Ford predstavil novú generáciu populárneho mestského modelu Fiesta. Automobilka sľubuje pokročilé technológie vo viacerých oblastiach.
Ford Fiesta patrí k populárnym modelom segmentu B, teda kategórie malých automobilov. Koniec koncov, o jej úspechu hovorí aj fakt, že sa vyrába od roku 1976 a aktuálne je na trhu jej siedma generácia. Tá sa vyrába od roku 2017, a preto prišiel čas na zmenu v podobe modernizácie. Automobilka upravila dizajn, pridala nové technológie a bez zmeny sa nezaobišli ani pohonné jednotky.
Dizajn
Modernizovaná Fiesta zdieľa platofrmu s kompaktným SUV Ford Puma, a aj naďalej sa bude ponúkať v troj- a päťdverových variantoch. Nový štýl exteriéru v celom modelovom rade tvorí dizajn kapoty s vyššou prednou časťou v kombinácii s väčšími hornými mriežkami. Presunulo sa aj logo automobilky, ktoré je teraz umiestnené v maske, nie na hrane kapoty.
V štandardnej výbave Fiesta ponúka LED svetlomety s horizontálnym dizajnom. Zadné svetlá majú čierny rám pre športovejší vzhľad, zatiaľ čo voliteľné LED zadné svetlá dopĺňa čierna povrchová úprava Premium Black.
K dispozícii bude okrem klasických stupňov výbavy ajverzia ST-Line a dobrodružnejšia verzia Active. Prvá menovaná má športovejší charakter a dá sa rozpoznať podľa novej masky s hlbšími krytmi a lesklou čiernou úpravou v tvare včelích plástov. Dravosť zvýrazňujú bočné vetracie otvory, ktoré sú lakované vo farbe karosérie, a ostrejšie rezaný predný nárazník.
Variant Active je inšpirovaný SUV a vyznačuje sa robustnejšími dizajnovými líniami, ktoré mu dodávajú dobrodružný charakter. Široká horná časť masky obsahuje výrazné zvislé lemy lakované lesklou čiernou farbou. Bočné vetracie otvory sú vyššie a výraznejšie, čím odrážajú vyšší vzhľad verzie Active, podobne ako v prípade crossoverov.
Technológie
Okrem štandardných Full LED svetlometov sú za príplatok k dizspozícii aj Matrix LED s vyrezávaním svetelného lúča. Ponúkajú funkciu osvetlenia pri manévrovaní a osvetlenia v nepriaznivom počasí, ktoré sa aktivujú v momente, keď senzory vozidla zaznamenajú pokus o manévrovanie pri nízkych rýchlostiach alebo aktiváciu stieračov čelného skla. Vyrezávanie protiidúcich áut sa spolieha na vpredu umiestnenú kameru.
V interiéri dominuje plne konfigurovateľný digitálny prístrojový TFT panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý vie okrem iného zobrazovať aj údaje navigačného systému. Vodič si potom vie prispôsobiť štýl zobrazenia podľa vybraného jazdného režimu.
V rámci asistenčných systémov Fiesta ponúka systém výstrahy pred jazdou v protismere, ktorž využíva kameru na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla a pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.
Nechýba ani adaptívny tempomat so systémom Stop & Go a systém rozpoznávania dopravných značiek, ktorý pomáha udržiavať komfortnú vzdialenosť od vozidla vpredu; aktívny parkovací asistent, systém monitorovania mŕtveho uhla, systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu a systém prevencie nárazov s aktívnym brzdením.
Pohon
Nová Fiesta ponúkne 2 druhy pohonu: 48-voltové mild hybridy EcoBoost Hybrid a zážihové pohonné jednotky EcoBoost. Technológia EcoBoost Hybrid využíva namiesto štandardného alternátora integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG), ktorý umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie.
Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý spolupracuje so spaľovacím motorom a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní. 1,0-litrový EcoBoost Hybrid bude k dispozícii v 2 výkonových verziách: 92 kW (125 koní) a 114 kW (155 koní). Spotreba paliva podľa normy WLTP činí od 4,9 l/100 km v prípade manuálnej prevodovky, automat si potom vypýta o 0,3 litra navyše.
Základom ponuky bude 1,0-litrový EcoBoost s výkonom 74 kW (100 koní) a spotrebou paliva od 5,2 l/100 km. K dispozícii bude výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Fiesta ST
Ford predstavil aj ostrú verziu Fiesty s označením ST. Pod kapotou má 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom 147 kW (200 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Vďaka týmto hodnotám má Fiesta ST zrýchliť na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h. Za príplatok bude mechanický samosvorný diferenciál Quaife.
Nová Fiesta ST ponúka okrem režimov Normal a Sport aj režim Track, ktorý je dostupný namiesto režimu Eco. V tomto režime sa deaktivuje kontrola trakcie a systém ESC sa nastaví na možnosť vysokého prekĺzavania kolies pre jazdu na okruhu.
Ceny budú známe v priebehu októbra 2021 a prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte tento rok.