Domov Elektromobilita BMW testuje svoje modely iX1 a M2. Dočkáme sa ostrého M2 aj...

BMW testuje svoje modely iX1 a M2. Dočkáme sa ostrého M2 aj s manuálnou prevodovkou?

Automobilky sa svojim spôsobom predbiehajú, kto predstaví viac modelov v jednom roku. Bavori nezaháľajú a na testujú svoje prichádzajúce novinky M2 a iX1.

Začnime zľahka. Bavorská automobilka BMW sa pomaly pripravuje na vypustenie do sveta najmenšieho SUV z ponuky – X1. Tento model však bude taktiež doplnený aj o svoju čisto elektrickú verziu, iX1. Tá je aktuálne podrobovaná zaťažujúcim testom na severe Švédska, v dobre známom BMW stredisku v Arjeplogu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Chystaná novinka bude disponovať piatou generáciou pohonu eDrive, ktorú práve nájdeme v modely iX. Podľa doteraz pozbieraných dát automobilka hovorí o celkovom dojazde 413 – 438 kilometrov. Čo sa týka technických údajom, o nich zatiaľ Bavori mlčia. Jediné o čom BMW hovorí je to, že vozidlo bude poháňané dvojicou elektromotorov.

Automobilka taktiež vyzdvihuje pracovanie protišmykového systému, ktorý bude uložený priamo v elektromotoroch. Chystané SUV, teda SAV bude predstavené na jeseň tohto roku. Pre „čistý“ variant je sú chystané benzínové, dieselové a plug-in hybridné motory.

Bude aj manuál?

Keď trošku pritiahneme BMW za pačesy, dokážeme z nich dostať aj plnohodnotnú dávku zábavy. BMW radu 2 je aktuálne predávané ako Coupé, Gran Coupé a MPV. Prvá zmieňovaná karosárska verzia sa však dočká svojho najvýkonnejšieho modelu v podobe M2. Samotné BMW nás na to pripravuje prostredníctvom zatajeného auta.

Bočná silueta hovorí jasným štýlom. Zdvihnutá odtrhová hrana kufra, masívne bronzové kolesá, výrazné prahy širšie nárazníky a blatníky s líniovo zvislou kapotou. Väčšie detaily si však necháva BMW na veľkolepé odhalenie a nám ostávajú iba oči na kamuflážou zahalené vozidlo.

Zo starších špionážnych fotografií je vidieť aj dvojaké prevedenie výfukových koncoviek. Jedno prevedenie poukazuje na tradičné ukotvenie v podobe bočných dvojíc, druhé hovorí o zameranie koncoviek na stred. V7fukové koncovky tak budú tvoriť pomyselný trojuholník.

Pod kapotou môžeme očakávať trojlitrový radový šesťvalec S58 s dvojicou turbodúchadiel. Tento motor je dobre známy z dvojice M3 a M4. V prípade M2 však bude výkon určite limitovaný. Niektoré zahraničné weby hovoria o výkone v okolí 335 kW / 455 koní. Doteraz zachytené zahalené modely boli spriahnuté s automatickou prevodovkou, no je možné, že sa dočkáme aj tej manuálnej.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!