Domov Elektromobilita Nový Mercedes AMG-EQE ponúka výkon skoro 700 koní a nielen to…

Nový Mercedes AMG-EQE ponúka výkon skoro 700 koní a nielen to…

Mercedes predstavil dve nové športové limuzíny EV poháňané motorom AMG – EQE 43 a EQE 53. Obe postavili na špeciálnej elektrickej architektúre EVA2. Ten ponúka výrazne vyšší výkon, prepracované nastavenia podvozku a dojazd viac ako 480 kilometrov.

Mercedes-AMG EQE 43 je model s nižším výkonom a využíva elektromotor na každej náprave. Výkon dosiahol 469 koní a disponuje aj obrovským krútiacim momentom 858 Nm. Táto luxusná limuzína váži 2 525 kg a z 0 na 100 kilometrov za hodiny zrýchli za 4,2 sekundy. Kapacita batérie dosiahla hodnotu 90,6 kWh (použiteľná kapacita) a batéria poskytuje dojazd WLTP zhruba 530 kilometrov.

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Vďaka rýchlosti nabíjania 170 kW trvá nabitie na 180 kilometrov dojazdu iba 15 minút. Palubné nabíjanie štandardne dosahuje 11 kW. Existuje aj možnosť s 22 kW, k dispozícii bude v rámci voliteľnej výbavy. Vodič si môže vybrať medzi tromi úrovňami rekuperácie energie aj počas jazdy, pričom najsilnejšie nastavenie umožňuje jazdu jedným pedálom.

Krútiaci moment 1000 Nm

Mercedes-AMG EQE 53 je vybavený dvoma elektromotormi špecifickými pre AMG pre výrazne vyšší výkon 617 konských síl. Pre ešte väčší punc si môžu kupujúci špecifikovať balík AMG Dynamic Plus, ktorý pridáva funkciu boost na celkovo 687 koní. Je to až o 100 koní viac ako vlajková loď, Mercedes-AMG SL 63. S krútiacim momentom 1 000 Nm s aktivovaným posilňovaním sa EQE 53 rozbehne z 0 na 100 kilometrov za hodinu len za 3,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 240 kilometrov za hodinu.

Výkonnejšie motory EQE 53 mierne ovplyvňujú aj dojazd, ktorý predstavuje zhruba 520 kilometrov. Modely EQE 43 a 53 dostávajú aktualizácie bezdrôtovo, aby sa zlepšila správa batérie počas ich životného cyklu. Riešenie chladenia špecifické pre AMG by tiež malo poskytnúť obom modelom konzistentný výkon.

Dizajn hodný AMG

Nový čierny panel mriežky s vertikálnymi chrómovými lištami, na mieru vyrobený predný nárazník, hlbšie bočné prahy a zadný difúzor jasne definujú EQE AMG. Spolu s väčším spojlerom na zadnej strane. Kabína je posunutá dopredu, aerodynamicky optimalizovaný dizajn však zostáva podobný štandardnému EQE a vo vnútri sa nachádzajú aj ďalšie športové prvky.

Mercedes zakomponoval unikátne sedadlá AMG potiahnuté syntetickou kožou s vložkami z mikrovlákna a červeným prešívaním. Vo voliteľnej výbave sa ocitne aj čalúnenie kožou nappa. Červené prešívanie tiež vyzdvihuje hornú časť palubnej dosky a panely dverí. Modely EQE AMG dostanú aj volant s plochým spodkom špecifický práve pre AMG s robustnými semišovými úchytmi.

Hyperscreen ako v EQS

Pokiaľ ide o technológiu, EQE AMG má ohromujúci displej infotainmentu Hyperscreen, ktorý debutoval v limuzíne EQS. Kombinuje tri obrazovky pod jednou zakrivenou tabuľou skla, ktorá sa tiahne cez palubnú dosku. Softvér MBUX od Mercedesu získava prispôsobené grafické a výkonnostné funkcie AMG, vrátane voliteľného systému AMG Track Pace. Tento systém zaznamenáva údaje o vozidle počas jazdy na trati. Systém tiež umožňuje cestujúcim sledovať videoobsah, posielať textové správy a prehliadať internet na cestách.

Mercedes-AMG sa na cestách snaží priblížiť aspoň z časti svojim autám so spaľovacím motorom pomocou nových elektrických modelov. Využíva na to systém s názvom AMG Sound Experience. Podobne ako v prípade funkcie Iconic Sounds, ktorá sa nachádza v najnovších EV od BMW, riešenie Mercedesu prehráva syntetizovanú stopu cez reproduktory počas jazdy. Pri tom využíva špeciálne vyrobený basový ovládač a zvukový generátor. Vodič si môže vybrať medzi režimami Balanced, Sport a Powerful. Pri špecifikácii s balíkom AMG Dynamic Plus získa EQE 53 dodatočný zvukový profil Performance určený pre temperamentnú jazdu.

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+
Všetko šité na mieru

Temperementná jazda určite využije aj nastavenie duálneho elektromotora EQE AMG. Toto nastavenie umožňuje rýchle reakcie na rozdeľovanie krútiaceho momentu vpredu a vzadu. Výkon na obe nápravy sa analyzuje 160-krát za sekundu, aby sa optimalizovala trakcia. Pričom jazdné režimy Sport a Sport+ poskytujú viac výkonu na zadnú nápravu. Vzduchové odpruženie je štandardné, so špeciálnymi kĺbmi zavesenia a nastavením ochranného oblúka pre pevnejšiu manipuláciu.

Tlmiče tiež prešli optimalizáciou priamo pre EQE AMG s plynule meniteľnou tuhosťou na zlepšenie komfortu alebo presnosti v závislosti od režimu jazdy a podmienok. Svetlá výška závisí aj od jazdného režimu, pričom v režime Sport a Sport+ sa zníži o 15 mm. Nastavenie Comfort umožňuje ovládanie podľa rýchlosti.

Skvelá manévrovateľnosť

Mercedes štandardne zaradil pre model EQE aj natáčanie zadných kolies pre lepšiu manévrovateľnosť v pomalých zákrutách a lepšiu stabilitu pri jazde. Pri rýchlosti nižšej ako 60 kilometrov za hodinu sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere ako predné. Tým sa efektívne upravuje manévrovateľnosť vozidla. Pri vyšších rýchlostiach sa otáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá, aby ste mali pocit istoty.

Mercedes Benz EQE AMG dostane aj brzdový systém na mieru, ktorý obsahuje šesťpiestikové strmene a obrovské 415 mm kotúče vpredu. Voliteľná karbon-keramická brzdová sústava je ešte výkonnejšia, so 440 mm prednými kotúcmi inštalovanými za obrovskými 21-palcovými kolesami. Mercedes-AMG EQE sa začne predávať neskôr v tomto roku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-Benz
Predchádzajúci článokNová Toyota Sequoia! Poriadne SUV iba pre Ameriku…bohužiaľ
Nasledujúci článokAko ušetriť na palive? Porovnali sme LPG vs. CNG