Domov Elektromobilita Fisker Ronin ako štvordverový kabriolet na štýl Rolls Royce

Fisker Ronin ako štvordverový kabriolet na štýl Rolls Royce

Americká firma Fisker poodhalila detaily svojej vlajkovej lode s názvom Ronin. Ide o plne elektrický štvormiestny aj štvordverový kabriolet. Fisker Ronin sľubuje dojazd až 1060 kilometrov na jedno nabitie. Na trh sa dostane v roku 2024 a pripojí sa k SUV modelu Fisker Ocean.

Pôvodne sa na svet dostali špekulácie, že model Ronin má mať tvar kupé s pevnou strechou. Fisker však prekvapil a výsledkom je skutočne kabriolet. Ronin tak bude jedinečný stroj svojho druhu, pričom žiadny iný výrobca neponúka toto jedinečné usporiadanie s plne elektrickým pohonom. Zatiaľ sa nehovorí o presnom výkone, ale spoločnosť odhalila, že auto dostanie až tri motory. Toto monštrum zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako dve sekundy.

Tvorca viacerých skvostov

Model Ronin navrhol generálny riaditeľ značky Henrik Fisker. Z jeho pera vzniklo aj BMW Z8 a množstvo modelov Aston Martin. Napriek svojim elektrickým základom sa zdá, že Ronin má podobné proporcie ako tradičné vozidlo GT s motorom vpredu. Má dlhú kapotu a ostrý špicatý predok s viacprvkovými LED svetlami integrovanými do nárazníka.

Kapota sa týči nad predné kolesá a ku strmo sklonenému čelnému sklu. Ronin je vybavený dvojicou štíhlych digitálnych spätných zrkadiel a aktívnymi aerodynamickými systémami. Viditeľná línia na bokoch naznačuje, že nové športové auto bude skutočne štvordverovým modelom podobne ako v prípade prvého sériového automobilu Fisker Karma z roku 2011.

Jednou z veľkých výziev pre tím je nájsť ideálnu konštrukciu, ktorá ponúkne dostatočnú pevnosť na to, aby splnila všetky normy. Zároveň podmienkou zostáva štvormiestna kapacita. Najmä absencia B-stĺpika si vyžaduje silne spevnenú podlahu, aby auto odolalo bočným nárazom. V dôsledku toho pravdepodobne Fisker použije pre model Ronin vo svojej konštrukcii veľa pevných a ľahkých materiálov, ako sú uhlíkové vlákna.

Fisker ako Rolls

K atraktívnosti tohto auta prispeje aj to, čo šéf Henrik Fisker nazýva „jedinečné dvere pre lepšie nastupovanie a vystupovanie“. Aj keď to odmieta rozviesť, je pravdepodobné, že Ronin by mohol mať dizajn so zadnými dverami v štýle Rolls Royce. Auto tiež navrhli tak, aby pohodlne usadilo štyroch pasažierov. Spoločne s bohatým priestorom aj pre batožinu. Luxusný interiér má obsahovať vegánske materiály v snahe zvýšiť environmentálnu udržateľnosť modelu.

Podľa Henrika Fiskera s cieľovým dojazdom na jedno nabitie 1 060 kilometrov by mohol model Ronin poskytnúť aj najdlhší dojazd zo všetkých sériovo vyrábaných elektromobilov. To vďaka batérii integrovanej do konštrukcie karosérie auta: „Cieľom je dosiahnuť najdlhší dojazd na svete. Sériový elektromobil v kombinácii s extrémne vysokou úrovňou výkonu. Projekt Ronin sa stane ukážkou nášho interného inžinierstva, hnacieho ústrojenstva a softvérových schopností,“ povedal generálny riaditeľ.

Magic Works pre špeciálne operácie

Vývoj Roninu prevezme inžinierske centrum značky vo Veľkej Británii s názvom Fisker Magic Works. Divízia zostáva pod dohľadom bývalého výkonného riaditeľa Aston Martin Davida Kinga. Divízu poverili aj konštruktérskymi prácami, ktoré stoja za ďalšími nízkoobjemovými, rýchlo sa vyvíjajúcimi programami vozidiel a špeciálnymi verziami modelov Fisker. Podobne ako v predchádzajúcej Kingovej práci, kde mal na starosti Aston Martin a jeho špeciálne operácie.

Divízia Magic Works má za úlohu,  aby do roku 2025 dodala štyri rôzne rady vozidiel, poháňala inovácie a presadzovala radikálne nové nápady na globálny automobilový trh. Fisker Magic Works poskytne príležitosť vytvárať udržateľné a fantastické vozidlá mimo hraníc zavedených priemyselných segmentov.

Zapojenie Davida Kinga ďalej posilňuje našu inžiniersku a kreatívnu odbornosť. Práve King dostal pridelené dva vzrušujúce projekty. Tie ukážu schopnosť značky v oblasti vysoko špecializovaných materiálov a technológií navrhnutých špeciálne pre ekologických automobilových nadšencov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokESP a ESC sú naši anjeli strážni. Viete ako fungujú ?
Nasledujúci článokFerrari SP48 Unica je jediným svojho druhu. Na vývoji sa podieľal aj jeho majiteľ