Domov News Nový Ford Fiesta prináša technológie aj do nižších tried

Nový Ford Fiesta prináša technológie aj do nižších tried

Nový Ford Fiesta prináša technológie aj do nižších tried

Ford predstavil novú generáciu populárneho mestského modelu Fiesta. Automobilka sľubuje pokročilé technológie vo viacerých oblastiach.

Ford Fiesta patrí k populárnym modelom segmentu B, teda kategórie malých automobilov. Koniec koncov, o jej úspechu hovorí aj fakt, že sa vyrába od roku 1976 a aktuálne je na trhu jej siedma generácia. Tá sa vyrába od roku 2017, a preto prišiel čas na zmenu v podobe modernizácie. Automobilka upravila dizajn, pridala nové technológie a bez zmeny sa nezaobišli ani pohonné jednotky.

Dizajn

Modernizovaná Fiesta zdieľa platofrmu s kompaktným SUV Ford Puma, a aj naďalej sa bude ponúkať v troj- a päťdverových variantoch. Nový štýl exteriéru v celom modelovom rade tvorí dizajn kapoty s vyššou prednou časťou v kombinácii s väčšími hornými mriežkami. Presunulo sa aj logo automobilky, ktoré je teraz umiestnené v maske, nie na hrane kapoty.

V štandardnej výbave Fiesta ponúka LED svetlomety s horizontálnym dizajnom. Zadné svetlá majú čierny rám pre športovejší vzhľad, zatiaľ čo voliteľné LED zadné svetlá dopĺňa čierna povrchová úprava Premium Black.

K dispozícii bude okrem klasických stupňov výbavy ajverzia ST-Line a dobrodružnejšia verzia Active. Prvá menovaná má športovejší charakter a dá sa rozpoznať podľa novej masky s hlbšími krytmi a lesklou čiernou úpravou v tvare včelích plástov. Dravosť zvýrazňujú bočné vetracie otvory, ktoré sú lakované vo farbe karosérie, a ostrejšie rezaný predný nárazník.

Variant Active je inšpirovaný SUV a vyznačuje sa robustnejšími dizajnovými líniami, ktoré mu dodávajú dobrodružný charakter. Široká horná časť masky obsahuje výrazné zvislé lemy lakované lesklou čiernou farbou. Bočné vetracie otvory sú vyššie a výraznejšie, čím odrážajú vyšší vzhľad verzie Active, podobne ako v prípade crossoverov.

Technológie

Okrem štandardných Full LED svetlometov sú za príplatok k dizspozícii aj Matrix LED s vyrezávaním svetelného lúča. Ponúkajú funkciu osvetlenia pri manévrovaní a osvetlenia v nepriaznivom počasí, ktoré sa aktivujú v momente, keď senzory vozidla zaznamenajú pokus o manévrovanie pri nízkych rýchlostiach alebo aktiváciu stieračov čelného skla. Vyrezávanie protiidúcich áut sa spolieha na vpredu umiestnenú kameru.

V interiéri dominuje plne konfigurovateľný digitálny prístrojový  TFT panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý vie okrem iného zobrazovať aj údaje navigačného systému. Vodič si potom vie prispôsobiť štýl zobrazenia podľa vybraného jazdného režimu.

V rámci asistenčných systémov Fiesta ponúka systém výstrahy pred jazdou v protismere, ktorž využíva kameru na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla a pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

Nechýba ani adaptívny tempomat so systémom Stop & Go a systém rozpoznávania dopravných značiek, ktorý pomáha udržiavať komfortnú vzdialenosť od vozidla vpredu; aktívny parkovací asistent, systém monitorovania mŕtveho uhla, systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu a systém prevencie nárazov s aktívnym brzdením.

Pohon

Nová Fiesta ponúkne 2 druhy pohonu: 48-voltové mild hybridy EcoBoost Hybrid a zážihové pohonné jednotky EcoBoost. Technológia EcoBoost Hybrid využíva namiesto štandardného alternátora integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG), ktorý umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie.

Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý spolupracuje so spaľovacím motorom a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní. 1,0-litrový EcoBoost Hybrid bude k dispozícii v 2 výkonových verziách: 92 kW (125 koní) a 114 kW (155 koní). Spotreba paliva podľa normy WLTP činí od 4,9 l/100 km v prípade manuálnej prevodovky, automat si potom vypýta o 0,3 litra navyše.

 

Základom ponuky bude 1,0-litrový EcoBoost s výkonom 74 kW (100 koní) a spotrebou paliva od 5,2 l/100 km. K dispozícii bude výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Fiesta ST

Ford predstavil aj ostrú verziu Fiesty s označením ST. Pod kapotou má 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom 147 kW (200 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Vďaka týmto hodnotám má Fiesta ST zrýchliť na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h. Za príplatok bude mechanický samosvorný diferenciál Quaife.

Nová Fiesta ST ponúka okrem režimov Normal a Sport aj režim Track, ktorý je dostupný namiesto režimu Eco. V tomto režime sa deaktivuje kontrola trakcie a systém ESC sa nastaví na možnosť vysokého prekĺzavania kolies pre jazdu na okruhu.

Ceny budú známe v priebehu októbra 2021 a prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte tento rok.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!