Domov AUTOSALÓN MNÍCHOV IAA Mníchov: Mercedes predstavil EQS AMG a je to riadna raketa !

IAA Mníchov: Mercedes predstavil EQS AMG a je to riadna raketa !

Nový Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ je prvým plne elektrickým sériovým modelom divízie AMG svojho druhu. Bude naháňať modely rivalov ako Porsche Taycan Turbo S a Audi RS E-tron GT. A ponúkne neskutočný výkon so sústavou dvoch motorov. Celkovo bude výkon dosahovať hranice 751 koní (560 kW).

Nový luxusný model bude slúžiť ako vlajková loď a najvyššia rada EQS. Ide v podstate o vozidlo šité na mieru požiadavkam zákazníka. Nasledovať bude celý rad modelov AMG EV, vrátane horúcich verzií ďalších modelov EQ postavených na platforme EVA2. Miesto sa ujde aj vyhradeným modelom AMG využívajúcich architektúru AMG.EA.

EQS 53 podstúpil výrazné technické zmeny oproti bežným verziám elektrickej limuzíny. Vrátane elektrického výkonného motora špecifického pre AMG namontovaného na každej náprave. Motory majú nové vinutia, silnejšie prúdy a nové ovládanie prostredníctvom meničov. To umožňuje vyššie otáčky.

Kopec koní pod kapotou

Tieto vylepšenia umožnili spoločnosti AMG zvýšiť výkon a krútiaci moment trvalo miešaných synchrónnych motorov. Štandardné modely EQS 53 budú ponúkať 649 koní, zatiaľ čo tie, ktoré sú vybavené balíkom Dynamic Plus, budú mať režim Race Start. Tento režim môže zvýšiť výkon na 751 koní. V tomto režime dokáže EQS 53 pokryť rýchlosť 0-100 kilometrov za hodinu za 3,4 sekundy. To je o 0,4 sekundy rýchlejšie než štandardne. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 kilometrov za hodinu v štandardných modeloch a 250 kilometrov za hodinu v automobiloch Dynamic Plus.

Dvojmotorová zostava umožňuje plne variabilný pohon všetkých kolies. Spoločnosť AMG urobila zadný motor veľmi silným. Vďaka šesťfázovému prevedeniu a chladiacim funkciám špecifickým pre AMG na zvýšenie účinnosti motora. Napájanie je uložené v lítium-iónovej batérii s kapacitou 107,8 kWh s architektúrou 400 V. Tá je vybavená špeciálnym zapojením AMG, ktoré zvyšuje výkon a ponúka dojazd 550 až 570 kilometrov, v závislosti od špecifikácie. Systém správy batérie bol prispôsobený pre EQS 53, čo umožňuje vyšší výkon v jazdných režimoch Sport a Sport+. Pri jazde sú k dispozícii tri úrovne rekuperácie energie pomocou spínačov na volante. Batériu je možné rýchlo nabíjať až do 200 kW.

Všetko šité na mieru

Rovnako ako u bežných EQS, aj zavesenie nového modelu je vybavené viacprvkovými prednými a zadnými nápravami. Spoločnosť AMG tvrdí, že vynovila všetky komponenty, ktoré majú vplyv na jazdnú dynamiku. Vrátane nosníka zadnej nápravy a pomocného rámu a motora.

Automobil je vybavený vzduchovým odpružením AMG Ride Control+. Toto pruženie je kombinované s elektronicky riadenými aktívnymi tlmičmi a štandardným riadením zadnej nápravy. Rovnako ako v prípade 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT má systém vzduchového odpruženia dva ventily na zníženie tlaku. Tie podľa AMG umožňujú ešte presnejšie nastavenie tlmiacej sily na rôzne jazdné podmienky. Systém odpruženia môže tiež analyzovať údaje senzorov a meniť tak tlmiacu silu.

Tento model ponúka celý rad jazdných režimov AMG, ktoré upravujú odpruženie, ovládanie, dodávku energie a správu batérie. Tiež podľa potreby upravujú syntetizovaný zvuk. Na výber sú 21-palcové alebo 22-palcové kolesá s vysokovýkonnými brzdami AMG v štandarde. Väčšie keramické brzdy sú k tiež k dipozícii za príplatok. Nové režimy AMG sú k dispozícii ako súčasť štandardného systému EQS Sound Experience a obsahujú nastavenie výkonu pre modely Dynamic Plus. To pridáva špecifické zvuky pre všetky funkcie vozidla.

AMG myslí na každý detail

EQS 53 má množstvo na mieru šitých stylingových prvkov AMG. Mnohé z nich odrážajú vlastnosti klasického dizajnu. Patrí medzi ne čierna predná maska ​​na mieru s chrómovými zvislými vzperamia prepracovaný predný nárazník. Prevedenie AMG má rovnaký koeficien odporu vzduchu ako klasické EQS rovné  0,23 Cd. Spoločnosť AMG však tvrdí, že vykonala testovanie v aerodynamickom tuneli s cieľom optimalizovať prúdenie vzduchu. Aj preto je prepracovaný zadný difúzor, bočné otvory na prívod vzduchu a väčší zadný spojler.

Vnútri dominuje známy „Hyperscreen“ palubnej dosky. EQS AMG dostal množstvo špeciálnych režimov a prevedení typických pre AMG. Do toho možno zarátať voliteľný systém AMG Track Pace, ktorý zaznamenáva viac ako 80 dátových prvkov. K EQS 53 bude ponúkaný aj rad ďalších štýlových možností, vrátane AMG Night Package Dark Chrome. Tento paket ponúka červené strmene bŕzd a ozdobné prvky z uhlíkových vlákien. EQS 53 sa začne predávať koncom tohto roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJDaimler
Predchádzajúci článokTEST Citroën ë-C4, dostupný elektromobil s rýchlym nabíjaním
Nasledujúci článokIAA Mníchov: V divízií Maybach si pripravili koncept elektrického EQS.