Domov Elektromobilita Prvý elektromobil ktorý ponúka vyšší dojazd ako spaľovacia verzia. Vyskúšali sme Mercedes-Benz...

Prvý elektromobil ktorý ponúka vyšší dojazd ako spaľovacia verzia. Vyskúšali sme Mercedes-Benz EQS

Na Slovensko dorazila nová trieda EQS, elektromobil ktorý zmení pohľad na tento segment. Počas úvodnej prezentácie sme mali možnosť nasať prvé dojmy. 

Pre tých ktorí patria k fanúšikom elektromobility a doposiaľ čakali na prvé veľké kroky etablovaných hráčov, ten moment práve nastal. Audi, BMW ale najmä Mercedes predstavujú jednu novinku za druhou. Tesla priniesla raketový vzostup a naštartovala mnohých, ale to čo nedokázala ponúknuť, bola práve kvalita a spoľahlivosť. Poďme sa spolu pozrieť na model Mercedes-Benz EQS

Trieda EQS má byť synonymom pre vlajkovú loď elektromobility, trieda S v segmente elektrických áut. K tomuto titulu jej napomôžu nie len úžasné technické špecifikácie ale aj povestná precíznosť a dôraz na detail. Dosť bolo ovácií prejdime k realite a našim prvým dojmom zo statickej premiéry.

Netradičná hmota

Už z prvých fotografii prototypov bolo jasné, že Mercedes-Benz EQS bude netradičný. Vo finále, sme tak svedkami dlhého zaobleného liftbacku, ktorý môže do značnej miery pôsobiť až disproporčne.

Dizajn je subjektívny a tak za nás, nám neostáva nič iné len konštatovať že sa nám nepáči. Tvary pôsobia až príliš sterilne, bez identity a oproti štúdii EQS Vision aj zastaralo.

Zadná silueta je podstatne pôvabnejšia a oku lahodiaca, línia zadných skupinových svetiel prechádza celou šírkou auta. Vďaka karosérii typu liftback máte k dispozícii až 610 litrový batožinový priestor.

Obrovský priestor ale trieda S to nie je

Aj napriek rázvoru s dĺžkou 3 210 milimetrov, trieda EQS vnútorným priestorom neplytvá. Naše prvé kroky mierili na zadné sedadlá, priestoru pred nohami 188 centimetrov vysokého pasažiera je dostatok, nad hlavou tiež ostala rezerva, ale predsa len sme čakali viac.

Zaujímavo je riešená výška podlahy, kvôli umiestneným batériam je pochopiteľne vyššia a tak si nohy pod predné sedadlo nezasuniete. Vyššiu podlahu skvelo kompenzuje hlboký sklonený sedák, celkovo sa v EQS sedí dobre ale trieda S je o niečom inom. Geometria jednoducho nepustí!

V rámci konfigurácie máte k dispozícii aj takzvaný riaditeľský zadný balíček, ktorý obsahuje komfortné zadné sedadla s kompletnou výbavou, tie však neboli súčasťou našej verzie.

Predná časť pôsobí ako vystrihnutá z sci-fi filmu, inovatívny hyperscreen tvorí trojica displejov. Okrem dvojice, dnes už štandardných, pribudol aj menší pred sedadlom spolujazdca.

Samotný kokpit, rovnako aj stredový tunel, už nedisponuje prakticky žiadnym fyzickým tlačidlom. Počas prezentácie sa nám ovládanie páčilo a všetko bolo veľmi prehľadne umiestnené, v zásade nám takto radikálny zásah do ovládania neprekážal. Otázne je aký dojem to zanechá na vodičovi počas jazdy, na to sa ale pozrieme v teste.

Kvalita a technológie hodné najvyššej kategórie

Spracovanie a výber materiálov je na prvotriednej úrovni bez akýchkoľvek kompromisov. Kvalitná koža, mäkčené materiály a nádherná drevená dyha, tvoria jedinečný pocit luxusu v kombinácii s futurizmom.

Tým najväčším lákadlom sú hneď po dojazde, technológie ktoré posúvajú latku celého automobilového priemyslu opäť o level vyššie. Okrem prvotriednych asistenčných systémoch, HUD s rozšírenou realitou či integrovaných airbagoch v bezpečnostných pásoch, tú nájdeme aj svetlomety s viac ako dvomi miliónmi pixelov.

Ich funkcionalitu prezentuje samotná trieda S, po ktorej zdedila EQS aj natáčacie zadné kolesá a to až do rozsahu 10,5 stupňa. Vďaka tomu je limuzína s dĺžkou viac ako 5,2 metra obratná podobne ako malé hatchbacky.

Dojazd 770 kilometrov je reálny

Mercedes-Benz EQS sa bude predávať s dvomi rôznymi verziami kapacity akumulátora, tá väčšia ponúkne využiteľnú kapacitu 107,8 kWh. Podľa metodiky merania WLTP, výrobca uvádza dojazd 770 kilometrov, čiže ráta s priemernou spotrebou 14 kWh/100km.

Reálny dojazd v skutočných podmienkach sa bude značne líšiť ale z dostupných údajov očakávame komfortných 600 kilometrov a hodnotu blížiacu sa 500 kilometrom na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti. Na skutočné hodnoty si ale ešte chvíľu počkáme.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBudúcnosť je teraz. Xiaomi predstavilo svojho robotického psa CyberDog
Nasledujúci článokBenzín E10 je strašiakom mnohých majiteľov áut