Domov News Mazda nezaháľa a chystá nové modely, vyhovie všetkým

Mazda nezaháľa a chystá nové modely, vyhovie všetkým

Mazda sa chystá rozšíriť svoj rad elektromobilov – no zatiaľ sa nerozhodla vsadiť všetko na elektrickú kartu. Spoločnosť tvrdí, že do roku 2025 plánuje uviesť na trh tri nové elektromobily, pričom všetky budú postavené na existujúcej elektrickej technológii.

Mazda v roku 2025 uvedie na trh svoju novú špecializovanú architektúru Skyactiv EV Scalable Architecture. Tento druh platformy dokáže natiahnuť rázvor vozidla a zvýšiť kapacitu batérie jedným ťahom. Teoreticky by teda elektrický hatchback mohol jazdiť po rovnakej montážnej linke ako obrovské SUV. A to je z výrobného hľadiska podstatne efektívnejšie.

Nová platforma, nové možnosti

Mazda nepotvrdila žiadne výkonnostné špecifikácie pre novú platformu. Mazda však naznačila, že túto platformu plánuje najskôr použiť so svojou  takzvanou “malou produktovou skupinou“. To znamená, že čoskoro by sme mohli uvidieť nový elektromobil, ktorý bude mať približne rovnakú veľkosť ako Mazda 3 alebo CX-30.

Napriek všetkým týmto investíciám do elektrickej technológie Mazda stále nezanevrela na spaľovací motor. Spoločnosť má v pláne uviesť na trh päť nových hybridných áut a päť nových plug-in hybridov do roku 2025. Mazda tiež sľubuje, že jej benzínové a naftové motory novej generácie ponúknu nižšie emisie CO2, nižšie emisie NOx, lepšiu spotrebu paliva a vyšší výkon.

Tieto nové autá budú naďalej postavené na škálovateľnej architektúre Skyactiv Multi-Solution od spoločnosti Mazda. Kupujúci dostanú na výber z 24V alebo 48V mild-hybridných pohonných jednotiek (pričom prvé sú vyhradené pre menšie vozidlá a druhé pre väčšie autá), plug- v hybridnej technológii a dokonca aj rotačne poháňaný systém slúžiaci na predĺženie dojazdu.

Nezabúdajú na spaľováky

Mazda dokonca pracuje na niektorých nových radových šesťvalcových benzínových a naftových motoroch. Ide o špeciálne navrhnuté motory pre väčšie autá značky. Patria sem modely SUV CX-60 a CX-80. Budú vyrobené pomocou značkovej technológie Skyactiv-X a dostanú aj 48-voltovú elektrifikáciu. Očakáva sa, že obe tieto SUV sa dostanú na trh v roku 2023.

Spoločnosť sa tiež pripojila k aliancii eFuel, aby pomohla propagovať a rozvíjať obnoviteľné syntetické palivá. Mazde by to mohlo poskytnúť spôsob, ako znížiť emisie CO2 celého vozového parku bez potreby akýchkoľvek enormných zmien infraštruktúry.

 

V súčasnosti Mazda skúma syntetizované palivá vyrobené z uhlíka, ktorý bol vytiahnutý z atmosféry obrovskými filtrami. Ide o podobný spôsob akým sa prezentuje Porsche v oblasti syntetického paliva. Uhlík sa potom skombinuje s vodíkom v tej správnej zmesi, aby získal presne tie isté vlastnosti ako konvenčný benzín a nafta, bez toho, aby sa do ovzdušia dostal nový uhlík.

Mazda tiež pracuje na bionaftových palivách, ktoré sú vyrobené z udržateľných surovín, ako sú tuky z mikrorias a použitý kuchynský olej. Dôležitým sa javí, že tieto suroviny neslúžia na obživu obyvateľstva, čo sa stalo bežné v prípade bionaftových palív.

Myslí sa na budúcnosť

Všetky tieto inovácie pomôžu Mazde splniť jej klimatické ciele. Ambíciou spoločnosti zostáva do roku 2030 znížiť svoje emisie CO2 o 50 percent v porovnaní s úrovňami z roku 2010. Mazda tiež plánuje do roku 2050 úplnú uhlíkovú neutralitu vo všetkých prvkoch svojho podnikania. Ide o rastúci trend pre svetových výrobcov automobilov, podobne ako Polestar a Volvo.

Do roku 2030 spoločnosť očakáva, že 25 percent jej predaja bude pochádzať z elektrických vozidiel, pričom zvyšný predaj má pochádzať z vozidiel s elektrifikovaným spaľovaním. Mazda však tvrdí, že ide o celosvetový priemer a predpokladá sa, že predaje v Európe dosiahnu do konca dekády výrazne vyšší podiel predajov elektromobilov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokViete čo sú biopalivá? Ako sa vyrábajú a aký majú vlastne význam?
Nasledujúci článokKto bude niesť zodpovednosť v prípade nehody autonómneho vozidla?! Slovensko v tom má jasno…