvoriť kuriér a nechať v nich balík. Dôverovali by...

Škodovky bude môcť otvoriť kuriér a nechať v nich balík. Dôverovali by ste takej funkcii?

Určite ste sa už ocitli v situácii, keď sa vám napríklad kuriér snažil doručiť balík a vy ste neboli doma. Práve na tieto situácie prišla škodovka s netradičným riešením. Predstavujeme vám fuknciu Car Access.

Už v roku 2017 vznikol tento nápad v rámci interného podujatia automobilky. Následne sa v roku 2019 uskutočnili prvé praktické testy spolu s dobrovoľníkmi a vybranými partnermi. Keďže skúšky boli úspešné, na začiatku roku 2021 bola služba v pilotnej fáze spustená v Prahe. Pravdepodobne by sa mala pilotná fáza úspešne ukončiť do konca roka. Potom sa plánuje uvedenie na trh v ďalších mestách Českej republiky a rovnako aj v zahraničí.

Takmer všetky vozidlá značky Škoda, ktoré boli vyrobené od roku 2019 budú mať k dispozícii službu Prístup do vozidla. A však výnimkou budú zatiaľ modely Enyaq iV, Kamiq a Scala. Tieto modely budú sprístupnené neskôr. Aby sa služba mohla využívať, podmienkou je aktivovaný balíček služieb Škoda Care Connect: Vzdialený prístup. Majitelia vozidiel s týmto balíčkom musia mať aktivovanú funkciu Vzdialené zamykanie/odomykanie vozidla.

Partnermi novej služby sa stali momentálne e-commerce Alza, ktorá ponúka široký sortiment tovaru, ale aj spoločnosť Zásielkovňa a na záver logistický startup DoDo. Počet partnerov bude postupom času narastať. „Takto na začiatku si vyberáme partnerov so silnou logistikou, ktorí takúto službu zvládnu prevádzkovať bez ťažkostí,“ povedal Mirko Langnickel, ktorý je zodpovedný za rozvoj služby.

Ako to bude fungovať?

Nápad je v celku jednoduchý, za ním sa ale skrýva vyspelá technika, ktorá dokáže umožniť kuriérovi doručiť zásielku do vozidla aj bez toho, aby sa kontaktoval so zákazníkom. Technologické prepojenie umožňuje kuriérovi lokalizovať vozidlo, odomknúť ho a následne aj zamknúť prostredníctvom aplikácie zo svojho telefónu. Samozrejme služba funguje na maximálnej bezpečnosti a kuriér môže vozidlo odomknúť iba raz aj to v čase kedy to zákazník schváli.

„Vďaka riešeniu Prístup do vozidla zabezpečí automobil ŠKODA svojmu majiteľovi kvalitnú službu aj vo chvíli, keď je len zaparkovaný a za normálnych okolností by neposkytoval žiadnu pridanú úžitkovú hodnotu. Touto službou rozšírime rad riešení v oblastí mobility a zákazníkom ponúkneme časovú úsporu i pohodlie, pričom v mnohých ohľadoch im uľahčíme každodenný život. Umožníme im napríklad využiť dodanie zásielok vo chvíli, keď pracujú, vďaka čomu ušetria čas, ktorý by inak strávili čakaním na kuriéra. Prístup k požadovaným údajom o vozidle má len kuriér zvolenej doručovacej služby a dodanie zásielky navyše prebieha bezkontaktne, čo je v dnešnej dobe nepochybne výhoda,“ vysvetľuje Martin Jahn. Aby zákazník mohol službu využívať, musí byť registrovaný pomocou Škoda Connect. V aplikácii MyŠkoda si tak aktivuje funkciu „Prístup do vozidla“ a následne si zvolí partnera pre doručenie. Proces objednania sa pre jednotlivých partnerov líši.

Objednávanie pri jednotlivých partneroch

Zákazníci Alza.cz si v prvom rade musia prepojiť svoj účet Škoda Connect s účtom na stránke Alza.cz. Následne si zákazník objedná tovar a vyberie spôsob dodania „doručenie do vozidla“. Pri spoločnosti Zásielkovňa nie je nutné prepojenie účtov. „Pri objednávkach si musí zákazník zásielku najskôr objednať na svoju domácu adresu. Potom dostane email od logistického partnera, prostredníctvom ktorého môže dodanie presmerovať do svojho vozidla. Zásielkovňa takto doručuje aj objednávky z e-shopu Škoda,“ hovorí Mirko Langnickel. Pri poslednej službe DoDo zákazník bude ma možnosť pri každej objednávke si zvoliť, či mu má byť tovar doručený do vozidla.

Postup doručenia

V deň keď sa má balík doručiť, musí zákazník zaparkovať svoje vozidlo pri adrese, ktorú zadal pri objednaní služby. Vozidlo musí byť odparkované na verejnom a ľahko prístupnom mieste. „Do garáží sa kuriéri mnohokrát nedostanú, nie je tam signál GPS a veľakrát ani signál mobilných sietí. Zároveň by malo ísť o verejne a voľne prístupné parkovacie miesto, teda nie za bránou alebo napríklad na letisku,“ dodal Langnickel.

Priebeh doručenia je nasledovný. Kuriér lokalizuje dané vozidlo pomocou GPS a zastaví v jeho blízkosti. Zo svojho telefónu prostredníctvom aplikácie ho odomkne do kufra vloží balíček, kufor zatvorí, vozidlo z aplikácie opäť zamkne. Zásielka je doručená a zákazník si ju môže pohodlne vyzdvihnúť zo svôjho vozidla.

Praktické využitie do budúcnosti

Doručenie vďaka službe Prístup do vozidla je jednoduchý a v budúcnosti by sa mohla rozširovať aj na iné účely doručení. Napríklad doručovanie potravín alebo využitie práčovní, čistiarní. Dokonca by sa služba mohla využívať aj na umytie vozidla, s vyzdvihnutím a pristavením späť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokÚnava za volantom je horšia ako požitie alkoholu. Ako proti únave bojovať?
Nasledujúci článokMercedes-AMG GT 73 e sa oficiálne predstaví na autosalóne v Mníchove