Domov News Šialený Mercedes AMG GT 63 S E je plug-in hybird s výkonom...

Šialený Mercedes AMG GT 63 S E je plug-in hybird s výkonom atakujúcim 1 000 koní

Tak a je to tu ! Vôbec prvé vysokovýkonné hybridné vozidlo od Mercedes-AMG sa dostane do sériovej výroby. Do vienka dostane technológie z Formuly 1. To je Mercedes AMG GT 63 S E Performance

Ide o koncepciu osobitého usporiadania hnacieho agregátu s elektrickým ústrojenstvom na zadnej náprave. Mercedes AMG GT 63 S E Performance zaujme svojou spotrebou, dynamikou jazdy a skvelým výkonom.

„Prostredníctvom nového modelu Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE prenášame našu typickú DNA do elektrifikovanej budúcnosti. Vydávame sa pritom na vlastné technické cesty, vďaka ktorým bola značka AMG vždy výnimočná a obdivuhodná. Vysokovýkonné hybridné vozidlo, ktoré bolo kompletne vyvinuté v Affalterbachu, ponúka fascinujúcu úroveň jazdnej dynamiky a právom nesie našu novú technologické označenie E PERFORMANCE.” hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG je od nepamäti symbolom najvyššieho výkonu a maximálnej jazdnej dynamiky. Nová koncepcia sa teraz s novým modelom Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE dostáva do sériovej výroby. Konštrukčné usporiadanie so spaľovacím motorom vpredu a elektrickou pohonnou jednotkou na zadnej náprave ponúka množstvo výhod. Optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu alebo veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky. To všetko ešte dopĺňa nami vyvinutý vysokovýkonný akumulátor. ´Ten má v porovnaní s bežnými pohonnými akumulátormi dvakrát vyššiu hustotu výkonu. Podnetom pre jeho vývoj bola technológia z Formuly 1, podobne ako v prípade mnohých iných komponentov,” hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Dizajn hovorí sám za seba

Nízko položená kapota, mastodontný postoj, klesajúca kabína a jednoznačne dynamický tvar karosérie. Aj takýmito slovnými spojeniami by sa dal charakterizovať tento model AMG. Výrazným prvkom je aj spojler predného nárazníka. Jeho jednoliatosť a celistvosť podčiarkuje celkový vzhľad vozidla a zapadá do samotnej dynamiky. Ostro sú tvarované aj otvory na prívod vzduchu. Ten sa tak následne dostáva cez tri plutvy až k chladičom v podbehoch kolies.

Zadnej časti dominuje rovnako spojler s integrovanou klapkou nabíjacej zásuvky. V hybridnom prevedení AMG zaviedlo zvonku drážkované koncovky výfuku v tvare lichobežníka. Na boku karosérie naznačuje plaketa s nápisom E Performance odkaz na hybridný pohon. Zákazníci si okrem funkčných doplnkov karosérie majú možnosť vybrať aj z viacerých farebných prevedení. Majú na výber štyri matné laky, päť odtieňov metalízy a dva jednovrstvové laky. Pre tých najviac individuálnych je k dispozícii aj sedem nových lakov vo verzii Individual. Okrem balíkov AMG Night II si môžete pridať aj balík s dizajnom uhlíkových vlákien. No a na obutie sú k dispozícii 20-palcové a 21-palcové disky kolies.

Pri výbave určite nesmieme zabudnúť na jej rozsiahlosť. Model AMG GT 63 S E PERFORMANCE dostal úplne všetky vylepšenia z najnovšej modernizácie tohto modelu. Patrí sem aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL+ s novým systémom tlmenia. V sériovej výbave dostanete aj keramickú brzdovú sústavu AMG či multimediálny systém MBUX.

Špecifiká pre hybrid

Na spomínanom systéme MBUX nájdete aj rôzne špecifiká práve pre hybridný model AMG. Širokouhlý prístrojový štít vybavený týmto systémom tak môžete vidieť napríklad aj elektrický dojazd, aktuálnu spotrebu elektriny, výkon ale aj krútiaci moment elektromotora. Vysokokvalitné zobrazenia dokážu aj vizualizovať tok výkonu, sledovať teplotu elektromotora a ďalšie potrebné údaje. V prípade príplatku môžu tok energie a ďalšie ukazovatele sledovať aj pasažieri na zadných sedadlách.

Keďže ide o model AMG, v interiéri na vás čakajú prvky AMG. Napríklad aj multifunkčný volant s dizajnom zdvojených ramien. Má plne integrované dotykové plochy pre jednoduché ovládanie systému. Volant je šitý na mieru tak, aby vodič nemusel spustiť ruky a mohol sa plne venovať jazde v dynamickom aute. Novinkou je výber stupňov rekuperácie priamo na volante. V rámci interiéru je mnoho možnosti individualizácie. Patrí sem aj koža Nappa s viacerými druhmi prešívania a kombináciami dekorov interiéru.

Motor s vysokým výkonom a prvkami F1

V modeli AMG GT 63 S E PERFORMANCE je použitá kombinácia spaľovacieho motora V8 biturbo s objemom 4,0 litra a permanentne budeného synchrónneho elektromotora. Vysokovýkonný akumulátor prešiel vývojom v Affalterbachu. Tento model disponuje náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Celkový systémový výkon je 620 kW a neskutočných 843 konských síl. Maximálny krútiaci moment je viac ako 1400 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je len za 2,9 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahnete za menej ako 10 sekúnd. V skutku impozantné hodnoty. Maximálna rýchlosť tohto vozidla sa zastaví na hodnote 316 km/h.

Poďme si to rozmeniť na drobné. Samotný elektromotor má výkon 150 kW (204 koní) a je umiestnený na zadnej náprave. Rovnako tak je tu umiestnený aj s dvojstupňovou prevodovkou s elektrickým radením. Tá je riadená zverným diferenciálom zadnej nápravy. Toto spojenie sa odborne nazýva P3 hybrid. Vývoj samotného akumulátroa vol inšpirovaný technológiami F1. Továrenský tím Mercedes-AMG Petronas dokáže napredovať v celku slušne. To dokazujú aj výsledky a zisk titulov jazdcov ale aj v pohári konštruktérov. V priebehu vývoja tak dochádzalo k spolupráci medzi Affalterbachom a Brixworthom (sídlo tímu F1).

Vysoký výkon a pokrok za pokrokom

Akumulátor ponúka kapacitu 6,1 kWh a trvalý výkon 70 kW. Na 10 sekúnd však ponúkne špičkový výkon až 150 kW. Na nabíjanie slúži palubná nabíjačka s kapacitou 3,7 kW a tak máte viacero možností nabíjania. Napríklad z domácej zásuvky, wallboxu ale aj nabíjacej stanice. Akumulátor má slúžiť na rýchly výdaj a príjem výkonu. Jeho dojazd je tak iba 12 km. Inovatívne je však chladenie tohto akumulátora. Chladiace medium je založené na nevodivej kvapaline. Tá obteká všetkých 560 článkov a jednotlivo ich chladí. Tak je zabezpečená optimálna teplota pre čo najlepší výkon.

Maximum výkonu má vodič vždy k dispozícii, rovnako ako v F1. Za to môže vodič ďakovať vysokým rekuperačným výkonom. Všetky komponenty inžinieri zladili tak, aby nárast výkonu bol ihneď citeľný. Model ponúka až 7 jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT. Od čisto elektrického cez Sport+, Pretek ale aj režim Individual. Tieto režimy upravujú fungovanie pohonnej jednotky, pruženia ale aj zvuku.

Vodič má k dispozícii až 4 stupne rekuperácie od štandardného nastavenia až po maximálnu rekuperáciu. Štvrtý mód má označenie RACE a slúži na získavanie každej potrebnej stotinky na pretekárskom okruhu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes
Predchádzajúci článokTEST Hyundai i20N mieri vysoko, je zábavnejší ako jeho väčší brat
Nasledujúci článokAutomobilka Rolls Royce pripravuje svoj prvý plne elektrický model! Jazdiť po cestách bude už v roku 2023