Domov News VW ID. Buzz & ID. Buzz Cargo – elektrická reinkarnácia legendárneho Bulli

VW ID. Buzz & ID. Buzz Cargo – elektrická reinkarnácia legendárneho Bulli

VW ID. Buzz

Duchovný nástupca vanu T1 prezývaného Bulli pre tretie tisícročie sa po 5 rokoch od odhalenia konceptu dočkal premiéry v Hamburgu. VW ID. Buzz a ID. Buzz Cargo predstavujú svieži vietor medzi čisto elektrickými (osobnými) dodávkami.

VW ID. Buzz si ponechal proporcie svojho predchodcu z 50. rokov 20. storočia. Aj vďaka elektropohonu a sendvičovej konštrukcii podlahy so zabudovanými batériami je kabína posunutá výrazne dopredu, vodič takpovediac sedí na prednej náprave, podobne ako to bolo aj v prípade modelu T1. Previsy karosérie sú absolútne minimálne, čo umožnilo vytvoriť výnimočne veľký vnútorný priestor aj na relatívne kompaktnom pôdoryse.

VW ID. Buzz

Dĺžka oboch verzií je 4712 mm, rázvor je dlhý až 2988 mm. Šírka je 1985 mm a výška 1937 mm. Priemer otáčania je 11,1 metra. Vodiči a pasažieri Buzz zažijú nový pocit Bulli v priestranne navrhnutom interiéri. Osobná verzia s piatimi sedadlami ponúkne batožinový priestor veľký až 1121 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 2205 litrov. Verzia Cargo môže mať vpredu 2 alebo 3 sedadlá a nákladný priestor veľký 3,9 m 3. Pojme tak dve priečne naložené europalety. Nosnosť bude 650 kg.

VW ID. Buzz

204-koňový elektromotor roztáča zadné kolesá

Technika pod karosériou je nám už dobre známa. ID. Buzz aj úžitková verzia ID. Buzz Cargo sú postavené na koncernovej modulárnej platforme MEB a odštartujú predaj so 77 kWh batériou a elektromotorom s výkonom 150 kW (204 koní) poháňajúcim zadné kolesá. Lítium-iónovú batériu možno nabíjať z wallboxu alebo z verejných nabíjacích staníc pomocou 11 kW striedavého prúdu (AC), cez jednosmerný prúd (DC) sa nabíjací výkon zvýši až na 170 kW. Pri takomto nabíjaní sa úroveň nabitia batérie zvýši z 5 na 80 % za približne 30 minút. Dojazd zatiaľ Volkswagen nezverejnil.

VW ID. Buzz

VW ID. Buzz bude dostupný v siedmich jednofarebných variantoch a štyroch dvojfarebných schémach. Táto kombinácia bielej a sviežich farieb sa preniesla aj do interiéru, ktorý zahŕňa štýlové prvky z generácie T1 a prenáša ich do súčasnej éry elektrickej mobility. Farby korešpondujú s vonkajším lakom a na želanie sa odrážajú na čalúnení sedadiel, prístrojovej doske a obložení dverí. Podsvietenie (voliteľne dostupné až s 30 farbami) poskytuje atmosférické akcenty. Pozornosť venovaná detailom v novom modeli je zrejmá aj z množstva individuálnych ID. Buzz motívov, ktoré zdobia interiér na rôznych miestach. Sú tu aj funkčné prvky, ako napríklad otvárač na fľaše či škrabka na ľad.

Oba automobily sa budú vyrábať v nemeckom Hannoveri. Európsky predpredaj sa začne v máji, prvé vozidlá prídu k svojim zákazníkom na jeseň.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJeep nečakane predstavil nový model, ktorého meno zatiaľ nepoznáme.
Nasledujúci článokNa Slovensko mieri nová značka MG. Čím chce zaujať na našom trhu?