Domov News Cestná raketa aj tak by sa dal nazvať model Alpina B4. Schová...

Cestná raketa aj tak by sa dal nazvať model Alpina B4. Schová do vrecka aj BMW M3 a M4.

Alpina B4 zaplnila medzeru po BMW. Pýtate sa ako ? BMW ponúka ostré modely pre radu 3 aj radu 4. Jedna z verzii však chýba. Zatiaľ v pláne bavorskej značky nefiguruje model M4 Gran Coupe, preto prichádza Alpina so svojou verziou B4 a zapĺňa túto medzeru.

Iba nedávno sme priniesli správu, že Alpina sa stáva priamou súčasťou BMW. A aj po tomto oficiálnom spojení Alpina nepoľavuje. Najnovší počin nesie názov B4 Gran Coupe. Tento model má takú guráž, že prekonáva základné modely M3 a M4. Výnimkou zostáva iba verzia M4 Competition, ktorá má viac pary ako B4 Gran Coupe.

Výkonnejšia ako M3 a M4

Pod kapotou modelu Alpina B4 Gran Coupe sa nachádza radový šesťvalec. Jeho objem je 3,0 litra a preplňujú ho dve turbá. Ide teda o rovnaký motor ako v prípade modelov M3 a M4. Čo sa líši v prípade B4 je výkon. Ten dosiahol o 15 koní viac ako spomenuté modely M, teda celkovo vám ponúkne výkon na úrovni 495 konských síl. Krútiaci moment dosahuje hodnoty 730 Nm. Motor prenáša výkon na obe nápravy a pomáha mu 8-stupňová automatická prevodovka.

Mnohých z vás zaujímajú aj údaje o zrýchlení. B4 Gran Coupe zrýchli z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 3,7 sekundy, čím poráža aj model BMW M3 Competition. Maximálna rýchlosť tohto modelu dosahuje 300 kilometrov za hodinu. Ak vás zaujíma spotreba, sklameme vás. Tú v Alpine radšej neuviedli, ale ak sa pozrieme na blízkych “súrodencov”, tak napríklad M3 má podľa tabuľky kombinovanú spotrebu na úrovni 10 litrov na 100 kilometrov. No na presnejšie údaje si ešte musíme počkať, zatiaľ to zostáva v role špekulácie.

Typická Alpina

Dizajn spĺňa klasiku od Alpiny. 20-palcové kolesá s hustými lúčmi v striebornej farbe. V Alpine myslia aj na váhu, keďže jedno koleso váži iba 12 kilogramov. To znižuje váhu vozidla a zlepšuje jeho manévrovanie. Špecifickým ladením prešiel aj podvozok modelu B4 Gran Coupe. Má prinášať komfort a na druhej strane aj športový zážitok z jazdy. Istými úpravami prešiel aj predný a zadný nárazník a spojler.

Spodnú časť nárazníka krásne doplňujú štyri koncovky výfukov. Mimochodom, výfuková sústava bola špeciálne prepracovaná pre model B4. Čo zostalo pôvodné sú obrie “ľadvinky” BMW. Interiér dostal plaktetku s výrobným číslom daného kúsku. Príjemný pocit v interiéri má na starosti špičkové hnedé čalúnenie s logom Alpiny. Klasikou už je digitálny prístrojový štít, ktorý podsvietili do modrej farby Alpiny.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNapriek problémom v automobilovom svete Hyundai predáva autá ako na bežiacom páse.
Nasledujúci článokTEST KIA EV6 AWD GT-Line, nadčasový elektromobil so športovými ambíciami