Domov Elektromobilita Nové Audi Q6 e-tron dostane nový základ a lepší dojazd

Nové Audi Q6 e-tron dostane nový základ a lepší dojazd

Audi rozširuje svoj rad plne elektrických modelov na štyri v roku 2022, pričom nový Q6 e-tron sa pripojí k menšiemu Q4 e-tron, existujúcemu e-tronu a e-tronu GT.

Audi Q6 e-tron, ktorý sa v hierarchii dostane medzi Q4 a väčšie SUV e-tron, sa stane zároveň prvým Audi založeným na novej architektúre Premium Platform Electric (PPE) koncernu Volkswagen, ktorú vyvinuli v spolupráci s Porsche.

Nedávne špionážne zábery ukazujú, že tento model prispôsobí vzhľad menšiemu Q4 e-tron, ale prevezme aj niektoré prvky z konceptu Q6 e-tron quattro z roku 2016. Vplyv štvordverového kupé e-tron GT tiež možno pozorovať s podobne tvarovanými svetlometmi a maskou chladiča a známou LED svetelnou lištou po celej šírke na zadných dverách auta.

Zobralo si iba to najlepšie

Z profilu sa vyznačuje dlhšou kapotou ako Q4 e-tron. No zdieľa podobnú líniu ramien, klesajúcu líniu strechy a spojler dverí batožinového priestoru. Očakáva sa, že Q6 bude vonkajšími rozmermi porovnateľný s Q5 so spaľovacím motorom, no s dlhším rázvorom a väčším priestorom pre cestujúcich, ktorý umožňuje nová platforma. Čoskoro by sme mohli vidieť aj športovejší model Sportback.

Vo vnútri bude pravdepodobne použitý nový 11,6-palcový centrálny dotykový displej používaný v Q4 e-tron. Ide o najväčší samostatný displej, aký bol kedy namontovaný na sériovom Audi. Dizajn by však mohol byť odlišný vzhľadom na platformu a tiež na oddelenie oboch modelov z hľadiska ceny a umiestnenia.

Nová platforma

Architektúra PPE nachádzajúca sa v Q6 e-tron bude zdieľaná s ďalšou generáciou Porsche Macan. Tento model uvedú na trh v roku 2023 ako plnohodnotný EV vedľa existujúceho Macanu poháňaného benzínom. Napriek tomu, že Q6 a nový Macan zdieľajú podobný hardvér a softvér, budú vizuálne oddelené zvnútra aj zvonku.

Platforma PPE je evolúciou platformy J1, ktorá sa nachádza pod štvordverovým e-tron GT, ako aj pod Porsche Taycan. To znamená, že dostane 800-voltovú elektrickú architektúru, ktorá umožní super rýchle jednosmerné nabíjanie rýchlosťou až 270 kW.

Audi tiež tvrdí, že platforma umožní akumulátoru EV nabiť sa z 5 na 80 percent kapacity za približne 25 minút. Kratšie nabíjanie pomocou najrýchlejšej možnej rýchlonabíjačky jednosmerným prúdom môže tiež zvýšiť dojazd 300 kilometrov za 10 minút. Ešte sa uvidí, akú veľkosť a typ batérie Audi použije v Q6 e-tron. Audi tvrdí, že platforma PPE má schopnosť pokryť viac ako 700 km dojazdu. Dojazd by sa mal hýbať okolo 610 kilometrov.

Vysoký výkon a pohon všetkých kolies

Vzhľadom na vzťah k e-tronu GT pod karosériou Q6 by sme tiež mali vidieť hnacie ústrojenstvo vozidla s výkonom 469 koní. Rovnako aj Q6 dostane pohon všetkých kolies. Pravdepodobne sú tiež cenovo dostupnejšie varianty s jedným motorom s nižším výkonom, zatiaľ čo na druhom konci radu by divízia Audi RS mohla zostaviť model viac zameraný na výkon. Pravdepodobne bude využívať rovnakú hnaciu sústavu s výkonom 636 koní ako RS e-tron GT.

Q6 e-tron sa v budúcom roku začne vyrábať v továrni Audi v Ingolstadte, ktorú značka prestavuje na plne elektrickú montážnu linku. Automobilka tam odstraňuje existujúce zariadenie, ktoré vyrába rodinný model A3, a nahrádza ho výrobnými zariadeniami pre výrobu elektromobilov. To zahŕňa aj vývoj vlastného zariadenia na montáž batérií „v priamej blízkosti montáže automobilov“. Skupina Volkswagen (materská spoločnosť Audi) už podpísala tri partnerstvá na zabezpečenie surovín a vývojových procesov potrebných pre jej batérie novej generácie do roku 2030.

Audi chystá veľké novinky

Po modeli Q6 e-tron Audi potvrdilo, že jeho prvý model „Project Artemis“ bude uvedený na trh v roku 2024. Automobil bude zameraný na luxusný sektor.  Postaví sa na čelo vývoja budúcej architektúry elektronických vozidiel, technológie a operačných systémov Audi. Audi tiež ukázalo koncept Grand Sphere na autosalóne v Mníchove v roku 2021. Toto auto efektívne predviedlo dizajn a technológiu ďalšej generácie luxusného sedanu A8.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokTieto asistenčné systémy v aute vypínajú vodiči najčastejšie!
Nasledujúci článokDržiaky na nápoje v BMW môžu aktivovať airbagy! Automobilka kvôli tomu čelí žalobe