Domov News Mercedes prekonal Teslu, jeho autonómne riadenie je v Nemecku realitou

Mercedes prekonal Teslu, jeho autonómne riadenie je v Nemecku realitou

Vodiči nových modelov Mercedes si už čoskoro za určitých okolností môžu vychutnať autonómne riadenie. Prostredníctvom systému Drive Pilot tak vaše ruky už nemusia byť 100% času na volante.

Synonymum autonónmneho riadenia vozidiel je vo svojej podstate Tesla Autopilot. Dlhú dobu bol práve tento systém od amerického výrobcu elektromobilov unikátnym a bezkonkurenčným na celosvetovom trhu. Tradičné automobilky, akou Mercedes bezpochyby je, sa však nenechali zahanbiť. Vo F1 to síce tento rok (asi) úplne nevyšlo, ale v téme autonómneho riadenia sa dostávajú pomaly ale isto do vedenia. Minimálne v Európe tomu všetko nasvedčuje.

Mercedes na vyššej úrovni než Tesla

Nemecký úrad KBA, ktorý dohliada na bezpečnosť v doprave udelil automobilke Mercedes-Benz schválenie využívať systém autonómneho riadenia Drive Pilot. Ten bude svojim zákazníkom ponúkať asistenciu na tretej úrovni. Systém Tesla Autopilot má stále hodnotenie asistencie na druhej úrovni. Nemecký gigant sa tak javí v tejto technológii o niečo ďalej ako jeho americký sok.

Povolenie od KBA pre systém Mercedes-Benz Drive Pilot umožňuje vodičom podľa aktuálneho a platného znenia nechať vozidlo riadiť samostatne bez nutnosti mať ruky položené na volante pri rýchlostiach do 60 kilometrov za hodinu. Týmto systémom by mali byť už v polovici budúceho roka vybavené vlajkové modely triedy S a elektrický luxusný model EQS. Mercedes sa vyjadril k využitiu systému autonómneho riadenia Drive Pilot.

Podľa automobilky tento systém umožní vodičom neriešiť dopravu a zamerať sa viac na sekundárne aktivity. Ako príklad uviedli komunikáciu s priateľmi, písanie e-mailov, prehliadanie internetu a sledovanie filmov. Takýto systém sa tak môže hodiť vodičom v zápchach, no netají aj vyššie ambície. Nie je isté, kedy nemecké úrady povolia jeho využitie až do rýchlosti 130 kilometrov za hodinu. Prípadny otáznik ešte stále visí aj nad autonómnym preraďovaním z pruhu do pruhu a predbiehaním.

Ach, tie nemecké diaľnice…

Takéto systémy budú mať v Nemecku bezpečné využitie. Podľa automobilky Mercedes-Benz existuje v Nemecku zhruba 13 100 kilometrov diaľnic, kde tento systém nájde svoje opodstatnenie. Povolenie úradu KBA pre nasadenie tohto systému platí iba pre územie Nemecka. Automobilka sa však snaží o schválenie aj na ostatných svetových trhoch. Najdôležitejšími budú už štandardne Čína a USA.

Teslu považujú všetci za priekopníka systému autonómneho riadenia. V Nemecku mala tiež snahu získať povolenie autonómneho riadenia vyššej kategórie, no narazila na prekážku v svojom označení Autopilot. Systém tak stále nedosiahol tretiu úroveň a preto sú vodiči povinní držať svoje ruky na volante, aby tak kedykoľvek mohli prevziať kontrolu nad riadením vozidla.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokTEST Seat Ibiza FR, má radosti na rozdávanie a nie len to…
Nasledujúci článokZachvíľu budeme lietať. Renault AIR4, ukazuje ako si automobilka predstavuje budúcnosť