Domov News Nissan a Nismo budú naďalej spolupracovať. Ako však dopadne model GT-R?

Nissan a Nismo budú naďalej spolupracovať. Ako však dopadne model GT-R?

Dubai, UAE - Nissan has set the GUINNESS WORLD RECORDS title for the fastest ever drift. The record was broken with a speed of 304.96 km/hr and 30 degrees angle using a specially-tuned MY16 Nissan GT-R. Masato Kawabata, the Japanese drift champion and title holder for the Japanese drifting series, clinched the top spot from former record holder Jakub Przygoński of Poland. The record was set during a special event that took place at Fujairah International Airport, UAE. The record-breaking Nissan GT-R was developed with the support and coordination of Nismo specialists. It was tuned to 1380 HP in order to set the record, and adapted so all the power went to the rear wheels. The GT-R was prepared by GReddy Trust and tested extensively at Japan’s Fuji Speedway facility with Kawabata at the wheel. The car was set up for agility while maintaining stability and confidence-inspiring handling characteristics - essential when performing such challenging feats. "Once again, Nissan has broken a GUINNESS WORLD RECORDS title and has made international history for the fifth time in the Middle East," said Samir Cherfan, Managing Director of Nissan Middle East. "The Nissan GT-R is one of the world’s most iconic supercars, proving time and again the incredible breadth of its capabilities, and has clearly demonstrated its performance leadership by beating the best drift cars out there. The fact that this achievement was set here in the UAE makes it even more special for our region. Setting this incredibly difficult world record was a clear demonstration of the excitement we are bringing to the Middle East with the Nismo brand."

Spojenie Nissan-Nismo je už dlhé roky veľkým lákadlom pre športové vozidlá. Nissan si s novým modelom GT-R dáva na čas, no ako to bude aj s ich športovou divíziou?

Budúcnosť športovej divízie japonskej automobilky smeruje jednoznačným smerom. Je tu však jeden háčik. Automobilka zastavila prítok peňazí do investovania a vyvíjania nových spaľovacích motorov. Podľa Guillaumema Cartiera však môžeme rátať s tým, že značka ako taká už nebude v takej podobe, ako si väčšina fanúšikov pamätá.

„Nismo je aktívum, ktoré máme v portfóliu a chceme ho oživiť. Budeme mať k dispozícií autá s dodatkom Nismo? Určite áno. Vozidlá s týmto dovetkom dostanú špecifické úpravy ako nové pohonné ústrojenstvo, odpruženie. Ak si viete predstaviť model Ariya, už tu je to výzva, nakoľko disponujeme veľkou batériou a vysokým výkonom. Musíme to jednoducho posunúť o úroveň vyššie,“ dodal Cartier.

O zachovaní značky Nismo sa hovorilo v spojitosti na Veľkej cene Monaka Formuly E. Cartier nás teda ubezpečil, že všetko ide tak ako má, no budeme musieť pretrpieť niektoré zmeny. Zásahy Nisma okrem Ariye budeme môcť čakať aj v iných modeloch značky Nissan, ako Micra, či novej generácii modelu Leaf.

Kráska a zviera?

Ako je však na tom budúcnosť pýchy Nissanu, model GT-R? Automobilka s obmenou moc neponáhľa. Malé športové kupé 370Z bolo v ponuke od roku 2009. Nástupca je vo výrobe od tohto roku v podobe modelu Fairlady Z. GT-R je však na trhu už od roku 2007! Prešlo teda dlhých 15 rokov, čo je Godzilla na trhu a nástupca je v nedohľadne.

COO automobilky Nissan, Ashwani Gupta však povedal,  že model GT-R prejde radikálnou zmenou. Tradičný spaľovací motor bude určite raz vymenený za elektrický. „Je ešte skoro povedať, že kedy to bude, no raz to príde,“  dodal Gupta. Samotná automobilka zatiaľ ešte nie je pripravená a neverí aktuálnym technológiám, že by sa dokázali uplatniť v športovom vozidle.

Gupta tiež dodáva, že modely Z a GT-R sú pre automobilky veľmi dôležité. Modely Z majú predstavovať nevinnú krásku a GT-R ich odvrátenú stranu – maximálne zverstvo. Tieto fakty by sa nemali do budúcna meniť a GT-R by malo ostať na vrchole potravinového reťazca značky Nissan.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnissan.com
Predchádzajúci článokŠkoda, Cupra a Volkswagen pracujú na dostupnom elektromobile. Prísť má už v roku 2025
Nasledujúci článokMercedes-Benz chce byť do roku 2030 bez emisnou automobilkou. Takto vyzerá plán