Domov News Toyota GR Corolla: trojvalcové inferno, ktoré asi neuvidíme

Toyota GR Corolla: trojvalcové inferno, ktoré asi neuvidíme

Toyota GR Corolla

Konkurent Mercedesu-AMG A 35 4MATIC komunikujúci výhradne prostredníctvom zreteľných dymových clôn za sprievodu vône spálených pneumatík sa predstavil v celej svojej kráse. S masívnymi blatníkmi, tromi koncovkami výfuku a piatimi dverami. Tešia sa v USA, tešia sa v Japonsku, no v Európe dôvod na radosť zatiaľ nemáme.

Toyota Gazoo Racing (TGR) predstavila americkú špecifikáciu GR Corolly v Long Beach v Kalifornii, v predvečer úvodného kola sezóny Formula Drift. GR Corolla, hothatch s pohonom všetkých kolies, manuálnou prevodovkou a trojvalcom s výkonom vyše 300 koní, sa v Japonsku začne predávať v druhej polovici roku 2022, o uvedení na európsky trh je zatiaľ absolútne ticho.

Toyota GR Corolla

GR Corolla využíva základnú kostru karosérie Toyoty Corolla Sport, no má o 60 mm širší rozchod kolies vpredu a o 85 mm širší rozchod kolies vzadu, aby bola zabezpečená ešte lepšia stabilita a výkon v zákrutách. Zachováva si pritom päťdverové usporiadanie pre päť pasažierov. Šírku vozidla zdôrazňujú veľké blatníky, zadná časť je jedinečná použitím trojice koncoviek výfukového systému rôznych tvarov.

Trojvalec napumpovaný na maximum

GR Corolla sa môže pochváliť ešte silnejšou verziou 1,6-litrového radového trojvalcového turbomotora s medzichladičom, ktorý sa nachádza v GR Yaris. Pod kapotou športovej Corolly produkuje najvyšší výkon 224 kW (304 koní) pri 6500 ot./min. Krútiaci moment má najvyššiu hodnotu 370 N.m. v rozsahu 3000 až 5550 ot./min. Dynamické údaje Toyota zatiaľ nezverejnila, len pripomíname, že GR Yaris dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 5,5 sekundy.

Prepracovaním prešiel aj pohon všetkých kolies. Je naladený tak, aby bolo možné auto bezpečne ovládať aj na jeho hraniciach. Systém GR-FOUR 4WD využíva elektronickú lamelovú spojku. Tá poskytuje variabilnú prednú a zadnú hnaciu silu, presne tak ako v GR Yaris. Vodič si tak môže vybrať pomer rozdeľovania krútiaceho momentu na kolesá – 60:40, 50:50 alebo 30:70. Pri Corolle však režim „4WD“ riadiaci distribúciu hnacej sily a jeho režim „Drive“, ktorý ovláda odozvu plynového pedála či riadenia, boli oddelené, aby umožnili lepší výber nastavenia podľa individuálnych preferencií vodiča a prostredia, v ktorom sa chystá jazdiť. Optimalizáciou pružín, tlmičov a geometrie kolies sa zachovalo optimálne rozloženie hnacej sily. Tuhosť karosérie bola posilnená pridaním výstuh medzi podbehmi zadných kolies, do tunela pod podlahou a pod podlahu pred palivovou nádržou. Rovnako ako v prípade GR Yaris je strešný panel vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má funkciu automaticky pridávaných medziplynov. 18-palcové 15-lúčové kolesá v lesklej čiernej farbe obúvajú športové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 235/40 R18. Na oboch nápravách sa nachádza samosvorný diferenciál Torsen. Predná náprava je typu McPherson, vzadu sa nachádzajú dvojité lichobežníkové ramená.

Uvidíme GR Corollu v Európe?

O uvedení Toyoty GR Corolla počas oficiálneho odhalenia nepadlo ani slovo. Napriek tomu, že Toyota je suverénne najväčším predajcov hybridných vozidiel na európskom trhu, je pravdepodobné, že sa v Európe športová Corolla predávať nebude, alebo ak áno, tak v prísne limitovanom počte.

Je preto smutné, že Európa ako rodisko mnohých úžasných hothatchov je zároveň pohrebiskom ich nových generácií. Ak chcete siahnuť po malom športovom aute s pohonom všetkých kolies, jedinou možnosťou zostáva GR Yaris predávajúci sa za 33.200,-€. Ford Focus RS sa už u nás nepredáva (dokonca ani variant ST). Prémiová trieda síce malý hot hatch s pohonom všetkých kolies ponúka, ale napríklad taký Mercedes-AMG A 35 4MATIC s rovnakým výkonom ako GR Corolla štartuje s cenou až od 51.500 eur. Čo sa týka športiakov od Toyoty, tešíme sa aspoň na uvedenie kupé s pohonom zadných kolies GR86, ktoré si v Toyote cenia na 33.900 eur.

Toyota GR Corolla

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Z5Lp8fiHpA0]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKonečne vieme viac. Nový Ford Ranger príde aj s novou naftovou V6-kou
Nasledujúci článokPri bizarnej nehode bolo zničené Lamborghini Aventador SVJ roadster. Výška škody sa pohybuje v miliónoch