Domov Elektromobilita Manuálna prevodovka pre elektromobily? Toyota prichádza s patentom

Manuálna prevodovka pre elektromobily? Toyota prichádza s patentom

Manuálna prevodovka je modlou všetkých milovníkov jazdy autom. Minimálne tých, čo netrávia svoj čas za volantom v mestských kolónach a jazdia iba pre radosť. Toyota myslí aj na tých, ktorí presadnú z konvenčného auta do elektromobilu. Nastal čas na misiu – manuál si nedáme !

Manuálna prevodovka symbolizuje pôžitok z jazdy. Často sa stretávame s názorom, že tí praví vodiči jazdia iba s manuálnou prevodovkou. Obrazom doby však je, že sa postupne vytráca a predávajú sa najmä vozidlá s automatickou prevodovkou. Aj trend elektromobility smeruje k životu bez prevodovky, keďže si väčšinou vystačí s jedným stálym prevodom. Výnimku tvoria azda športové elektrické modely Porsche a Audi, ktoré sa pýšia až dvoma prevodmi.

Tak ako to už býva, vždy sa nájde niekto, kto ide proti prúdu. Z tohto trendu by mohla vybočiť japonská Toyota. V Toyote si všeobecne idú tak trochu vlastnú ligu a robia najradšej veci po svojom, čo nemusí byť vôbec zlé. A petrolheadské srdce plesá a ďakuje práve Toyote za modely ako GR Yaris, GR Supra či GR 86.

Nový patent na stole

Toyota už stihla podať žiadosť o patent na systém voliča manuálnej prevodovky. Ide o rovnaký systém ako ho poznáme s konvenčných vozidiel. Kombinácia s klasickým spojkovým pedálom by mala fungovať aj pre elektromobily. To znamená, že na stole je reálne zachovanie manuálnej prevodovky ako ju poznáme aj pre nové elektrické vozidlá.

Možno sa pýtate, ako to celé môže fungovať ? Ide o princíp, kde sa prísun krútiaceho momentu a elektromotor celkovo ovláda priamo závisle na tlaku na akcelerátor. Do tohto všetko zapadne aj využívanie pseudo-spojkového pedálu a pseudo-voliča rýchlosti. Všetko tak trochu v pseudo-štýle. Presne slovíčko pseudo sa v patentovej žiadosti objavuje niekoľkokrát.

Znamená to, že ide len o zábavku pre vodiča, ktorá nebude mať takmer žiadny vplyv na chod vozidla ako takého. A keďže v Toyote myslia na všetko, zapoja aj generátor, ktorý by mal napodobňovať reakcie štandardného vozidla popri práci s pseudo-voličom manuálnej prevodovky.

Stále iba náplasť

Nemožno uprieť snahu značky Toyota o zachovanie zážitku z jazdy aj v prípade novej elektrickej doby. Skoro vždy platí, že nič umelo vytvorené nenahradí originál a väčšina z nás by si radšej ponechala svoje zábavné modely so spaľovákom pod kapotou. Treba však oceniť tento počin od Toyoty, ktorá sa snaží aspoň trochu priblížiť elektromobilitu väčšej mase.

Momentálne sa tento nápad stále nachádza iba na stole a v patentovej rovine. Znamená to, že od patentu k realite je ešte veľmi ďaleko. Stále nevieme, ako by takýto systém mohol fungovať v praxi a či vôbec by našiel svoje opodstatnenie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko ušetriť na servise? Originálne náhradné diely Škoda sa dajú kúpiť aj lacnejšie
Nasledujúci článokŠkoda Fabia Monte Carlo – šmrncovná Fabia sa oficiálne odhaľuje